K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2012, 09:37   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
ledig fleksjobber sygmelding?

Hej jeg er ledig fleksjobber og min sygedom eer nu blevet meget selm igen kan jeg sygemelde mig til min sagsbehandler og stadig få penge uden risico for at miste dem og hvor længe kan man / må man gå syg som fleksjobber???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 10:21   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Spørsmålet er om du skal sygemeldes,for du skriver din sydom er forværet.

Hvis det du har fået flex på er forværet og vil være det frem over så vil jeg mene du skal i en ny arbejdsprøvning når og hvis det bliver muligt igen.

Jeg kender ikke sygemælingereglerne.andet end der altid bliver sagt at man følger de samme regler som alle andre-er du på ledighedsydelse er det det du forsat får.

God bedreing
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 12:47   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Jeg har været sygemeldt på ledighedsydelse i over et år nu.
Der er ingen ændring i udbetalingen. Man bliver inHvdkaldt til de samtaler man skal, hver 3 måned også selvom man er sygemeldt.

Hvis du er med i en fagforening så kan du bruge deres socialrådgiver som bisider.
(Jeg skal til at søge pension og håber snart at det går igennem.)
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 12:55   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
okay jeg skal have fat i min fagforening da min sagsbehandler i fleksjob afdelingen siger at jeg ikke kan sygemelde mig når jeg er fleksjobber????
Og jeg har haft fat i min egen læge som vil få en rundbordssamtale med min sagsbehandler mm og jeg håber det ender med jeg kan få noget ro da jeg ikke bliver ved med at have overskud til at kæmpe heletiden.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 13:12   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
okay jeg skal have fat i min fagforening da min sagsbehandler i fleksjob afdelingen siger at jeg ikke kan sygemelde mig når jeg er fleksjobber????
Og jeg har haft fat i min egen læge som vil få en rundbordssamtale med min sagsbehandler mm og jeg håber det ender med jeg kan få noget ro da jeg ikke bliver ved med at have overskud til at kæmpe heletiden.
Årh... de bliver ved . Min sb påstod også, at jeg ikke kunne sygemelde mig som fleksjobber (eller rettere sagt, at jeg i så fald ikke kunne få ledighedsydelse). Det er løgn! Du har ret til ledighedsydelse, selvom du er sygemeldt!

Ski snart træt af sb, der lyver - er overbevist om, at det ikke er manglende viden, men ren manipulation, når de siger sådan.

Jeg vil give dig det samme råd, jeg fik herinde, da jeg stod i en situation magen til: bed sb om at få det på skrift, at du ikke kan sygemelde dig. Du vil da hurtigt opdage, at der alrig kommet noget på skrift, da der ikke er nogen lov, der giver sb medhold.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 22:18   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg er ledig fleksjobber på kontanthjælp, og er pt sygemeldt, og får samme ydelse som jeg plejer at få.


Selvfølgelig kan en fleksjobber da også sygemelde sig, vi kan jo blive syge som alle andre.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 22:56   #7
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg er også så træt af min sagsbehandler jeg har i fleksjob afdelingen, hun er virkelig meget sær og at siger jeg citere ord ret :Umiddelbart er der ikke noget der hedder sygemelding på ledighedsydelse, da man som udgangspunkt forventer begrænset rådighed i forbindelse med visitation til fleksjob.( citat slut.).

Okay okay hvor finder hun lige det ??? Ja det kan hun ikke lige svare på når jeg spørger så nu vil min fagforening igen igen lige fortælle hende om hvordan det lige er at loven omkring dette er. Men bare så træls man altid skal have fat både i fagforening og læge hvergang man har haft kontakt med ens kommunale sagsbehandler før end man får ens rettigheder overholdt og at de tror på når man siger man er syg og ens sygdom er forværret igen,,,
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 23:09   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg er også så træt af min sagsbehandler jeg har i fleksjob afdelingen, hun er virkelig meget sær og at siger jeg citere ord ret :Umiddelbart er der ikke noget der hedder sygemelding på ledighedsydelse, da man som udgangspunkt forventer begrænset rådighed i forbindelse med visitation til fleksjob.( citat slut.).

Okay okay hvor finder hun lige det ??? Ja det kan hun ikke lige svare på når jeg spørger så nu vil min fagforening igen igen lige fortælle hende om hvordan det lige er at loven omkring dette er. Men bare så træls man altid skal have fat både i fagforening og læge hvergang man har haft kontakt med ens kommunale sagsbehandler før end man får ens rettigheder overholdt og at de tror på når man siger man er syg og ens sygdom er forværret igen,,,
Det er en simpelthen ukompetent sagsbehandler! Jeg ville skrive en klage til jobcenterchefen. Kunne du ikke prøve og skrive til stedets hovedmail og oplyse, at du altså den og den dato har sygemeldt dig, og bed dem om at notere det i journalen, da de jo har notatpligt!...? Og ikke oplyse det den her sagsbehandler - da hun åbenbart ikke har styr på det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 23:27   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt vedlægge linket til fleksjobspjecen....selv om de burde kende den...

Citat:
Under sygdom
Personer, der modtager ledighedsydelse, bevarer retten til at modtage ledighedsydelse under sygdom. I disse situationer er kommunen forpligtet til at foretage opfølgning efter reglerne i lov om sygedagpenge.
http://www.clh.dk/?id=1474#c3996
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 01:05   #10
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan evt vedlægge linket til fleksjobspjecen....selv om de burde kende den...



http://www.clh.dk/?id=1474#c3996
De link sendte jeg oprindeligt til min sb. Alligevel fastholdt hun sin urigtige påstand.
Jeg føler og overbevist om, at der i en del kommuner hersker en tankegang/arbejdsform ala 'går den, så går den'... Hver gang de således lykkes i at snyde en syg borger for den hjælp vedkommende faktisk har ret til, har de jo sparet nogle penge. Min sb fik iøvrigt en reprimande fra jobcenterlederen over hendes udtalelser om manglende ledighedsydelse under sygdom

På et tidspunkt var jeg, efter sidste sygemelding, også ude for, at min sb undlod at sende lægepapirer til lægeknsulent om det, jeg rent faktisk i sin tid fik fleks på. Hendes påstand var da, at jeg jo i kraft af min fleksvisitation var kompenseret for dette, og at det derfor ikke kunne indgå i en vurdering af min nuværende arbejdsevne .
Med hjælp fra kloge folk herinde måtte hun jo selvfølgelig æde den igen...

Jeg har INGEN tillid længere til sb'erne på jobcenteret, og er som trådstarter dødtræt af, at det er nødvendigt altid at få fat i fagforening mm, når man har hørt fra sb. Løgnene er for mig mere end noget andet, det der slider, og simpelthen ikke rimeligt.

Du kan tage det helt roligt. Sygemeld dig uden at bede om lov, men sørg selvfølgelig for at have lægen med ind over, da der nok alligevel inden længe så skal indhentes statusattest og/eller helbredsattest.
Sørg i øvrigt for at undlade telefonkontakt med sb, og at alt kontakt mellem møderne er skriftlig - de brodne kar har det med at være lidt mindre brodne, når de skal skrive deres påstande...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig fleksjobber i det nye år? vanessa Alt det andet 0 11-12-2012 00:53
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
Ledig som fleksjobber! Mamik Spørgsmål ang fleksjob 3 08-02-2012 20:04
Fra sygemeldt til ledig fleksjobber Hansenjoe Spørgsmål ang fleksjob 4 22-08-2011 15:16
hvis man er ledig fleksjobber, må nilla Spørgsmål ang fleksjob 10 13-09-2010 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension