K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2018, 20:30   #1
LL55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2018
Indlæg: 1
Styrke: 0
LL55 er ny på vejen
Question Hvorfor retter kommunen sig ikke efter de læger, der kender mig?

Hejsa: Min historie kort….Jeg har blandt andet været syg det meste af mit voksenliv, er veluddannet og i dag midt i fyrrerne.
I 2012 røg jeg endeligt ud af arbejdsmarkedet, og ud over lidt spredt jobtræning og sporadiske ressourceforløb som aldrig er blevet fuldført, har jeg bare været fysisk og psykisk syg og ude af stand til at foretage mig ret meget. Jeg har ikke modtaget nogen form for understøttelse pga. min mands indtægt – dvs. jeg har haft en årsindtægt på 0,- kroner siden 2012.

Jeg har siden forsøgt at komme på førtidspension i flere omgange, men er hver gang gået ned både psykisk og fysisk pga. det pres der bliver langt på mig i situationen. Senest fik jeg en udtalelse fra min psykiater, som jeg har gået hos i snart 5 år, hvor hun konkluderede, at der ikke ville være nogle muligheder for mig for at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Min læge, som jeg har haft i 6 år lavede den store timelange undersøgelse som kommunen krævede. Hun har fulgt og båret mig gennem mine fysiske skavanker, og afsluttede også undersøgelsen med at sige, at jeg aldrig ville blive i stand til at passe nogen form for arbejde.

Kommunen hæftede de to udtalelser sammen, og sendte dem til en psykiater i hovedstadsområdet, der udtalte uden at have set eller hørt mig, at det ikke var utænkeligt, at jeg ville kunne betjene fx et rengøringsarbejde, hvor jeg arbejdede alene. Derpå mente kommunen ikke, at der var nogen grund til at gå videre med sagen, for jeg ville jo nok være i stand til at arbejde på et tidspunkt, som sidstnævnte psykiater udtalte. (Jeg er ikke i stand til at gøre rent herhjemme udover i meget små portioner, måske 2 timer om ugen – som regel på uhensigtsmæssige tidspunkter, hvor jeg pludselig kan blomstre op et kort øjeblik….så hendes udtalelse virker fuldstændig grotesk.)

Senest har jeg så været til undersøgelse hos en ortopædkirurg pga. smerter i arme og skuldre, og han sagde, at det var utænkeligt, at jeg nogensinde skulle have et fysisk arbejde. Jeg har generelle muskulære smerter!
Hvordan kommer jeg mest fornuftigst videre? Jeg og min mand er indstillede på at kæmpe for at få tilkendt pension, selv om det tidligere har kostet mig både hele og halve år at blive restitueret efter besøgene hos de professionelle og forhåbentligt velmenende personer i kommunens jobcenter!
LL55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2018, 20:43   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Læger kan ikke bedømme arbejdsevnen, det kan kun jobcenteret... det vil ofte ske gennem arbejdsprøvning.

Hellere en dårlig arbejdsprøvning, end ingen afklaring.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2018, 22:03   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til kære LL55

Glem dit fornuftige indgangsspørgsmål.

Lægerne må ikke udtale sig om, hvilken ydelse som de mener du skal bevilges.

Det er ene og alene kommunen, som afgører hvad du skal bevilges.

Det er ene og alene kommunen der bestemmer hvornår der er DOKUMENTATION for din arbejdsevne.

Kommunen interesserer sig ikke for diagnoser, men udelukkende dokumentation for din arbejdsevne.

Bliv her på denne din tråd fremover, så bliver det lettere at råde dig.

Svar på alt hvad vi spørger dig om, der er altid en grund til vi spørger, selv tilsyneladende dumme spørgsmål.

Alt imellem dig og kommune foregår skriftligt.

Herefter søger du aktindsigt ved alle som du har være behandlet, i forbindelse med, læger, speciallæger, hospitaler, klinikker, fysioterapien og kommunen.

Du skal vide alt hvad andre skriver om dig, fordi det er grundlaget for alle senere AFGØRELSER.

Læs disse gode råd til nye på k10: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du er havnet det rigtige sted, saml alle dine spørgsmål og mange almindelige mennesker er villige til at hjælpe dig

Aktindsigt
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Du skal ikke lytte til hvad omgivelserne siger til dig. Det har ingen betydning overhovedet. Men du skal kræve, at også lægerne skal skrive det samme som de siger til dig. Det kan du bruge til noget senere.

Læs som information: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30893

Husk, at alle mørke rør har en lys udgang. Nu har du taget dit første skridt og senere har du nået halvvejen, så kan du se den lyse udgang.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2018, 06:54   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Lægerne må udtale sig om din funktionsevene ikke din arbejdsevne.

Selv om den ofte er den samme er der stor forskel i hvem der har kompetencen til at udtale sig om det

Jobcenteret har alene kompetencen til at vurdere din arbejdsevne og lægerne har kompetencen til at vurdere din funktionsevne

Mange læger kommer desværre til at bruge ordet arbejdsevne istedet for funktionsevne og jobcenteret lægger så ikke vægt på deres udtalelser.

Det havde været bedre hvis din læge fx skriver LL55 kan sidde ved pc i kort tid. LL55 må ikke løfte mere end 2 kg og skal holde armene under 90 grader. LL55 kan pga de kroniske smerter ikke koncentere sig eller huske at følge en instruktion osv osv osv alt efter hvad der er relevant for dig og dit funktionsniveau
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension