K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2010, 22:01   #1
gitte12
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitte12 er ny på vejen
pension med kontrol

Jeg har fået at vide af min sagsbehandler at hun vil indstille mig til pension med kontrol.
Hvad er det?
Og hvad er ydelsen ?
På forhånd tak Gitte 12
gitte12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 22:13   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan kun give en slags førtidspension og ydelsen er lidt over 16.000 hvis man er enlig...

Kan ikke lige huske hvor meget man får hvis man er gift...det kommer jo også an på ens ægtefælles indtægtsgrundlag...

Hvis de skal kunne give en pension med revurdering på...så skal det være en sygdom med et uforudsigelig forløb...

Det er ikke mange sygdomme hvor de kan give en pension med revurdering....så det er nok værd at tjekke når du kommer så langt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 01:15   #3
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Uforudsigeligt forløb?

Næsten alle sygdomme er uforudsigelig forløb- så jeg kan ikke forstå at man vægter på denne beskrivelse. Det burde hedde at de lægger vægt på sygdom hvor er bedrings muligheder...

En sclerose sygdom er meget uforudsigelig, ligesom kræft, ligesom så meget andet.
Medmindre man mangler begge ben- så kan man ikke der komme til forvente at en borger vil kunne gå om et år...

De burde slå op i en ordbog hvad uforudsigelig betyder, og ikke forveksle det med at man få det bedre... Næsten alle førtidspensionister har en uforudsigelig forløb. Der er dage for næsten alle hvor de har det ok.

Jeg kan ikke forstå det her... Hvad tænker de mennesker...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 07:19   #4
gitte12
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitte12 er ny på vejen
Hvor længe kan man være på pension med kontrol ?
Du skriver enlige og gift. Hvad hvis man bare er samboende?
Jeg syntes at reglerne omkring sygdom er meget svære at fortolke ,også reglerne om hvad man kan få af hjælpemidler til hjemmet, samt at der ikke er nogle faste regler om ventetid på at blive visiteret til hjælpemidler.
gitte12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 07:21   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte12 Se meddelelser
Du skriver enlige og gift. Hvad hvis man bare er samboende?
Det er det samme, om du er gift eller samboende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 07:57   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er forskelligt hvor længe man kan være på pension med begrænsning, men som regl er det 2 år, 3 år, eller 5 år, alt efter hvornår de mener du skulle være klar igen.

Når man får en tidsbegrænset førtidspension, så plejer den - ret uproblematsik, at blive permanent, hvis ikke man har fået det bedre inden for de X antal år kommunen sætter.

Er man gift eller samboende, så plejer man sådan nogenlunde, at få udbetalt et beløb der ca svarer til kontanthjælp....7000, 8000, 9000 kr om måneden. Nogen får dog betydenligt mindre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 09:00   #7
gitte12
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitte12 er ny på vejen
Exclamation

Det vil sige at fordi at jeg ikke er færdigbehandlet på sygehuset skal jeg straffes økonomisk? Det kan da ikke være rigtigt
Jeg skal opereres for 5. gang for en discusprolaps om 1,5 mdr og lægen vil ikke sige noget om hvordan mine mulighede er efter operation. Jeg kan i øjeblikket ikke stå gå og sidde ret lang tid ad gangen og jeg har ikke nogen kræfter fra knæet og ned i venstre ben, og sådan har det været i ca 1 år. Jeg er glad for at jeg har fundet dette forum, jeg tror at det vil hjælpe mig meget.
gitte12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 09:22   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja herinde kommer sandheden i hvertfald på bordet! Alt det de ikke nævner på kommunen, kan du få indblik i hér! Samt at du selvfølgelig kan få en masse tips og ideer, vejledning ect som du kan tage med dig til kommunen og bede om forklaring på....

Men jo, førtidspension er ikke nogen guldgruppe (som mange gerne vil gøre det til), og er man gift eller samboende, så falder hammeren hårdt økonomisk.
Som udgangspunkt vil du få lidt over 13.000 kr om måneden FØR SKAT. Og alt efter din partners indkomst, formue mm, kan de trække yderligere....hvilket ret ofte giver de der 7000-9000 kr om måneden, som altså ofte er mindre end hvad en almindelig kontanthjælpsmodtager får.
Kommunerne er ofte RET dårlige til at informerer klienterne om økonomien i forbindelse med førtidspension når man har samlever, eller om brøkpension osv. RET mange er blevet temmelig overraskede på den grimme måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 09:44   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte12 Se meddelelser
Det vil sige at fordi at jeg ikke er færdigbehandlet på sygehuset skal jeg straffes økonomisk? Det kan da ikke være rigtigt
Jeg skal opereres for 5. gang for en discusprolaps om 1,5 mdr og lægen vil ikke sige noget om hvordan mine mulighede er efter operation. Jeg kan i øjeblikket ikke stå gå og sidde ret lang tid ad gangen og jeg har ikke nogen kræfter fra knæet og ned i venstre ben, og sådan har det været i ca 1 år. Jeg er glad for at jeg har fundet dette forum, jeg tror at det vil hjælpe mig meget.
Hej Gitte,

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at såfremt du har en pensionsordning fra tidligere arbejde har denne muligvis en "Tab af Erhvervsevne" erstatning, som kan give løbende supplerende ydelse til den offentlige så længe din erhvervsevne er nedsat. Det er værd at tage fat i dit pensionsselskab herom.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 11:14   #10
gitte12
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitte12 er ny på vejen
Det kan godt være at jeg spørger meget men det er ikke for almindelige mennesker altid at forstå lovgivningen.
Hvad så med fagforening og a kasse det betaler jeg jo stadig til også efterlønsbidrag skal jeg blive ved med det?
Jeg er godt klar over at man ikke bliver rig af at få pension men det kan da ikee være rigtigt at man skal gå fra hus og hjem fordi at sygehuset har lavet en fejl.
gitte12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension med kontrol og A-kasse Reika Alt det andet 3 19-04-2013 18:04
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år Reika Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2013 03:18
Pension med kontrol. picasso At søge førtidspension 12 15-12-2011 16:56
Pension med kontrol gitte12 Alt det andet 9 07-06-2010 18:45
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension