K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2015, 16:17   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
førtidspension fra før 2003 - gælds ramt i kommunen ?.

jeg har tidligere opsagt en bolig før 2011, som var henvist af kommunen.
det var min første bolig jeg havde fået af dem, da jeg var 18 år ca.

da jeg er psykisksyg tænker jeg ikke over situationen på længere sigt.
jeg har forklarede kommunen hvad den egentlige årsag var til at jeg opsagde lejligheden, det var fordi jeg blev presset til det.

det var fuldstændig ligeglade, men i dag fordi jeg har været hjemmeløs fra 2011 til nu pga jeg ikke har kunne holde på en bolig fast mere end ½ år til 2 år af gangen. har jeg en tårn høj gæld i kommunen, jeg forklarede som sagt kommunen et par år efter i 2013 at jeg kun ville kunne eksistere det gamle sted jeg boede, de prioriterede ikkke mig, de gav mig heller ikke min pensionssag selvom jeg bad om den og de nægtede mig at søge om agtinsigt m.m.,

jeg mener at have hørt man som førtidspensionist kan søge om gælds slettelse i kommunen. er dette korrekt ? da jeg os samtidig er social udsat m.m

jeg vil gerne vide evt mulighederne for at kunne sagsøge kommunen for svie og smerte, da de faktisk ikke har hjulpet mig som de skulle da jeg er ekstremt social udsat m.m og at de ikke på nogen tidspunkter har overholdt service loven som de skulle.

kommunen det drejer sig om er ballerup kommune, jeg kan forstå når man læser rundt omkring på nettet at der er flere der har dårlige oplevelser med dem.


jeg fik først min førtidspenssionssag på papire hvor der står hvad jeg fejler m.m , hvilket jeg skulle have haft i 2011 men de mente den var væk.

jeg ser det som ud fra mit synspunkt at de har hemligholdt min pensionssag fordi med de papire kunne jeg sikkert havde fået den rette hjælp. frem for at de skulle sparke til mig og i dag skylde over 50.000 kr pga mine psykiske lidelser.

hvis der noget som virker forvirret spørger endelig så svare jeg så godt som jeg kan.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2015, 19:36   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps ang gæld er det SKAT du skal have fat i...for at se om det er muligt...

Alle kan sagsøge en kommune....men hvis man ikke kan få fri process ja så vil det koste..

Enten får man fat i en advokat som søger fri process for en eller også kan man søge fri process hos civilstyrelsen http://www.civilstyrelsen.dk/Fri_proces.aspx

Ang den aktindsigt som du siger de har nægtet dig....der har du vel klaget direkte til ankestyrelsen over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2015, 19:53   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps ang gæld er det SKAT du skal have fat i...for at se om det er muligt...

Alle kan sagsøge en kommune....men hvis man ikke kan få fri process ja så vil det koste..

Enten får man fat i en advokat som søger fri process for en eller også kan man søge fri process hos civilstyrelsen http://www.civilstyrelsen.dk/Fri_proces.aspx

Ang den aktindsigt som du siger de har nægtet dig....der har du vel klaget direkte til ankestyrelsen over det...

jeg har klaget over det i kommunen men for ikke noget ud af ankelstyrelsen har ikke tålmodighed på at vente på op til 7 måneder ...
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2015, 20:01   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis man ikke har tålmodighed til at vente x antal måneder på en klage skal blive afgjort....ja så får man da slet ikke noget ud af noget...så hvorfor nævne det...

Det at sagsøge en kommune ja det er bestemt ikke noget der går hurtigt...så her må du væbne dig med tålmodighed...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2015, 09:49   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For at få fri proces, SKAL alle klagemuligheder have været afprøvet, FØRST!

DVS at du skal klage til Ankestyrelsen, hvis du senere vil afprøve en klagesag i retssystemet!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2015, 10:45   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
mistereu hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til den Sociale Retshjælp, de kan hjælpe med både juridiske spørgsmål og rådgivning omkring økonomi - http://www.socialeretshjaelp.dk/
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2015, 14:47   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at kontakte skat, så du kan få en rimelig afdragsordning. Held og lykke

Du skriver du har pension fra før 2003 - så den har vel været på plads længe.

Sidst redigeret af stampe; 24-12-2015 kl. 17:28.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2015, 22:50   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Gæld i forbindelse med boligindskud eftergives ikke fordi Skat betragter denne handling ( ikke at betale indskud lån) uforsvarligt
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension