K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2010, 11:25   #1
perlemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2010
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
perlemor er ny på vejen
Unhappy førtidspension

Hej alle.

Jeg har været sygemeldt siden juni 2008, jeg fik sygedagpenge i et år og forlænge dem med 4 måneder ekstra, fik herefter til delt flexjob. Har været i flere arbejdsprøvninger nogle steder var ok, men der var en der ikke var ok.
Sidste arbejdsprøvning var på trollesbro i Hillerød, her var jeg i 2 måneder og her fandt man så ud af at jeg max kun kan arbejde i 6 timer om ugen med mange pauser, så på et møde hvor sagsbehandler, bisider samt personalet fra trollesbro var til stede. På dette møde sagde sagsbehandleren at hun ville indstille mig til førtidspension, hvilket alle støttede op i.
Har gået hjemme lige siden og vente på svar. I første omgang måtte sagsbehandleren lave sit arbejde om, og jeg måtte til møde igen og fortælle at jeg bestemt ikke havde fået det bedre, men tvært imod.
Igår fik jeg så et mundtlig afslag på førtidspensionen, hvilket slog benene væk under mig. Skal nu til et nyt møde igen om en lille månedstid, for så er min bisider, sagsbehandler og jeg selv kommet hjem fra ferie.
Min sygehistorie er: Har ingen brusk i de sidste ryghvivler, hvilket giver rigtig mange smerter, 8% mengrad efter en bilulykke i 1988 (piskesmæld) Overvægtig, har også mange smerter fra ryggen og ned i begge ben, kan ikke gå ret langt på grund af smerter. Er blevet undersøgt at speciallæger som siger at de ikke kan hjælpe mig, jo jeg kan prøve at tabe mig, men det har været mit problem siden mine unge dage og jeg tør ikke blive opereret.
Er der nogen der kan give mig et rigtigt godt råd, så jeg kan få førtidspension, selv efter 1 år på fexjob???
Hilsen
Perlemor
perlemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 01:05   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal jo have afgørelsen skriftlig.

Derefter SKAL du klage.

Vedr. fleksjob, er jeg ikke så meget i reglerne.
Har du været i fleksjob, udover arbejdsprøvning?

Er ressourceprofil opdateret?

Er der tale om lægelig brgrundet forværring af tilstand siden tilkendelse af fleksjob?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 15:38   #3
perlemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2010
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
perlemor er ny på vejen
Hej Popial

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal jo have afgørelsen skriftlig.

Derefter SKAL du klage.

Vedr. fleksjob, er jeg ikke så meget i reglerne.
Har du været i fleksjob, udover arbejdsprøvning?

Er ressourceprofil opdateret?

Er der tale om lægelig brgrundet forværring af tilstand siden tilkendelse af fleksjob?

VH Popiae
Jeg har kun været i arbejdsprøvninger, og det var her at man fandt ud af at jeg kun kan arbejde i max 6 timer om ugen, det er så sagsbehandleren der ville søge om pension til mig.
Flexjobbene med få timer hænger jo ikke på træerne, desuden har jeg engang fået at vide, at det er sagsbehandleren der skal finde et flexjob til mig.
Jeg vil nok skifte læge, da jeg ikke syntes at min læge bakker mig nok op, det eneste hun går meget op i , er min vægt. Jeg kan ikke få en henvisning til en speciellæge eller til en skanning, hvilket jeg meget gerne ville.
Jeg skal have et møde i næste måned, så nu må vi se hvad der så skal ske.
VH
Perlemor
perlemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 15:54   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal afvendte den skriftlige afgørelse, evt rykke for den!

Derefter skal du klage.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 18:41   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Perlemor!

Ja, skift din læge ud! Selvfølgelig skal hun henvise dig til speciallæger, når du gentagne gange beder om det.

De speciallæger, du omtaler, er det reumatologer? Når de giver udtryk for ikke at kunne hjælpe dig, er det så ud fra scanninger?

Du har det fysisk rigtig skidt, Perlemor, som du beskriver din kropsfunktion og at du maximalt kan klare 6 timers job om ugen.

Det er ikke sådan, at hvis man er overvægtig, så udelukker det andre diagnoser.

Den indstilling vinder fremgang i sundhedssektoren samt man ofte mødes med rygestop som en mirakelkur mod alle lidelser...

Sat på spidsen, overdrivelse fremmer forståelsen!

Men begge dele er extremt usundt og slidgigt og overvægt er to uforenelige størrelser.

Tag kampen op mod overvægt - det er ikke så svært (taler af erfaring) - der er flere gode TV-programmer om emnet (Lene Hansson fx.), bøger og sikkert også en del på nettet, som jeg endnu ikke er så velbevandret i.
Og du skal have daglig træning ind i dit liv.

Tab ikke modet over afslag på FTP, vi er flere med dig i samme situation her på K10. Ank afslaget!

Med max. 6 timers indsats om ugen er du højst en klar flexer - hvilke virksomheder det nu lige er, kommunerne mener vil betale for 6 timer/uge...

Følg de gode råd, kompetente K10'ere giver dig - mit indlæg er mere en kærlig hilsen til dig, sgu ikke sjovt, at ha' så'n en skodkrop...

Carmen
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 19:19   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Forlang lige den skriftlige afslag. De SKAL begrunde, hvorfor de mener, du ikke kan få førtidspension. Du har ret til en skriftlig afslag - det står der i forvaltningsloven § 23. Gør det med det samme, og så har de vist 14 dage til at lave den skriftlige afslag til dig.

Husk du har 4 uger til at klage over en afgørelse fra den dato (man skal klage INDEN 4 uger), du har fået den mundtlige afgørelse..... Derfor er det godt lige at få den skriftlige afgørelse, så man kan danne et overblik over sagen, som du kan argumentere efter, hvis noget i afgørelsen, du mener ikke er rigtigt osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 21:51   #7
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Man kan vel ikke klage over et mundtligt afslag, hvis man ikke er blevet oplyst og vejledt om dette.
Så må det vel naturligt være 4 uger fra skriftlig begrundelse, som jo skal indeholde en klagevejledning ?

Forlang en skriftlig afgørrelse, det er dit " liv " det gælder.

mvh. køkkenleder
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension