K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2012, 21:18   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
dog må du tjene 70000 kr ved siden, før du bliver trukket som enlig
så du bliver først trukket i din tae efter de 70000 kr
Ja og så kun 30% af det resterende beløb, men så er det også bare med at forblive enlig resten af livet, medmindre ovenstående ændres og man får ressourcer til et forhold vel at mærke.

Man kan slet ikke fatte at der skal herske ægteskabsforsørgelse (og vel også uden ægteskab?) i dette land. Hver gang jeg hører om nogen der bliver gift, tænker jeg; "lad for guds skyld være i tilfælde af I bliver syge og ryger på kh. og senere hvis I er "heldige" at komme på ftp."
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 21:36   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes i det hele taget det er pinligt - tænk om jeg fik en kæreste, og vupti, så skal han forsørge mig - alene dét afholder mig fra at finde en kæreste. Synes det er forfærdeligt at tænke på, at man skal belemre et andet menneske med at man er syg, og oven i købet skal begynde at have hans penge.......og jo bedre han sidder i det, jo flere skal han slippe!?

Lidt som , hej...hvis det skal være os to, så skal du bare vide, at jeg ikke får en krone og DU skal betale gildet.

NO WAY.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 21:45   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja ikke nok med at man er ftpér (forhåbentlig snart ), så skal man også lige sikre sig at den udkårne ikke kommer alt for langt ind i ens liv af hensyn til økonomien. Forstår sku godt at der er så meget socialt bedrageri og vel da sagtens på dette område også.

Hvorfor ændrer regeringen ikke netop denne bestemmelse? Det er jo old nordisk. Er det fordi de ikke bare plukker lidt ud af gangen, men hellere tager det hele på een gang når de reformere??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 21:45   #14
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Jeg kalder det selv for kone-afgiften, de penge jeg skal betale til staten for at forblive gift....aner ikke hvorfor staten hellere ser at det er bedre for mig at være single....
At være gift med sin kone koster penge ja...gør det jo altid... kvinder er dyre...men at staten også tager en afgift.....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 21:51   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det må jo hentyde til "gamle dage" og så har man bare "glemt" at rette bestemmelserne i førtidspensionist loven og kh. loven deromkring eller hvad ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 21:59   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har ikke hørt om det bliver lavet om, men vil ikke tro det
da det netop vil koste ydeligere
lige som sygedagpenge, heller ikke bliver det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 21:59   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har også besluttet mig for at jeg ikke vil flytte sammen med en ... det må vente indtil vi kan få en dobbeltstue på et plejehjem

Heldigvis er der ikke "skat" på kærester ... endnu....

EE.. er det hele din TAE der bliver modregnet i din kommende pension.. eller er det efter de ca 70.000,- som du må tjene om året..

Hmmmm gad vide hvordan de gør med efterlønspengene når man er pensionist... jeg ved at kontanthj.modtagere får uden modregning.. men jeg har endnu ikke læst eller hørt om hvad der sker hos pensionister..

Undskyld at vi bruger din tråd Egob1

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 06:12   #18
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Og I piver?!
Da min mand flyttede ind mistede jeg 8.000 kr pr år til min søn.

Hvis nogen skal jamre er, det min mand, der er efter gammel ordning. Jeg er efter ny. Men han har alt andet lige bidraget forholdsvis mere til sønnikens uddannelse. Ud af sin pension, jeg havde flexjob og ledighedsydelse.

Det er rigtig mange penge, vi har brugt på transport, uddannelse og bøger. Bare min knægt kommer hjem, det koster 1000 kr.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 08:44   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jeg har også besluttet mig for at jeg ikke vil flytte sammen med en ... det må vente indtil vi kan få en dobbeltstue på et plejehjem

Heldigvis er der ikke "skat" på kærester ... endnu....

EE.. er det hele din TAE der bliver modregnet i din kommende pension.. eller er det efter de ca 70.000,- som du må tjene om året..

Hmmmm gad vide hvordan de gør med efterlønspengene når man er pensionist... jeg ved at kontanthj.modtagere får uden modregning.. men jeg har endnu ikke læst eller hørt om hvad der sker hos pensionister..

Undskyld at vi bruger din tråd Egob1

Knus Lone
nej det er først efter de 70000 man bliver modregnet
alså 30 kr for hver 100 kr over
jeg bliver også modregnet en del når jeg får pension

men det er sådan set fair nok, alså når man er enlig
hvis jeg ikke blev modregnet, vil jeg tjene noget mere end de fleste med en normal løn. men er heldig og har tre forsikringer hvor de to er kommet til udbetaling. mangler den sidste da de ikke udbetaler før kommunen har givet pension. rent held jeg har dem, for havde ikke tænkt på det før jeg blev syg
så nogle utrolig gode råd jeg fik af en bekendt som er forsikringsmand
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 08:57   #20
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Det er en totalt forældet lov der stammer tilbage fra 1926 alt politikker kontant kommer tilbage med, jamen loven er der fordi der ikke er råd til at fjerne den,
af alle politikere der er blevet kontaktet giver kun Enhedslisten udtryk for at ville have den lov fjernet, alle andre kommer med den melding at det er billigere at leve to end en...

Hvem der piver er i det her ret irrelevant syntes jeg (som en af dem der kæmper for at få den fjernet) for der er lige så mange satser som der er pensionister...

Jeg ville meget hellere have at man gik ind og kiggede på det diskriminerende i den lovgivning.. Loven skal fjernes helt ingen tvil om det, den skal ikke være der for hverken gifte eller samlevende...

Men vil så også lige indskyde at ved at den er der for samlevende kan den ramme meget breder , hvis man feks beslutter at flytte sammen med en ven / veninde for feks at få en bedre bolig, så kan kommunen skønne at der er tale om et samlivsforhold og så ryger der også de lidt over 2500 kr , så ryger i det øjeblik man flytter sammen ..

KUN pensionister (folke og førtids) rammes af denne lov ingen andre i samfundet og er det så ikke diskriminering ??

Alle andre i dette samfund skal være gift (ergo selv være medbestemmende om hvorvidt de vil forsørge hinanden) inden de rammes af forsørgerpligt..

Ud over at man bliver pålagt at forsørge/blive forsørget af en samlever (uanset hvem) så vil en evt samlever også ofte blive pålagt hele husholdningen (hvis førtidspensionisten har handicap der feks indtil nu har gjort hjemmehjælp nødvendigt )

Vi har et samfund hvor politikkerne med bekymring i stemmen siger at flere og flere lever som enlige, det giver beviselig en korter levetid, en dårligere livskvalitet og ensomhed og isolation, men med den gensidigeforsørgerpligt tvinger man tusinder af mennesker til at leve netop alene..

Vi er mange der har bedt om en konsekvensberegning .. Hvad koster det samfundet med alle de tilskud der gives til de enlige i dag, boligsikring, forhøjet og ekstraordinært børnetilskud , fripladser osv , hvad ville det spare og hvad ville det koste hvis man fjernede den gensidige forsørgerpligt..

Men men det er der lige som ikke nogen der ønsker at vide..
Samtidig er der også ud over diskriminering et kæmpe samfundsproblem i det her, for hvad er det de kære politikere altid siger når folk piver over at de ikke har råd til husleje .. ???

Flyt til noget biligere .. hvor er det billigere .. nemlig i udkantsdanmark og hvad er problemet så i dag .. ??? for mange på overførselsindkomst i udkantsdanmark ..


Jeg kan kun opfodre til at man melder sig ind i gruppen Gensidig forsørgerpligt-nej tak

https://www.facebook.com/groups/153135812761/

At man trykker godt om sagen afskaf gensidig forsørgerpligt på Ekstrabladet
En artikel er på vej allerede, men der kommer en større når sagen når op på 5000

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1691139.ece

og at man skriver under på underskrift indsamlingen til at få stoppet den gensidige forsørgerpligt

http://www.petitiononline.dk/petitio...ligt-nej-tak/5

Og kan så lige oplyse , at den gensidige forsørgerpligt IKKE er med i den nye reform, der er ingen der politisk vil røre ved den og ingen har lyst til at gå i gang med det emne..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trækkes kontanthjælp ved støtte til dyrlægeregning fra fond? Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 26-01-2012 02:44
Skal lige trækkes gennem sølet Diablo Alt det andet 13 09-11-2011 17:34
Fleksjob - Trækkes i løn? ADD Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 00:48
Min sag trækkes i lang drag. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-11-2009 16:05
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension