K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2016, 14:40   #141
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Endelig :) Og så lidt vedr. Montebello

Ja, så lader det til, at der er ved at være styr tingene mht sygedagpengene

Mht. den forberedende del til rehabiliteringsteamet venter jeg stadig på den efter mødet med sagsbehandler i start februar 2016.

Selvom jeg nu, efter medhold fra Ankestyrelsen, er tilkendt sygedagpenge, skal jeg vel stadig forelægges rehabiliteringsteamet eller...?

En helt anden ting:

Vedr. Montebello ansøgning.
Er der nogen, der ved hvor lang tid der går, fra man har ansøgt til man får svar?
Uanset om svaret er negativt eller positivt.

God dag derude bag skærmene
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 16:24   #142
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nu du er på sygedagpenge og ikke jobafklaringsforløb skal du ikke for rehabiliteringsteamet.

Først den dag de afgør at dine sygedagpenge ikke kan forlænges yderligere og du derfor skal i jobafklaringsforløb. Eller hvis de beslutter at du skal for rehabiliteringsteamet mens du er på sygedagpenge fordi de vil have dig indstillet til fleks, ressourceforløb eller pension.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 20:38   #143
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nu du er på sygedagpenge og ikke jobafklaringsforløb skal du ikke for rehabiliteringsteamet.

Først den dag de afgør at dine sygedagpenge ikke kan forlænges yderligere og du derfor skal i jobafklaringsforløb. Eller hvis de beslutter at du skal for rehabiliteringsteamet mens du er på sygedagpenge fordi de vil have dig indstillet til fleks, ressourceforløb eller pension.
Mange tak for svar

Skal jeg ikke for teamet, hvis de skal forlænge sygedagpenge. Altså inden revurderingstidspunktet?
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 21:10   #144
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Mange tak for svar

Skal jeg ikke for teamet, hvis de skal forlænge sygedagpenge. Altså inden revurderingstidspunktet?
Nej, man kommer ikke for rehabiliteringsteamet for at få forlænget sygedagpenge. Det er noget sagsbehandleren (sammen med sin teamleder tror jeg) beslutter om kan lade sig gøre.

Du vil blive partshørt om afgørelse om stop af sygedagpenge, hvis ikke sagsbehandleren beslutter at forlænge dem af sig selv.

Du skal forberede dig på partshøringssvar ved at finde frem til hvilken/hvilke af forlængelsesmulighederne, der kan gælde for dig. Sygedagpengelovens § 27.

Og så skal du presse på for at komme igang med en afklaring af din arbejdsevne, mens du stadig er på sygedagpenge. Altså NU!

Hvis du for eksempel kan være berettiget til fleksjob, vil du få en højere ledighedsydelse (det er den ydelse man får som ledig fleksjobber), hvis du kommer direkte fra sygedagpenge. Kommer du fra ressourceforløbsydelse (det du får på jobafklaringsforløb), vil ledighedsydelsen var på samme niveau som ressourceforløbsydelse (altså kontanthjælpsniveau).

Du er slet ikke i gang med en afklaring af din arbejdsevne nu, er du?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 21:56   #145
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Der er kun sket det, at jeg nu får sygedagpenge efter medhold fra Ankestyrelsen.
Intet andet.
Har som sagt ventet på rehab. forberedende del siden start februar.
Har rykket i slut februar og fået svar, som så umiddelbart rent tidsmæssigt ikke holder, da jeg endnu ikke har modtaget noget som helst fra sb her i slut marts.
Har meddelt jobcenter/sb at jeg er blevet opereret endnu en gang her i marts måned.

Ingen afklaring....
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 22:16   #146
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes du skal skrive til Borgmesteren og fortælle ham om den manglende afklaring og interesse for din sag.

Hvis du altså selv mener du er klar til at blive afklaret mht arbejdsevne og komme videre i forhold til om du skal i arbejde, have fleksjob eller pension.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 12:39   #147
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg synes du skal skrive til Borgmesteren og fortælle ham om den manglende afklaring og interesse for din sag.

Hvis du altså selv mener du er klar til at blive afklaret mht arbejdsevne og komme videre i forhold til om du skal i arbejde, have fleksjob eller pension.
Mange tak for svar

Jeg tænker, tror og håber, at jeg skal tilbage på arbejde i forhåbentlig ordinære vilkår, når benet er klar til det. Nok om nogle måneders tid..
Har lige fået ½ nyt knæ.

Er umiddelbart ikke dårlig nok til hverken fleks eller pension.

Men ingen kan jo spå om fremtiden, men håber på det bedste

Er der så, i skyggen af ovennævnte, grund til at slås med/klage over kommune/jobcenter/sagsbehandler?

__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 16:40   #148
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Næh, så er det måske meget godt du er lidt glemt og ikke bliver sendt i arbejdsprøvninger osv.

Og hvis det er tilfældet at du mener du kan komme tilbage på ordinære vilkår og din læge er enig, så kan dine sygedagpenge forlænges efter § 27 punkt 3) "den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet"

https://www.retsinformation.dk/forms...8-d99c132982d9

...............................

134 uger er immervæk god tid til at blive rask i
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2016, 13:57   #149
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Næh, så er det måske meget godt du er lidt glemt og ikke bliver sendt i arbejdsprøvninger osv.

Og hvis det er tilfældet at du mener du kan komme tilbage på ordinære vilkår og din læge er enig, så kan dine sygedagpenge forlænges efter § 27 punkt 3) "den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet"

https://www.retsinformation.dk/forms...8-d99c132982d9

...............................

134 uger er immervæk god tid til at blive rask i
Mange tak for svar og link

Et nyt spørgsmål melder sig nu:

Jeg har 10 rest-feriedage til gode, som jeg jo pga. sygdom ikke kan afholde.

Jeg kan søge om at få dem udbetalt nu inden ferieårets slutning 30. april eller
lade dem stå til senere udbetaling.

Hvad er det klogeste træk?

Vil de blive modregnet i mine sygedagpenge, hvis jeg vælger at få dem udbetalt nu eller...?

God dag derude
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2016, 17:53   #150
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal bede om at få dem udbetalt hurtigst muligt. Jeg mener først du kan få dem udbetalt EFTER ferieårets afslutning. Det kunne jeg ihvertfald først.

Du går ned på jobcenteret og får feriekortet underskrevet ved skranken og sender det derhen hvor det skal sendes (det står på kortet hvor du skal sende det hen).

Så længe du er på sygedagpenge bliver de ikke modregnet, men det gør de hvis du er på ressourceforløbsydelse. Så du skal se at få dem udbetalt mens du er på sygedagpenge.

Sidst redigeret af Akvamarin; 07-04-2016 kl. 17:55.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension