K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2010, 12:30   #1
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Partshøring

Er det i orden, at ens sbh. faktisk aldrig skriver noget til en, men kører hele sagen pr.tlf.
Sygedagpengestop ( uden at have set rp,varsel eller partshøring)?
Søge ftp pr. tlf. § 17 (uden at have fået noget på skrift el. vejledning)?
Indkaldt til partshøring i morgen ( 1 time afsat ) uden at have set rp.i forvejen?
Ringer og fortæller at der er kommet nye papirer fra både læge og sygehus, som gør at både sbh. og lk nu anbefaler ftp. Det er jo sådanset godt, men er det i orden ikke at skrive sådanne beskeder.
Jeg har mailet til sagsb. for at høre hvordan sagen går, og at jeg kunne ønske lidt mere vejledning.
Hun har svaret. Min sag for 24/8. men derefter ringer hun kun igen

Hvordan gør jeg med partshøringen i morgen ?
Hvis det er mange sider kan jeg jo ikke nå at læse det og forholde mig til det.
Jeg er på stærk smertestillende medicin ( konsentrationsbesvær ), jeg har ingen som kan gå med og min fagf. er i kbh. og jeg bor i jylland.

Håber at der er nogen som kan give mig et godt råd.

Køkkenleder
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 12:46   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af køkkenleder Se meddelelser
Er det i orden, at ens sbh. faktisk aldrig skriver noget til en, men kører hele sagen pr.tlf.
Sygedagpengestop ( uden at have set rp,varsel eller partshøring)?
Søge ftp pr. tlf. § 17 (uden at have fået noget på skrift el. vejledning)?
Indkaldt til partshøring i morgen ( 1 time afsat ) uden at have set rp.i forvejen?
Ringer og fortæller at der er kommet nye papirer fra både læge og sygehus, som gør at både sbh. og lk nu anbefaler ftp. Det er jo sådanset godt, men er det i orden ikke at skrive sådanne beskeder.
Jeg har mailet til sagsb. for at høre hvordan sagen går, og at jeg kunne ønske lidt mere vejledning.
Hun har svaret. Min sag for 24/8. men derefter ringer hun kun igen

Hvordan gør jeg med partshøringen i morgen ?
Hvis det er mange sider kan jeg jo ikke nå at læse det og forholde mig til det.
Jeg er på stærk smertestillende medicin ( konsentrationsbesvær ), jeg har ingen som kan gå med og min fagf. er i kbh. og jeg bor i jylland.

Håber at der er nogen som kan give mig et godt råd.

Køkkenleder
Jammen - du må jo evt. bede din sbh om at sætte mere tid af - så i sammen kan gennemgå det hele ?
Mener det vil være det bedste - i henhold til koncentrationsbesværet.


Måske du kunne optage jeres "partshøring" med den "undskyldning" at du ikke kan koncentrerer dig eller huske så godt?

Ang. din fagforening...så må de skisme da ha en afd. herovre?
Eller en socialrådgiver tilknyttet der kan hjælpe dig ?
Ring lige i dag?
Måske mødet skal udsættes, hvis fagforeningen kan finde en bisidder?

Men men men...når de nu anbefaler en fp til dig, er det med bisidder og de gamle "sager" så virkelig vigtigt?

Du er nok nød til at opveje hvad der er bedst for dig, lige nu?

Evt. kan du skrive en notabene til den partshøring, at du er stærkt utilfreds med at al kommunikation er foregået pr. tlf og at du ingen skriftlige aftaler har, eller for den sags skyld referater af jeres møder/ tlf samtaler .....

Der skal nok komme andre forslag - jege r ikke så klog...indenfor love og regler - nemlig Tænker mere på det menneskelige.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 13:01   #3
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Jeg må bakke op omkring det PiaCP omtaler

Du SKAL kontakte din fagforening de SKAL hjælpe dig i denne sag

Spørgsmål
hvorfor har vi ellers betalt til dem?

Lige meget om du bor i Jylland må de fra København sende en til at hjælpe dig

Mit forslag ring din fagforening op og bed om hjælp

God vind
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 13:13   #4
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Tak for dit svar PiaPC
Jeg er jo også ked af at rage uklar med sbh.
Måske er det godt nok at lave et notat og ligge ved som du skriver.

Når man søger en §17, indstiller sbh. vistnok pr. automatik til afslag, det har min ihvertilfælde gjort, så det må jo være positivt, når h*n ringer og fortæller at både h*n og lk nu synes jeg skal have ftp.
Jeg må jo bare vente og se. Og så håbe på at den går igennem eller at sbh. så vil indstille til §18.

Min fagf. har ingen afd. i jylland, de siger også at vi skal vente og se på udfaldet og så tage den derfra.
Har talt med dem mange gange i tlf., håber at jeg kan regne med dem.

Køkkenleder
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 15:17   #5
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Jeg har nu mailet med min fagforening.

Ham som har med min sag at gøre er på ferie, men fik svar fra juristen i stedet.
Han skulle desværre til et andet møde i morgen og kunne derfor ikke komme, men hvis der var noget som helst jeg blev i tvivl om ved mødet, skulle jeg bare bede om at få et nyt møde, hvor de kunne være med.

Jeg har udskrevet dette og kan jo så vise det til sbh. hvis det bliver nødvendigt.
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 08:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville tage mødet og høre hvad de siger og så ville jeg hvis de indstiller til afslag med det samme gøre klart for dem at det vil ende med en anke hvor det også vil komme med at der ikke er foretaget partshøring i nogen ting at du ikke har været med i sagen og at man ikke følger gældene lovgivning (kun hvis det løber af sporet for det kan jo tænkes at din sagsbehandler nu indstiller og laver det om til en 18 noget kunne tyde på det mht partshøring ) at mene fra sagsbehandlers side at det automatisk skal være afslag fordi det er en 17 er jo langt ude i skoven , det kommer jo an på hvad der er af papir og helbred og ikke hvad tal der står på ansøgningen ...


Men hvorom alt er så er der jo det i det at de gældene love ikke er overholdt og det ved sagsbehandler godt og det er jo noget din fagforening vil tage med når og hvis det blive aktuelt med en anke ..

Men endnu engang det er edder vigtigt at man skriver til sin sagsbehandler at man ikke vil snakke i telefon og kommer der alligevel en samtale så skrive for guds skyld tingene ned bagefter og skriv jeg forstod på vores samtale sådan og sådan og sådan kan du bekræfte dette ? su på skrift ...

så har man dækket sig ind så godt som man nu kan ...

Jeg ville også optage mødet i dag hvis det var mig dog ville jeg ikke sige noget om det

Hav denne her i baghovedet når du sidder der skriv den evt ned på et stykke papir og sig til din sagsbehandler at du er ked af at du ikke har fået lov til at deltage mere i din sag og følge mere med end du har fået (det kan godt siges uden at virke aggressiv )

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


Held og lykke i dag hvem ved måske det går rigtig godt krydser fingere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring chico Alt det andet 6 16-02-2010 19:03
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension