K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2012, 13:43   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Kunstigt skabt flex job

Er det muligt at få tilkendt flex job til en kunstigt skabt arbejdsplads der kun eksisterer til mig og der tager de ekstreme skånehensyn jeg har brug for?

Dvs. det er ikke min arbejdsevne der er blevet bedre, men jobbet der er bleve skrædersyet til mig.

Og dette betyder så også at hvis af en eller anden grund dette job ophører, vil det være umuligt for mig at have noget almindeligt job.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 17:33   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu får man jo ikke fleks ud fra hvilket arbejde man kan skaffe, men ud fra ens arbejdsevne, så svaret må være nej, når man ser på hvordan du har stillet det op... arbejdet og så bare ud af det blå ansættes som flekser.

Men ER du tilkendt fleks, og kan du finde et job med en arbejdsgiver der kan og vil give løn og skræddersy et job du kan klare, så er det bestemt muligt.

Enlig er det allerede det fleks ordningen går ud på, at man ansættes på særlige vilkår, fordi man har nedsat arbejdsevne... MEN man skal jo lige fleks visiteres (af kommunen) før man kan ansættes hvor man får de fordele der er i den ordning.

Dog forhindre det ikke fx mig at finde et job på fx 4 timer om ugen, hvor jeg så får alm løn de 4 timer... min arbejdsgiver, og jeg selv, har bare ikke fordelene af flekstidsordningen fordi jeg er ansat på normale vilkår, jeg har bare ikke så mange timer, og jo de jobs findes.
Dog er man inde i det syge system vil det vare klog smart lige at snakke det i gennem med ens SB´er inden man begynder på den slags, end sige det er klogest slet ikke at gøre det desværre, med mindre ens sag er afklaret, eller man er røget ud af systemet.

Er det fordi du går den anden vej fra FP til fleks, skal du stadig fleksvisiteres af kommunen for at kunne blive ansat i ordningen, men den vej er mulig at gå, hvis det er det man ønsker (jeg ville bare ikke ture med det lovforslag der ligger på den kommende reform på området, men sådan er vi jo heldigvis forskellige )
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 18:31   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hvad mener du egentligt med kunstigt skabt ?
Jeg vil absolut mene det er muligt - Kommunen skal ind over og godkende
ideen og den færdige arbejdsplads.
Du kan jo få bevilliget de hjælpemidler du har brug for , for at arbejdspladsen kan fungere optimalt for dig.
Har selv prøvet at starte i fleksjob - uden at der i forvejen var oprettet/ indrettet en arbejdsplads på stedet .

Et ledigt rum blev indrettet til kontor og der blev indkøbt møbler der skulle dække mine skånebehov - Kommunen betalte. De godkendte ideen fra den lå på " tegnebrættet"
Så jeg vil sige - held og lykke med projektet.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 20:02   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det du bringer op med arbejdsevne må lige gå i en ny tråd, da det er lidt noget andet.

Hvad jeg mener med kunstigt skabt, er at arbejdsbetingelser, hjælpemidler, rangorden, social kontakt og meget mere alt sammen er skabt og opbygget specifikt for at give mig arbejde og kunne bidrage positivt til både virksomhed og samfund.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 20:05   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Et ledigt rum blev indrettet til kontor og der blev indkøbt møbler der skulle dække mine skånebehov - Kommunen betalte.
Desværre har jeg et ret unikt fysisk handicap, så snart uanset hvor dårligt stillet jeg er og hvor meget jeg har brug for hjælp/hjælpemidler, så er der bare ikke rigtig nogen hjælp at hente. :/
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er skabt over 4000 fleksjob siden april Webmaster K10 Nyheder 0 17-09-2013 06:40
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex mm Ludimut Spørgsmål ang fleksjob 10 28-04-2011 08:45
Fra flex til fp 1966 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-07-2009 21:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension