K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2010, 12:49   #61
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej Henri

Det er noget af en omgang du har været igennem ;-(

Jeg står faktisk i samme situation, min sdp stopper 31-5 og sagsbehandler vil ikke forlænge dem, selvom jeg har har været i revilidering, arbejdsprøvning + en masse læger der siger/skriver at jeg er færdig på arbejdsmarkedet...

Igår var jeg til møde hos en advokat, som tager min sag.
Jeg siger til ham at jeg er bekymret over at skal på kontant hjælp da jeg ikke vil få meget udbetalt der, han siger så at jeg IKKE skal på kontant hjælp, selvfølgelig skal mine sdp fortsætte, han vil lige skrive et lille brev til sagsbehandler, og så er der ingen ko på isen der ,-)

Så mit råd det er at tage fat i en advokat, kan godt være det koster, men du slipper for en masse spekulationer,
For det er sku psykisk hårdt at gå og tænke over hvad der skal ske i fremtiden.

MVH
Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 13:40   #62
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ikke fordi jeg skal være sortseer, og ikke fordi en god advokat ikke kan gøre en forskel (for det kan de!), så skal i være opmærksomme på, at få en advokat der har forstand på sygedagpengeloven, ellers er det skønne spildte penge for jer.

Har været ude for en advokat, der skrev til mig (3 mdr. inden 52 uger var gået?!?) at min borger skulle forlænges på 27.1.3, indtil vedkommende var afklaret til pension?!?!?... Øhh...
Har også været ude for en enkelt, som godt nok havde læst loven engang, men det måtte være en del år siden, for han heviste til 2 X 13 ugers forlængelsen (skrev ikkke paragraffen) og så den der mulighed for en § 28 (som altså er en § 56-aftale).
I de sager havde borgeren spildt pengene.

Men hvis i finder en dygtigt en, som kan loven, så kan det være en god investering...

Nå sorry, det var et sidespor til tråden.

Ift. din sag, så ville jeg måske forsøge at få en udtalelse derfra hvor du er i medicin forsøg - hvad er det de i bedste fald forventer at få ud af behandlingen, snakker de livskvalitet eller arbejdsevne?
Hvis de snakker om arbejdsevne, så er jeg bange for, at kommunen i din sag er på den rigtige side af loven.
Men hvis de ikke kan gøre noget reelt, der vil få betydning ift. din arbejdsevne, så vil du stå noget bedre!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 17:29   #63
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Kære Hopper

Hvem er denne gode advokat ? Har d.d. skrevet til Lars Løkke, S, SF, EL, RV m.fl. Det nytter nok ikke.......

Til Andersine

Lægen har givet et skøn om min arbejdsevne i den speciallægeerklæring, kommunen har bedt om. I forhold til mit tidligere job på kontor, er arbejdsevnen ikke eksisterende. Han mener, at jeg sandsynligvis vil have et væsentligt nedsat funktionsniveau, trods medicinske behandlingsforsøg, men at forsøgene fortsætter.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:00   #64
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm, ja hvis han ligefrem skriver det sådan, så kan han da ikke gøre ret meget mere, og så har jeg svært ved at se, at man kan sige der er behandlingsmuligheder...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 17:37   #65
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Kære Andersine

Ja, jeg troede, at det var en hjælp for mig med den speciallægeerklæring, men den har ikke gavnet mig. Vil så gerne arbejde, men kan ikke.

Har forsøgt at søge hjælp i banken. "Hvad skal jeg kunne gøre" var vores bankrådgivers svar...... Vi prøver at handle, inden det går galt, i stedet for at være passive.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 09:19   #66
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Ja, så sidder jeg her, snart ved vejs ende, hvad angår udbetaling af sygedagpenge. 30. september stopper mine udbetalinger og tilknytning til Jobcenteret. Skal først igang med nyt gigt medicinforsøg om 3 uger, og skal så yderligere vente 3-4 måneder, inden man kan vurdere effekten. Chancerne for god virkning er meget små efterhånden, så det ser sort ud.

Har netop været til møde med kommunen, og de vil ikke forlænge eller hjælpe mig videre på anden vis, så jeg ikke mister min forsørgelse. Ved ikke om vi kan klare skærene økonomisk, men gassen er simpelthen gået af ballonen. Jeg synes, jeg har kæmpet hele vejen igennem med kommune og skriverier til offentlige instanser, regeringen, partier og udvalg på borgen, uden at det har rykket noget. Søgt hjælp i frivillige rådgivninger også vedr. vores økonomi, søgt hjælp i banken, hos revisor osv. Jeg har været i avisen, og fået bragt min historie i HK, men intet er forandret. Lige meget hvad jeg har gjort, har det ikke ændret noget.

Lægekonsulenten har udfra de sidste journaloplysninger, kommunen har indhentet, lavet en konklusion, som jeg fik serveret på mit sidste møde. Grundet mit lange sygdomsforløb, og fordi intet gigtmedicin synes at virke på mig, lægger han nu op til, at jeg skal vurderes af psykolog og efterfølgende psykiater, såfremt psykologens vurdering er tvetydig !!!!!!! Samtidig lægger han op til, at jeg kunne være en sygdomsfikseret person og mine smerter skulle være psykosomatiske !!!!!!!!! Alt dette på trods af sikre gigtfund og at reumatologen fastholder at jeg HAR gigt. Det står jo i journalerne !

Det gode er, at kommunen ikke finder grundlag for en psykologundersøgelse, men nu står det i mine papirer. Jeg er vred, magtesløs og efterhånden kan det hele jo bare være ligemeget. De har vundet, og jeg bliver efterladt i mit hul, med en lægekonsulents konklusion i mine papirer om, at mine symptomer kunne være psykiske relaterede, og at jeg ikke fejler noget fysisk !

Kommunen vil ikke opdatere min ressourceprofil, inden sygedagpengen udløber, og jeg skal ikke til møde deroppe mere.

Hvad skal jeg stille op. Er der noget jeg kan gøre i sidste øjeblik, som jeg ikke har tænkt på ? Har overvejet at opsøge en advokat, da mine forældre vil betale for omkostningerne hertil.

Sidste gang, de var ved at stoppe mine sygedagpenge henviste jeg til paragraf 28, men den vil de slet ikke høre på, der truede de med ikke at ville forlænge mig, og så kunne jeg anke og vente det længere på mine sygedagpenge. Så længe min situation ikke regnes som stationær vil kommunen ikke arbejdsprøve mig med henblik på fleks, revalidering eller pension. Min situation vil først regnes som stationær, når lægerne smider håndklædet i ringen og siger at der ikke er mere gigtmedicin at forsøge sig med. Og der er meget, de kan forsøge sig med endnu, og gigtdiagnosen er endnu ikke 100% sikker, men det ligner leddegigt.

Håber I kan hjælpe mig..................
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 12:00   #67
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
De kan da ikke lukke sygedagpengene så længe du er under og afventer behandling.
de skal opdatere din ressourceprofil, give dig partshøring og varsel senest 14 dage før stop.
en lægekonsulent på vel ikke lave en konklusion, kun oversætte.
hold ved, der kommer sikkert flere bedre råd til dig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 12:31   #68
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Henri

Det er en træls situation, du er i.


Citat:
Kommunen vil ikke opdatere min ressourceprofil, inden sygedagpengen udløber, og jeg skal ikke til møde deroppe mere.

Hvad skal jeg stille op. Er der noget jeg kan gøre i sidste øjeblik, som jeg ikke har tænkt på ?
Med de udtalelser, der foreligger, synes jeg at du bør søge om førtidspension

efter § 17 på det foreliggende grundlag.

For det første må de så ikke stoppe dine sygedagpenge,

for det andet tvinges de til at opdatere ressourceprofilen.

Hvis du får afslag, skal det ankes,

og dermed sættes der fokus på kommunens håndtering af din sag.

Det er det bedste råd, jeg kan give dig.

Der kommer sikkert flere på banen med gode råd til dig.

Du skal lige have et trøstekram
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 00:02   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har selv bindevævslidelse(gigt), med specifikt mistanke om MB. Bretherw.

Problemet ar at, vores klagesystem ikke har ekspertisen til at håndtere den slags sygdomme.
Forstår ikke at sygdomsbilledet, består af forskellige indikationer.

Men klage over sygedagpengestop, det skal du.
Hvad siger din læge, specifik vedr. din fremtid?

Såfremt din behandling måske vil virke lindrene(hvis den virker), forbedre din livskvalitet, og ikke gør dig så rask(det er jo en kronisk sygdom), at din arbejdsevne forbedre sig synderligt, er det en god ide at han skriver dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 07:10   #70
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Reumatologen har ikke de store forventninger til næste medicinforsøg med RoActemra.

Det er dårlige odds jeg har imod mig, når de øvrige medicinforsøg med traditionel og biologisk gigtmedicin ikke har haft nogen effekt.

På det grundlag mener han ikke der er de store chancer for, at RoActemra kan hjælpe mig.

Jeg er meget tvivlende om, hvad jeg skal gøre. Har læst flere gange, at det er ganske få der får tildelt en ftp. når de selv søger, i forhold til de sager hvor kommunen lægger op til en ftp. !?

Det er jo heller ikke det, jeg håber på. Mit ønske er jo at komme til at arbejde igen, at de finder en medicin der gør mig i stand til at bevare min tilknytning til arbejdsmarkedet på en eller anden måde.

Jeg har selv spurgt flere gange, om kommune ikke kan arbejdsprøve mig mhp. afklaring, men det vil de ikke, fordi min situation ikke regnes som stationær. Alligevel oplever jeg, at der er andre som har mere held med at få hurtig afklaring, selv om de ikke er så langt i medicinforsøgene som jeg. Det er mig uforståeligt - denne forskel i sagsbehandlingen.

I min journal står der, at chancen for bedring bliver mindre og mindre jo flere mediciner vi har afprøvet, men heller ikke det bruger kommunen til noget. Jeg synes jo, det giver en indikation af min håbløse situation.

Gigtforeningen mener ikke der er nogen idé i at opsøge en advokat, da kommunen har loven på sin side, når de stopper sygedagpengene.....
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension