K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2013, 22:04   #1
stjerne10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
stjerne10 er ny på vejen
stop af sygedagpenge

hej herinde,

Jeg er på sygedagpenge, og det stopper 1/9,så har jeg været det 1 år.

Jeg er i match gruppe 3, og er syg med stress-depression.

Sidste møde med kommune var i april, så jeg regner med, at jeg bliver indkaldt igen til juni. Jeg har ikke været i arb.pratik-prøvning.

Jeg har intet ønske om at vende tilbage til arb.markedet, det er helt forfærdeligt derude med stress-chikane og mobning. Jeg har slet ikke nerver til det.

Mit første spørgsmål er: hvordan undgår jeg at komme på kontanthjælp ?
Hvis jeg skal på flexjob, skulle jeg helst komme fra sygedagpenge løn istedenfor kontanthjælp løn ?, kan ikke lige overskue de "fælder" der måtte være

Af PFA pension har jeg fået bevilget midlertidig udbetaling ved nedsat/tab af erhvervsevne kr. 11.000,- pr. måned som B-indkomst. Sammenlagt med sygedagpenge får jeg brutto kr. 4.000,- mere pr. md. inden da jeg var i arbejde.
Mit andet spørgsmål: Er det noget jeg skal fortælle kommunen ?
Jeg tænker de vil modregne nogen af sygedagpengene, så jeg ikke vil få mere udbetalt end da jeg var i arbejde ?

Håber der er nogen, som kan svare
PFT

hilsen stjerne
stjerne10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 23:18   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke se hvordan du skulle undgå at komme på kontanthjælp når dine sygedagpenge ophører.

Hvis du intet ønske har om at komme tilbage til arbejdsmarkedet, så er fleks jo heller ikke ønskværdigt.

Så hvis du satser på en førtidspension, så er vejen idag meget længere end dine sygedagpenge rækker..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 09:03   #3
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg tror heller lige det er som du ønsker. Systemet er ikke bare sådan. Desuden er der ikke noget der hedder; " vil ikke" men istedet " ingen mulig arbejdsevne" - hvilket selvfølgelig først skal udredes. Så ja det hedder kontanthjælp, hvis ikke der ses videre behandlings muligheder er det muligt at få forlænget sygedagpengene. Det lyder dog ikke til at være i dit sinde når du kun ønsker førtidspension.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 12:29   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Generelt skal man på offentlig forsørgelse orientere kommunen om ændringer i økonomiske forhold. Dermed ikke taget hensyn til evt konsekvenser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 16:07   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Det skader da ikke at oplyse kommunen om den ekstra indtægt, så er der rene linjer i stedet for at have dårlig samvittighed. I dag samkøres alle registre, så kommunen skal nok sige til hvis der er noget der skal modregnes. Så er det da bedre at være på forkant i stedet for at få en økonomisk lussing på en gang.

Med hensyn til dit spørgsmål om kontanthjælp vs. flexjob, så får jeg den fornemmelse at nogen bare tror at flexjob og førtidspension er noget man kan tage ned fra hylden som man har lyst. Man har ansvar for sin egen forsørgelse hvis man kan. Det er måske hårdt sagt, men man skal nu se mulighederne i stedet for begrænsningerne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 21:15   #6
stjerne10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
stjerne10 er ny på vejen
Smile tak for hjælpen

hej,

jeg har lidt svært ved at finde rundt herinde.
Men jeg vil sige tak til dem, der har givet gode råd.

Min situation er, at jeg er sygemeldt med stress/depression, og har fået bevilget midlertidigt udbetaling af forsikring vedr. tab af nedsat erhv.evne.
Jeg har meldt den ekstra udbetaling til skat, boligsikring og kommune.
Og pengene bliver ikke modregnet i syge dagpengene.

MVH Stjerne10
stjerne10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop CharlotteV Din historie 10 01-08-2010 21:59
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension