K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 13:04   #1
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Skal jeg søge ftp på §17 idag ?

Idag får er sidste dag i sygedagpenge....

Kan jeg nå at søge ftp. på §17 ?

Jeg har nu svaret på agtelsesskrivelse fra kommunen, hvor de oplyste, at de havde til hensigt at stoppe sygedagpengeudbetalingen.

Denne meddelelse har jeg svaret på igår til kommunen med:

Jeg bekræfter hermed at have modtaget agtelsesskrivelse af 24. september 2010, hvor der står, at xx Kommune agter at stoppe mine sygedagpenge den 31. september 2010. Altså 6 dage før min ret til sygedagpenge udløber.
Jeg må gå ud fra, at der menes den 30. september 2010.

Jv. mailkorrespondance med sagsbehandler af 28. september 2010 er min frist for at sende mine kommentarer til agtelsesskrivelsen den 29. september 2010. Disse fremgår af nedenstående.

Såfremt den endelige afgørelse bliver, at min ret til sygedagpenge bortfalder ved udgangen af september 2010, gør jeg opmærksom på, at jeg agter at klage.

Det er mig dog ubegribeligt, at det ikke har kunne lade sig gøre at finde en løsning på min situation.
At jeg overhovedet ikke kan få en fremstrakt hånd ! Og at dette nu skal ramme hele min familie og vores økonomiske sikkerhed.

Som den pligtopfyldende person jeg er, har jeg gennem hele forløbet medvirket positivt og levet op til kommunens forventninger og krav til mig. Jeg har deltaget aktivt i alt og selv rykket for diverse undersøgelser på sygehuset, for opstart af gigtmedicin forsøg osv. Alt sammen for at være med til at fremskynde processen. Jeg har meddelt kommunen hver gang, der var nyt i min sag og mødt til de samtaler, der har været.
Endvidere vil jeg gøre opmærksom på følgende:

Ressourceprofil:
I ”Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne” er følgende gældende jf. § 7:

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.

Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren i samarbejde med borgeren. Dette har ikke været tilfældet i min sag, da jeg selv har udfyldt den i en tom skabelon, jeg fik mailet.

Afklaring af min situation:
Jf. §28 i sygedagpengeloven skal kommunen, før udbetalingen af sygedagpenge ophører pga. varighedsbegrænsningen, anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Jeg har selv foreslået, at kommunen kunne arbejdsprøve mig. Ikke kun for at komme videre, men også for min egen skyld, da jeg sådan har brug for en afklaring. Jeg havde endda et helt konkret bud på, hvor dette kunne foregå, nemlig i kommunens eget regi, hvor en tidligere kollega gerne ville hjælpe mig med en afklaring og dermed en arbejdsprøvning på meget fleksible vilkår.

Endvidere:
I 2 år har uret tikket, og nu er sandet løbet ud ! Hele tiden har jeg sat mig op til hvert et nyt medicinforsøg, og på trods af, at reumatologen på xx Sygehus nu er meget pessimistisk vedr. mine behandlingsmuligheder, tager kommunen ikke notits af dette og tager det næste skridt i sagen for en afklaring .

I agtelsesskrivelsen fra xx Kommune står der i konklusionen, at den fremtidige prognose vedr. min erhvervsevne ikke kendes. Men kigger man tilbage i tiden til december 2009, skriver overlæge xx følgende i sin speciallægeerklæring:

Uanset om der vil komme en bedring, er det sandsynligt, at hendes funktionsniveau vil være meget betydeligt nedsat.

Allerede dér forstår jeg ikke, hvorfor xx Kommune ikke vælger at arbejdsprøver mig med henblik på en afklaring, da det jo ikke er sandsynligt at jeg vil få et funktionsniveau, der gør mig i stand til at arbejde på normale vilkår ! Og da det er en kronisk sygdom jeg har, er der så meget mere grund til at afklare mig i forhold til arbejdsmarkedet.

Endvidere skriver overlægen:
Der er klinisk sikre gigtfund i hendes led som tegn på gigtaktivitet, hun har ganske betydelige led- og muskelsmerter.

I journalnotat af 23.10.09 skriver reumatolog xx:
Ledmønstret passer nu med en reumatoid artrit.
Altså leddegigt.

I journalnotat af 08.01.10 skriver reumatolog xx:
Den statistiske chance for bedring i tilstanden er dog faldet markant.

I journalnotat af 22.06.10 skriver reumatolog xx:
Alt i alt må man sige,at pt. har en behandlingsresistent artrit, og jo flere lægemidler, der bliver afprøvet uden effekt, desto dårligere er prognosen.
Dette notat er skrevet i journalen på baggrund af 1. forsøg med biologisk medicin efter 8 ugers behandling.

På trods af ovenstående, foreslår kommunens lægekonsulent nu, at jeg kunne være sygdomsfikseret, og at jeg burde undersøges af en psykolog eller en psykiater, såfremt psykologens vurdering synes usikker ! Oven i købet konkluderer han dette, på trods af at der er sikre gigtfund, samt at jeg har været i flere behandlinger med en meget dyr biologisk gigtmedicin, som ikke bare gives ud, før man er sikker på en gigtdiagnose. En medicin med risiko for bivirkninger, endda alvorlige bivirkninger, som har gjort mig syg flere gange, hvilket bl.a. har betydet gentagne infektioner, der har gjort til, at jeg ikke har måtte fortsætte med medicinen.

Det i sig selv, at jeg reagerer med så mange infektioner, som bivirkning til de mange gigtmediciner jeg har fået, tegner i sig selv et håbløst billede. Hvilket reumatolog xx også giver udtryk for flere gange – både mundtligt til undertegnede, men også i journalnotaterne.

HVAD SIGER I ?
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 14:03   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hej Henri

Det ser rigtigt godt ud !

Men du mangler at gøre dem opmærksom på,

at fristen for at stoppe dine sygedagpenge IKKE er overholdt !

De SKAL give 2 uger !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 14:23   #3
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Er det ikke noget, jeg skal klage over, når den officielle afgørelse kommer ?

Forsøgte at få hjælp af fagforeningen igår for at være sikker på, hvordan jeg skulle gribe det an. Ingen hjælp at hente, da deres socialrådgiver udelukkende er tilstede om mandagen.

Kan jeg søge ftp. §17 idag ?
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 14:47   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Thjooeee...

men når du nu alligevel har ulejliget dig til at skrive til dem,

kunne du jo lige gøre dem opmærksom på DEN lille detalje

Om du skal kaste dig ud i en §17, er svær at svare på,

men det giver jo en frist på sygedagpenge, til de har behandlet din ansøgning.

Falder den ikke ud til din fordel, kan du klage over afslaget,

og så kommer der jo friske øjne på pensionssagen i Beskæftigelsesankenævnet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 15:11   #5
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Hvordan søger jeg ftp på §17 ?

Har gennemsøgt hele nettet for et skema og procedurebeskrivelse.

Den skal vel indleveres idag til Jobcenteret for at undgå, at de stopper mine penge
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 16:52   #6
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Sagsbehandler har sagt idag, at jeg ikke kan få forlænget sygedagpengeudbetalingen, mens min pensionsansøgning kører ??????????????????????????????? Det ændrer altså ikke ved, at min ret til sygedagpenge ophører IDAG !

Jeg har indgivet ansøgning alligevel.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 09:49   #7
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Henri Se meddelelser
Sagsbehandler har sagt idag, at jeg ikke kan få forlænget sygedagpengeudbetalingen, mens min pensionsansøgning kører ??????????????????????????????? Det ændrer altså ikke ved, at min ret til sygedagpenge ophører IDAG !

Jeg har indgivet ansøgning alligevel.
Det lyder underligt, jeg har fået forlænget mine sygedagpenge NETOP fordi min sag kører... Men det er også første gang den blir forlænget, ved ikke om det er gældende for dig også?
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 12:36   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Henri

DET KAN DE IKKE !!!

Se her :

https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=30746

Kapitel 9 § 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer,

der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 12:36   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Henri.

Så vidt jeg er orienteret, har du ret til sygedagpenge så længe din pensionssag kører - hvis blot du har søgt inden sygedagpengestop, og det har du jo.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 14:35   #10
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeg indsætter lige, hvad sagsbehandleren skrev til mig.... Forstår I, for jeg gør ikke. Det eneste jeg forstår, er at de kryber udenom ! Og så kan jeg vel kun klage og vente flere måneder på at få de sygedagpenge, jeg har krav på, indtil de selvfølgelig beslutter, at jeg ikke bliver bevilget pension:

Jeg går ud fra at du mener § 27 stk 1 nr.7: der er påbegyndt en sag om førtidpension.
Tidl. var det nr. 6.

Begrebet " at der er påbegyndt en sag ......" betyder, at hvis der i din sygedagpengesag var dokumentation for at betingelserne for førtidspension var til stede fx, at der er stationær situation, at alle bahndlingsmæssige muligheder er udtømte, at alle foranstaltninger efter beskæftigelsesloven ( det arbejdsmarkedsorienterede) er udtømte o.s.v så skulle jeg afl. sagen til pensionsteamet med ovennævnte dokumentation.Det er det, jeg forsøgte at skrive i nedenstående mail.

§ 17 - på det foreliggende grundlag- er den retsmulighed en borger har for at få truffet en afgørelse på det materiale der er i en sag... Altså det foreliggende grundlag. Hvis afslag, giver det borgeren en klagemulighed.
Det er der ikke, når sagen ikke er afl. til...... " påbegyndt en sag om førtidspension jfr. § 27 stk. 1 nr. 7. Der er jo ikke i pensionsteamet truffet en afgørelse herom.

Håber at jeg har forklaret det tydeligt nok.

SÅDAN HAR HUN SKREVET TIL MIG !?
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Stop af sygedagpenge - skal jeg søge FP idag? Betty Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 01-04-2010 01:15
så det idag min sag skal for tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 38 30-01-2010 06:19
Så er det idag jeg skal til revurdering DRAGEN Dit og Dat 3 13-03-2007 14:12
Jeg skal starte i fleksjob idag am Jeg har fået job. 4 20-09-2006 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension