K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 16:11   #11
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
MTVRV1: systemet burde optimeres til hurtigere sagsbehandling, der kunne spares en masse her. Det er der jo heldigvis osse politikere der mener, men det går vildt langsomt med at forandre systemet. Desværre
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 16:21   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Sorry jeg misbruger en tråd....

Isabel, jeg bliver nød til at høre, om ikke du havde lægepapir på din side, kan nok følge at du siger de vejer tungt i sagen .............

Jeg har nemlig osse tænkt mig at bruge mine lægepapirer, når de fremkommer med gode ideer
hun har en tråd her
http://www.k10.dk/showthread.php?t=18405

synes du skulle skrive i den
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 17:07   #13
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tak Søde MTVRV er hermed gjort, Knuz
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 21:33   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 404 Se meddelelser
Jasch: har lige søgt aktindsigt for den periode, for ved ikke hvad der står om min arbejdsevne fra dengang. Men det var psykologer der rådgav sagsbehandlerne dengang i min sag. Det var inden 'hjorten og hans kompaner' flyttede de syge over til beskæftigelsesministeriet og 'udnævnte dem til dovne der skulle have et puf for rigtigt at vælte'.

Dengang var en psykolog erklæring nok. Idag er det vist ikke engang nok med flere speciallæge erklæringer virker det til når man læser herinde på k10.

Jo jeg ville gerne prøve fleks

MTVRV1 og isabel:

Jeg oplever også at det er lidt blandet hvordan de vægter de forskellige ting, et er loven, den er klar nok, men noget er andet er forvaltning og de perrsonlige vurderinger sagsbehandlerne laver.

Men jeg har dog forstået et par ting: det gælder om at have speciallæge erklæringer på alt, vise sine problemer frem i arbejdsprøvningerne, dvs. opgive når man ikke kan mere,tage tidligt hjem, melde syg at man fejler det man fejler, feks dårligt humør, glemme terminer og aftaler, være negativ, sur og vrissen osv.

Det er bare vildt nok, for det har man jo slet ikke lyst til, man vil jo egentligt godt bare anerkendes og respekteres, arbejde det man kan klare. Men altså, det er blevet hårdt og iskoldt de sidste 8 år. Sådan oplever jeg forandringerne i sagsbehandlingen i min kommune.

Også akasse/fagforeningen syntes jeg er blevet mere kolde og ligeglade hvis ikke man er 100% til rådighed for det' ordinære arbejdsmarked'


mvh
Hej 404,

Faldt lige over din tråd, det må om noget blive din eksame i sdp. Du ved hvor du skal sætte ind og følge op, du ønskes al mulig held og lykke hermed.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:45   #15
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
tak håber jeg 'består'.

Dog, kan mit inderste væsen ikke forgå, kun den 'kulturskabning' som systemet har skabt

mvh 404

ps. jeg prøver at gøre det så godt jeg kan, for jeg laver nemlig slet ikke det jeg gerne vil ')
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:52   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Åh, det er nok ikke helt korrekt.
Mine arbejdsprøvninger sagde, ikke god nok til fiex.
Alle pegede de på pension!
Men som skrevet før, fik jeg hverken flex eller pension.
Det afhænger altså mere om dine lægepapirer end arbejdsprøvninger.
Isabel
Det er mit helt klare indtryk, at resultatet af en arb.prøvning ofte (ikke altid) er besluttet på forhånd, i kassetænkningens navn.

Dette ses bl.a. ofte på rp'en, som indeholder omskrivninger af hvad borgeren har udtalt, lægeudtalelser i borgerens favør er udeladt o.s.v. o.s.v.

Og på den baggrund kan vi råbe, skrige og skabe os alt der vi vil, for det ændrer ikke en dyt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:18   #17
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
vovse: det er godt nok blevet et ret rådent system, heldigvis har man jo ret til at kommentere RP og her kan man vel vedhæfte det de udelader og så senere anke vil jeg tro?
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:19   #18
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
Nicklas10: Kommer an på mange ting, men vist 170000 til 200000

Du kan se mere her: https://www.borger.dk/EMNER/PENSION-...y-ordning.aspx
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:24   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicklas10 Se meddelelser
Hvor meget får man på førtidspension efter skat?
cirka 11.000 kr efter skat

så det er absolut ikke noget man ønsker sig
det er kun fordi man ikke kan arbejde

heldigvis har mange nogle forsikringer ved siden af

for det kan ramme alle, at man ikke kan arbejde mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:39   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 404 Se meddelelser
vovse: det er godt nok blevet et ret rådent system, heldigvis har man jo ret til at kommentere RP og her kan man vel vedhæfte det de udelader og så senere anke vil jeg tro?
Joo, men er vi først ude i kassetænkning, så skal de nok dreje den, så der ikke er noget at komme efter.

Mit eget eks.:
I 2007 var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted.
Mit første indtryk af stedet og personalet var ok, men efter 2-3 uger blev det hele vendt på hovedet.
Til trods for masser af lægepapirer, som alle beskriver en reel ryglidelse, så blev jeg behandlet som om, at jeg var fuld af løgn og bare skulle tage mig sammen.
Næsten dagligt når jeg ville gå hjem, så blev jeg lige kaldt ind til den ene værkstedsleder til en "snak", som jeg vil kalde hjernevask, de kaldet det kognitive samtaler.
Når jeg f.eks. beskrev, at mine rygsmerter føltes som om, at der blev stukket en kniv ind og drejet rundt, så var hans kommentar: "hvad sker der så hvis du fortsætter med at arbejde?"
"Ja, så bliver smerten jo værre og jeg når et punkt hvor jeg bliver svimmel" sagde jeg så.
Dertil var hans kommentar, igen: "hvad sker der så hvis du fortsætter?"
"Øøøh, når først jeg bliver svimmel og det sortner for mine øjne, så vil jeg antage, at jeg falder" svarede jeg så.
"Har du prøvet det" spurgte han så.
"Nej, for inden da har jeg dælme da lagt mig eller sat mig" svarede jeg.

En dag hvor jeg sagde fra, p.g.a. smerterne, og ville gå hjem, så kom han med denne kommentar" "vi har jo endnu ikke set dig kravle ud herfra".

Og mens jeg var i afprøvningen blev jeg sat til, at kigge i aviser og finde jobannoncer, som jeg fandt relevante.
D.v.s. jeg var endnu ikke visiteret til fleks.

Den anden værkstedsleder havde det med at spille læge, bl.a. påstod hun, at føleforstyrelser også kunne være et positivt tegn, da jeg havde vist hende hvor mine smerter sidder påstod hun, at mine smerter sad et forkert sted.
Hallo, jeg har været hos 6 forskellige speciallæger, den ene endda 2 gange, ingen af dem har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved om mine smerter var reelle.
Men konen har åbenbart aldrig hørt om, at smerterne kan sidde forskudt, hvilket iøvrigt er helt normalt, iflg. min daværende læge.

Alt hvad jeg sagde blev vendt og drejet, så det var helt utroligt.

Til trods for, at jeg kunne klare 6-9 timer pr. uge i den afprøvning holdt de fast i, at jeg godt kunne arbejde i 20 timer om ugen.

Ergo endte det i en visitering til fleks.

2 år senere var jeg i virksomhedspraktik via anden aktør, jeg "klarede" 8 timer pr. uge og blev tilkendt førtidspension.

Hvis nogen læser de 2 rp'er jeg har liggende, så vil de nægte at tro på, at det er den samme person de omhandler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension