K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2016, 17:38   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Medicinsk cannabis

Hvad mener i?
Al forskning viser jo at det kan hjælpe på pokkers Mange lidelser.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 17:54   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg mener det går alt for langsomt med at få det godkendt til brug på bla. os smertepatienter.

sjovt nok så er det intet problem at få morfin stoffer til smerter, til trods for både risico og bivirkninger, man skulle mene det var mere skånsomt at få medicinsk cannabis som jo er et helt naturligt stof.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 18:09   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
jeg mener det går alt for langsomt med at få det godkendt til brug på bla. os smertepatienter.
Det kræver sådan set bare en recept, det har været muligt at få ordineret i Danmark fra omkring årsskiftet.

https://www.information.dk/indland/2...r-paa-apoteket
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 19:44   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak kære Kageøre, det er en god nyhed, men når jeg læser rundt omkring så kan jeg ikke se at os der er kroniske smertepatienter, og som IKKE har kræft eller sclerose kan få det, ved du noget om dette, og evt. kan du henvise til links hvor der står noget om det?

vh og god aften
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 21:19   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er lægens vurdering om vedkommende vil skrive en recept til en konkret patient.
Som sådan er magistrelle præparater ikke øremærket bestemte patienter.

http://www.irf.dk/dk/publikationer/r...illadelser.htm

Sidst redigeret af Webmaster; 02-07-2016 kl. 05:30. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 22:46   #6
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Det er pisse dyrt og har ingen effekt, der er mange grupper på facebook der sælger den ægte vare cdb/thc til langt billigere penge.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 03:02   #7
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er desværre ikke bare lige så nemt at få bevilliget.

Der er meget få i Danmark der får det men jeg har nu fundet en der sælger det. Overvejer at prøve det for ville være rart at kunne slippe med morfinen.
Men er lidt nervøs for hvordan det vil virke så vil høre om nogen af i andre har prøvet det og om hvad jeg skal være opmærksom på.
De produkter jeg har set er i en gruppe på Facebook der hedder cannabisolie til medicinsk brug. De siger man kan få gratis prøver for at se hvordan det virker men er lidt betænksom i at kaste mig ud i det.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 03:40   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Kræver IKKE særlig bevilling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Det er desværre ikke bare lige så nemt at få bevilliget.
Som det fremgår af mit tidligere indsatte link er det ikke noget der skal søges nogen bevilling til.
Da der er tale om et magistrelt præparat er det suverænt lægen som bestemmer om vedkommende vil ordinere det og på hvilken indikation.
Det betyder at...
Hvis lægen siger god for at ordinere det, sker det på dennes ansvar og med en øget pligt til indberetning af bivirkninger.
Men er lægen ikke villig til at påtage sig dette ansvar, ja så får man det ikke.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2016, 12:53   #9
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Cannabis har også bivirkninger

Jeg har prøvet cannabis - dog ikke det på recept.

Der er cbd olie, der er lovlig og ikke euforiserende og så er der thc olie, der er ulovlig og euforiserende. Thc er den, der er smertestillende. Man skal helst tage et miks af cbd og thc, da cbd'en fjerner nogle af bivirkningerne fra thc.
Thc har dog bivirkninger... og som med alle bivirkninger får nogle en del og andre har ingen. Min erfaring er desværre, at hvis jeg skal være smertedækket, så får jeg kvalme, svimmelhed og hovedpine samt er total skæv. Det fungerer ikke. Mange andre er dog glade for det, så det er sikkert individuelt.

Der findes også thcA tinktur, der skulle virke anderledes, men det er næsten umuligt at skaffe. Ligeledes virker produkter lavet på friske planter på en anden måde og mindre psykoaktivt. Det kræver dog, at man kende nogle, der dyrker selv.

Husk, at det er ulovligt at køre bil ved indtag af thc.
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension