K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2018, 21:39   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Står i loven men ingen garanti

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
1) Føler du, at du cykler i ring? At der bliver indhentet oplysninger, iværksat arbejdsprøvning eller forløb, men der sker ikke noget? De oplysninger der bliver indhentet til din sag bliver ikke brugt til noget? Altså ingen fremdrift ingen afgørelse i din sag? Hvis ja, så er det tid til at gøre status. En kommune/forvaltning skal ikke blot indhente oplysninger for oplysningernes skyld. Oplysningerne skal benyttes progressivt og har altid til formål at sikre en afgørelse. Og her menes afgørelse i forhold til både forsørgelsesgrundlaget og indsatser. Gør derfor status - hvad ligger der af dokumenter i din sag og hvad skal de konkret bruges til? Hvad er dit mål og hvad er kommunes? Snakker i samme sprog?

2) Anmod eller ansøg, så du selv efterspørger afgørelserne efter de forvaltningsretlige principper og ikke mindst retssikkerheden. Er der ikke progression i din sag og bliver den ikke behandlet med saglighed og efter hurtighedsprincippet, så anmod om skriftlige afgørelser. Det kan være konkrete ansøgninger om forsørgelse eller forløb. Alt hvad en kommune/forvaltning siger ja til er i virkeligheden en bevilling - og alt hvad de siger nej til er i virkeligheden et afslag. Netop dette skal følge de forvaltningsretlige regler for henholdsvis afgørelser og notatpligten. Kommunen skal altså aktivt tage stilling til dine anmodninger og ansøgninger.

3) Har du ikke overblikket i din sag og er du i tvivl om, hvad der konkret ligger af sagsdokumentation, så ansøg om aktindsigt. Fra den dato du ansøger har kommunen 7 arbejdsdage til at behandle sin ansøgning om aktindsigt.

phhmw

Aktindsigt.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journallisten.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Løbende aktindsigt.
https://www.k10.dk/showpost.php?p=360239&postcount=10

Principafgørelse F-1-05 "Gældende"
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=154921

Hilsen Peter

Kilde.
https://mailchi.mp/0929a9df7e02/nyt-...1?e=5a24302447
Ja, det står så i loven, men det er desværre ikke nogen garanti.
Jeg bad om fuld aktindsigt og fik det. Men,men akterne over 200 kom i et virvar med en masse irrelevante og ubrugelige akter samt flere kopier. . Herunder lægekonsulenters skrivelser , som ikke var lovlige.
Jeg magtede ikke at gøre indsigelser.
Alt blev sendt til rehabiliteringsteamet i København.

Jeg vil opfordre alle herinde til at læse fagbladet, advokatens nr. fra jan 2015, hvor flere advokater har indlæg, hvor de beskriver at man som syg og eller arbejdsløs i jobcentret er retsløs.

Kære Peter.
jeg har lige forsøgt at forstå dine nye oplysninger.
Jeg søgte S. førtidspension ii 2015, fik afslag i 16. . desuden var der efter min bedste overbevisning tale om inhabilitet eftersom samme mødeleder og eneste besluttende i pensionsnævnet var en og samme person. Det var en skueproces. Der er 7 medlemmer i P, teamet ,men de sagde at de ikke måtte se eller medvirke til afgørelsen i min sag. Kun en Marianne Pedersen.( mødeleder). samme dame som med hård og brutal hånd styrede processen i Rehabiliteringsteamet.

Klagede til ombudsmanden som gav både kommune og ankest. ret idet han henviste til en Landsretsdom fra 1986 . Altså flere år inden Jc oprettelse. Dommen var som et læse kaudervælsk.
Mit spørgsmål er om jeg trods nu fra 2017 er overgået til FP kan søge efter de regler du nu oplyser.
P.s jeg magter ikke at læse de lovtekster eller cirkulærer du henviser til.
Jeg er blevet meget mere syg og er ofte indlagt, så for at sige det ligeud, så føler jeg mig snydt.
Hele min rutsjetur begyndte efter ca 40 års arbejde, men efter flere ovenpå hinanden voldelige overfald på Sundholm( de sidste 3 på en uge, hvor de 2 var fordi jag forsøgte at hjælpe unge kollegaer ld måtte kaste håndklædet i ringen. Diagnose PTSD.
Herefter nu en del somatiske lidelser og for en uge siden var jeg ved at dø af en meget alvorlig infektion. blodtryk på 40/50 og svimlende høje infektionstal Mit liv er et helvede i ensomhed og ingen tror på at systemet kan være så modbydeligt.
Jeg er så vred og så alene og sidder her i møg og skidt. Hjemmeplej sagde til mig efter hjemkomsten , at jeg ikke har noget til gode , når Jeg har været indlagt et utal af gange. Det er nu over 1 md. siden nogen har hjulpet mig. Nu er det værste af somatisk karakter. Hold da kæft, hvor kan det lorte system få en ned med nakken.
Tro heller ikke at region Hovedstaden sundhedsvæsen er for nybegyndere. Jeg har set stærkt demente mennesker få udleveret forkert medicin, blive overladt til sig selv og jeg er ret overbevist om at mange dør uden at det opdages.
Man skal være meget årvågen i det system også. tro ikke det kun er i JC.

Sidst redigeret af vasen; 23-07-2018 kl. 22:26.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 21:56   #2
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
vasen
http://www.advokatsamfundet.dk/Servi...altningen.aspx
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2018, 14:01   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Tak Reno.
Jeg kan ikke linke. Min hjerne nægter.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension