K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 16:32   #1
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
arbejdsprøvning?

Jeg blev for et halvt år siden afvist fleks med den begrundelse, at jeg ikke havde afprøvet nok medicin. Jeg har leddegigt og slidgigt. Det sidste kan der ikke gøres noget ved. Jeg har fået skiftet begge hofter og resten sidder i lænden. Men gigtmedicin er langsomtvirkende og det tages der ikke hensyn til på kommunen, så jeg blev frataget mine sygedagpenge efter et år. Jeg har selvfølgelig, med hjælp fra 3f, anket sagen men intet hørt.
Nu er medicinen begyndt at hjælpe, og jeg regner med, at reumatologen vil sige at jeg er stationær til min næste aftale i maj.
Mit spørgsmål er nu om nogen har erfaring med, om man kan komme i arbejdsprøvning med det samme når man bliver erklæret stationær, eller om kommunen kan finde på at "sylte" mig, fordi jeg ikke koster dem noget som det er nu. Jeg kan nemlig heller ikke få kontanthjælp pga min mands indtægt.
Har jeg ret til en samtale inden jeg er stationær, eller skal jeg vente?
Jeg kab vel også komme ud for, at de siger at der ikke er ledige pladser til arbejdsprøvning? Og hvor længe kan de finde på at jeg skal afprøves?
Jeg blev afprøvet i mit daværende job, men det var ikke godt nok, sagde kommunen. Så jeg mistede mit dejlige job, som jeg havde haft i 20 år.
Men jeg trænger til at få nogle penge snart. Jeg har fået erstatning fra industriens pension så dem lever jeg af nu.
Har nogen prøvet noget lignende??
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 17:36   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo kun en lille trøst, at Gigtforeningen skriver, at alle på et eller andet tidspunkt får slidgigt i et eller flere led - helt galt for personer over 60. Pas godt på dig selv. Der skal nok komme egentlige svar til dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 23:47   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, problemet er her, at du altid skal være mere eller mindre i behandling.

Det forsøger kommunen nok, at vende til deres fordel, så her skal du være vågen.

Når din læge sige/skriver, at din tilstand, vurderes uden forbedringsmuligheder, er det her du SKAL/BØR forlange at kommunen afklare din restarbejdsevne.

Dette gøres bedst i et REVA-center, hvor der dels er rette fagpersonale, dels at du får en bred afklaring, og derfor ikke skal igennem et utal af trættende forløb, der ikke føre til endelig afklaring.

Denne type lidelser er særdeles, uforudsigelige, dels pga sygdom art, dels pga medicinen.
Brug din speciallæge så meget som mulig ift forståelse af sygdommen og medicinen, således at du bedre kan forklare, og forsvare dig i forhold til kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 07:29   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand blev stoppet fordi han ikke havde været på smerteklinik, så fordi han ikke havde været nok til fys, så nu ligger den ved kommunen s læge igen og vi venter spændt på hvad de mangler denne gang.

han er afprøvet på reva og har været til 11 speciel undersøgelser samt et forløb igennem en neolov , så vi håber snart at komme vider.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension