K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 10:51   #21
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
hej vovse.

undskyld jeg spørge i denne tråd, men hvor kan jeg finde dine 2 rp`er henne

ash
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 14:57   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ash Se meddelelser
hej vovse.

undskyld jeg spørge i denne tråd, men hvor kan jeg finde dine 2 rp`er henne

ash
I min sorte mappe.

De ligger ikke på nettet, de findes kun her hjemme hos mig, i mit tykke sorte ringbind, og så selvfølgelig hos kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 15:12   #23
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
år jeg f.eks. beskrev, at mine rygsmerter føltes som om, at der blev stukket en kniv ind og drejet rundt, så var hans kommentar: "hvad sker der så hvis du fortsætter med at arbejde?"
"Ja, så bliver smerten jo værre og jeg når et punkt hvor jeg bliver svimmel" sagde jeg så.
Dertil var hans kommentar, igen: "hvad sker der så hvis du fortsætter?"
"Øøøh, når først jeg bliver svimmel og det sortner for mine øjne, så vil jeg antage, at jeg falder" svarede jeg så.
"Har du prøvet det" spurgte han så.
"Nej, for inden da har jeg dælme da lagt mig eller sat mig" svarede jeg.


Simpelt en syg måde at bruge det man kalder nedadgående pils retning fra kognitiv terapi.

Ydmygende...

Disrespekt..

Men godt du ikke venter til du besvimer, og må kravle derfra.

Den knold skulle jo selv prøve smerter der er så kraftige at man invalideres eller i bedste fald trættes og har mindre energi og overskud til livet.
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 15:24   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 404 Se meddelelser
Simpelt en syg måde at bruge det man kalder nedadgående pils retning fra kognitiv terapi.

Ydmygende...

Disrespekt..

Men godt du ikke venter til du besvimer, og må kravle derfra.

Den knold skulle jo selv prøve smerter der er så kraftige at man invalideres eller i bedste fald trættes og har mindre energi og overskud til livet.
Hvis jeg havde kravlet derfra havde det vel kun kunnet bruges som bevis på, at jeg var en dygtig skuespiller.

Og hvem er dog så dum, ikke at komme ned at sidde eller ligge når man bliver svimmel og fornemmer, at man vil dejse om.

Manden påstod faktisk, at han selv have en meget dårlig ryg, så han havde meget svært ved at rette ryggen ud når han skulle op om morgenen.

"og du kan jo se, at jeg kan klare at gå på arbejde".

Men helt ærligt, hvor meget respekt kan man have for en voksen mand, som:

1.sidder og spiller spil på pc i arbejdstiden og skynder sig ud af spillet, når kollegaen tager i døren.

2. er overvægtig og vil tabe sig og så går og spiser mariekiks hele dagen, kun suppleret med kaffe (mariekiks én massetil en voksen mand).

3. lige så snart hans kæreste trillede ind på p-pladsen i en Falck-persontransport susede ud af døren, for at sidde og kissemisse i bilen en times tid, eller mere.

Min respekt kunne ligge på et meget lille sted.

Resultatet af denne arb.prøvning var tydeligvis aftalt på forhånd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 15:45   #25
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
I ved godt at "anden aktør", tilbyder sig gratis til kommunen, hvis de ikke får folk i arbejde eller kan raskmelde dem.Sådan er det!Så man skal ikke tro man har dem på sin side.
Det eneste sted jeg har oplevet, var en sb. fra H.I.k.,hun har da ovenikøbet
tilbudt mig at komme ind med hele min sag for at rådgive mig.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 22:22   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
I ved godt at "anden aktør", tilbyder sig gratis til kommunen, hvis de ikke får folk i arbejde eller kan raskmelde dem.Sådan er det!Så man skal ikke tro man har dem på sin side.
Jeg tror det kommer an på hvilken aftale, der ligger mellem kommunen og anden aktør.

Det bedste menneske, der nogensinde var inde over min sag var en konsulent fra anden aktør.
Først var jeg der i et forløb, som havde det formål, at finde mig et fleksjob.

Det lykkedes ikke, og konsulenten skrev bl.a. noget om, at han mente mine skånebehov var for massive.
Derudover tilbød han kommunen, at stable en virksomhedspraktik på benene for at vurdere, om jeg stod til rådighed for et fleksjob.

Dette ville jo på ingen måde føre til hverken job eller raskmelding.

Så jeg tror, det kommer an på hvordan aftalen mellem kommunen og anden aktør er "strikket sammen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 13:41   #27
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
Vovse:
Citat:
Manden påstod faktisk, at han selv have en meget dårlig ryg, så han havde meget svært ved at rette ryggen ud når han skulle op om morgenen.
Han er jo en rigtigt samfunds helt.. grr...

Den type der koster samfundet en masse problemer og at han egentligt ikke selv tør sige fra. Så har jo andre det kan gå ud over og det lyder som om han har lidt af et slapper job. Prøv at placer ham op i en industrihal på akkord..

Eller i et krævende teknisk fag, så klarer han den ikke med ondt i ryggen.
Kunne måske være begyndende gigt han har..

Jeg oplever perioder hvor jeg trods mine angst problemer fungerer fint, det er når omgivelserne respekterer det og ikke gør det til et problem.

Jeg stresses dog hurtigt når forskellige krav kommer ind, som press, adhoc arbejde, køre med andre, rejse aktivitet, møder osv.

Så, jeg tror mange har lyst til at lave et eller andet hvis ikke der var det press og det
der enten/eller med arbejdsevnen.

Håber det alligevel gik dig ok, kan se du fik pensionen, og det er jo godt hvis ellers det vardet du gerne ville

Sidst redigeret af 404; 18-07-2011 kl. 13:51.
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 13:49   #28
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
Så fik jeg idag en super status attest fra psykiater der 110% støtter op om fleksjob

Han udtalte sig enda bevist om at han anbefalede arbejdsprøvning for at se om jeg skulle have en rest af arbejdsevne i mig, når fysiske forhold (skulder osv) var klar til det.

Han skrev at patient selv ønsker fleksjob, men at min angst lidelse er varig..

Han vidste godt han ikke måtte udtale sig på den måde, men han gad ikke lade være for ellers ville de ringe igen og igen for at 'fifle' med formuleringerne.

Sikkert så sagsbehandlerne prøver at finde en måde at afvise at ens arbejdsevne fejler noget særligt. Blot lidt angst pyller .

Tænk at man kan blive glad for at få det at vide, men det er jo bare vildt vigtigt i forhold til sagsbehandling at det skæres ud i pap..
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 15:46   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
han må ikke udtale sig om flex eller andet

kun din funktionsevne, nu når han ved det så skulle han også lade være

en kommunen kan faktisk ignorere dit læge papir

det har de gjort med et af mine, fordi lægen havde skrevet at det næste skridt var pension.

håber så ikke det sker i din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 21:25   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 404 Se meddelelser
Vovse:

Han er jo en rigtigt samfunds helt.. grr...

Den type der koster samfundet en masse problemer og at han egentligt ikke selv tør sige fra.
Ja, eller også var manden fuld og løgn og fejler ikke en hujende fis.

Min daværende sb fortalte, at hun selv havde en meget dårlig skulder "og se mig, jeg kan arbejde".

Den kvindelige værkstedsleder på stedet fortalte, at hun selv havde en meget dårlig ryg og tog samme smertestillende som jeg "og se mig, jeg kan arbejde.

M.h.t. den kvindelige værkstedsleder, så fortalte hun en dag, til hele forsamlingen, at hun var mødt op for at give blod, som bloddonor, men måtte gå hjem med uforrettet sag, for hun havde glemt, at hun ikke måtte tage Dolol 14 dage forud for en tapning.

Øøh, hvis hun kan undvære Dolol i 14 dage, så kan hendes smerter vel ikke være så voldsomme.
Iøvrig får man voldsomme abstinenser hvis man stopper brat med dem.

Jo, jeg er landet på en fp, efter 2 gode forløb hos anden aktør, og har det fint med det.

Super, at du har fået en god statusattest fra psykiateren.

Når en psykiater har en menig om hvad klienten bør tilkendes kan det jo skrives på flere måder, også uden at buge orden fleks eller pension.

I min erklæring fra psykiater slutter han af med at skrive: ", at hun ikke vil kunne fungere effektivt i nogen arbejdsmæssig sammenhæng, men udelukkende på egne præmisser ved at tage hensyn til den dagsaktuelle helbredstilstand. Arbejdsevnen vurderes således varig helbredsmæssigt dekompenseret i et omfang der udelukker tilknytning til arbejdsmarkedet".

Mere tydeligt kan det vist ikke skrives, uden at bruge ordet "pension".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension