K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2018, 10:02   #1
Florenze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Florenze er ny på vejen
Arbejde ved siden af FP

Jeg har netop fået grønt lys fra kommunen til at arbejde max 3 timer om ugen ved siden af min FP. Og jeg er lykkelig💕 Og spændt😊 Spændt på hvad der er af jobs, spændt på, hvad jeg egentlig kan klare og spændt på at møde nye mennesker og få nye indtryk.
Der af masser af dejlige sommerfugle i maven, nu hvor det værste ( for mig ) er overstået: at tage kontakt til kommunen. Det var ikke nemt. Frygt med frygt på. Men nu gjorde jeg det og det gik heldigvis godt🙏🏻
Er der nogen fp'ere herinde der arbejder? Hvad laver i?
Tak for svar og rigtig god dag til jer alle herinde
Florenze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2018, 13:02   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florenze Se meddelelser
Er der nogen fp'ere herinde der arbejder? Hvad laver i?
Jeg arbejder, men ledte længe efter en betalt stilling, men (i overført betydning) så ender man altid med at være den der skralder gulerødder og vasker gulv, selvom man er kvalificeret som gourmet kok.

Når man er den laveste i hirakiet, og det er man som Førtidspensionist 3 timer om ugen, risikerer man at blive "spist" på den måde, at andre medarbejdere bare læsser deres "gider ikke selv arbejde" over på en... hvor er grænsen så for at sige stop?

Jeg har derfor valgt at sige helt fra overfor de håndører man kan tjene, og er blevet "indhentet" af en privat organisation, hvor jeg dels arbejder hjemmefra Nat/dag, efter hvad jeg har lyst til, dels kommer jeg 2 timer om ugen, i åbningstiden.
Men det vigtigste er... magter jeg ikke mine opgaver, siger jeg "det var det" og overlader det til andre. Det betyder ikke at jeg ikke får chancen en anden gang hvis jeg vil.

I min frivillige stilling er det også værdsat at jeg selv kommer med input til hvad mine arbejdsområder er, og på den måde arbejder jeg som jeg har lyst til, uden at skralle for mange gulerødder.
Der har også været nogle møder i udlandet hvor jeg skulle repræsenere organisationen, godtnok frivilligt, men jeg sagde ja fordi at jeg var kommet dertil at det kunne jeg godt.

Og spørger man mig om jeg ville arbejde for penge, ved siden af pensionen igen, er svaret NEJ ! Man mister sin frihed på den måde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension