K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2011, 00:10   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis alle bliver behanlet ens,ville man jo gøre forskel

Der er vel noget rigtigt i at der skal hjælpes der hvor behovet er størst-hvis man kan klare sig selv og sine ejne,så er der vel ikke en samfunds opgave,eller er det?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 08:44   #12
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Jeg må indrømme at jeg ikke synes det er fair at man skal bruge sin opsparing inden man kan få hjælp økonomisk.
Jeg synes det er på linie med en form for straf.
Og straf for at være syg fysisk eller psykisk synes jeg simpelthen er krænkende og istedet skulle folk tildeles en ydelse uanset hvad såsnart man kan dokumentere at man er syg.
Jeg synes ikke det andet er fair overhovedet.
Det er da bare en mærkelig ting at man skal se sin konto gå ned af før man kan få hjælp økonomisk. Når man så derefter kommer ind i systemet skal man danse efter deres pibe i flere år og ingen spørger DIG hvad dine drømme og ønsker er for fremtiden.
Folk har arbejdet og betalt skat og sparet op til dem selv selvfølgelig. Men det de nu har arbejdet op skal fratages dem som var det en kriminel handling de havde lavet.
Nej jeg kan ikke se hvorfor man tvinger folk i knæ økonomisk for derefter bagefter tvinge dem længere ned ved latterlige aktiveringer mm.
Det der gavner den enkelte kommer ikke til gode her.
Når jeg skal i arbejdsprøvning om nok ikke så længe så ved jeg at jeg ikke får det bedre af dem.
De er jo med til at trække tiden ud for kommunen.
Hvis folk endelig skulle straffes så giv kriminelle en samfundsstraf hvor de skulle arbejde for kommunen. Ikke psykisk eller fysisk syge.
Det er nedværdigende og ydmygende.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:14   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved jo ikke hvor meget eller hvor lidt opsparing du er blevet bet om at bruge først,men jeg syntes ikke man kan be alle skatteyder om penge,mens bankbogen lyfter hovede puden.

Jeg vil give dig ret i at der er urimligt meget dårlig aktivering,og at nogle mennesker bare får det dårliger af at være i de aktiveringer.
Det burte der helt sikkert laves om på ingen trivel om det.

Jeg er selv en af dem der nærmest går i sort når jeg kommer i af dørene hos anden aktører.

Arbejdsprøvninger der imod er jo et nødvintigt onde,for uden dem kan man ikke kommer vidre i systemet.
Selv syntes jeg de kun skulle bruges,når der søges flex eller pension,og så igen når der er et muligt job.
er man først tilkendt flex,bliver helbredet jo ikke så meget bedre..

Selv er jeg enten i arbejdsprøvning eller jeg kæmper for at få kroppen op på et nivo den var før sidste arbejdsprøvning . afprøvningerne sætter sine spor på mig-jeg er fysisk nedslidt og måske også ved at være det sykisk.

Det er en kamp,at være syg i et sygt system-men du må ikke opgive-vi kan håbe at der nart kommer en ny regering,så tror jegder vil komme andre regler med aktiveringer.Det kan da umuligt blive være..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-03-2011 kl. 09:24.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:29   #14
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Jo jeg synes faktisk stadig at ligemeget hvor mange penge folk har stående så skulle folk sikres en ret til en ydelse ligemeget hvad.
Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor raske mennesker ikke kan betale til en minimal ydelse som ikke tvinger syge folk i knæ.
Hvis jeg havde en opsparing som jeg kunne få gavn af på et senere tidspunkt til uddannelse eller lignende( hvis man fik det godt)

Jeg har brugt rigtig meget opsparing på at være syg og igen synes jeg at det er helt forkert.
Når man tænker på hvilke symptomer syge mennesker har og lider under så ville jeg med glæde betale til de menneskers grundløn når jeg vidste de led.
Jeg synes vi skulle indføre en borgerløn til mennesker så alle var sikret noget når de blev syge.
I min verden er det straf at skulle bruge sin opsparing.
Måske er det også min mening fordi jeg ikke har oplevet nogen hjælp fra systemet i alle de år jeg har kontaktet dem.
Jeg har nok bare ikke været vedholdende nok og siden sidst har jeg lært at man skal huske at klage og anke.
Det gjorde jeg ikke i 2006 da jeg fik afslag på revalidering fordi jeg ikke orkede mere. Der var gået et halvt år inden jeg fik svar og da de så tog revalideringen op igen fik jeg afslag igen efter et halvt år og jeg orkede ikke eller glemte at klage.

c.l.e.o: jeg har respekt for din mening det skal du vide.:-)

knuser
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:54   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Vi kan også meget hurtig blive enige om at vi i danmark er alt for dårlige til at tage hånd om sykiske syge-eller sagt på en anden måde nej ,vi ikke fordårlige,der er rigtig mange evner og muligheder,men desvære sættes der ind med hjælp alt for sent og for kort varigt.der tænkes i her og nu løsninger og ikke på lang sigt.

Der er sket alt for mange forrengelser/besparelser,og regler uden undtagelser for den enkelte borger.

Det er desvære ikke kun sykiske syge der rammes hele skolesystemet og heldberds sektoren der ramt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 10:12   #16
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Det er nemlig helt rigtig cleo. Der bliver ikke taget hånd om noget og man presser syge til at blive mere syge.
Desværre så tror systemet at vi er døde ting man bare kan presse videre koste hvad det.
Men regningen kommer bare efterfølgende når folk bliver så syge pga systemet at de ender på en førtidspension.
Og jeg synes virkelig det er tragisk både for psykisk og fysisk syge.
Men ikke nok med det så synes jeg heller ikke ma lytter til folk og hjælper dem til deres drømme.
Det er cool cash det hele drejer sig om.
Jeg står nu her som snart 32 årig med borderline personlighedsforstyrrelse.
har hutlet mig gennem en HF. Den tog mig 5 år på vuc.
Det er jo tydeligt at jeg er syg når jeg skal bruge så mange år på et studie.
Men jeg har middelkarakterer i alle fag nærsom 2.
Jeg vil sige jeg er godt begavet og egentlig har mange ressourcer men det er min sygdom der er i vejen for mit liv.
jeg kan bare ikke magte hverken fuldtidsstudie eller fuldtidsjob.
Men der er ingen der spørger eller interesserer sig for at hjælpe mig gennem en videregående uddannelse på vilkår der kunne tilrettelægges så jeg faktisk kunne gennemføre den. For sådanne vilkår findes ikke. Det er alt eller intet.

Jeg så lige de skrev et sted at nu ville skolerne til at tilrettelægge undervisningen så den passede til hver enkelt elev mm.

En løsning ville være at give mig sådan en mulighed. Ikke at jeg skulle slippe for eksamner mm.
Men give mig en mulighed i uddannelsessystemet så mine drømme kunne opfyldes.
Men nu er jeg da kommet i behandling som er intensiv. Det kommer til at vare 2 år og ja den behandling vil jo dårligt hjælpe hvis jeg også skal tænke på hvor jeg skal få penge fra imens.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
FP er bare så ked af det :,( nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 06-10-2010 14:48
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension