K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2016, 20:34   #1
kapke1211
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
kapke1211 er ny på vejen
Ferie sygedagpenge

Har været deltidssygmeldt siden april 2015. Er i gang med fastholdelsesflexjob-ansøgning. Næsten ved at være i mål.
Jeg er skolelærer og min arbejdsplads lukker ned hele juli måned. Jeg har sparet feriepenge op. Min nye sagsbehandler (den 5.) vil ikke give mig lov til at holde ferie (selvom at jeg ikke kan arbejde i 4 uger). Dette var ikke noget problem ved sagsbehandleren (nr.2) sidste år.
Kan det virkelig passe at jeg ikke må meldes "rask" i min ferie, modtages mine optjente feriepenge fra mit arbejde, og så "sygmeldes" igen når jeg igen starter på arbejde?????
kapke1211 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 20:53   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ifølge loven er det sådan. Når man er sygemeldt kan man ikke holde ferie i henhold til loven.

Sidste år var der sikkert stadig mulighed for at du ville vende tilbage i fuld beskæftigelse, hvorfor sagsbehandleren kunne tillade sig at sygemelde dig igen efter ferie. Men når man har været syg i mere end et år, vil det være mærkeligt at man er rask i 4 uger og så syg igen og på vej i fleksjob.

Da din arbejdsplads er lukket har du jo reelt "fri" mens du er sygemeldt. Så du har på en måde ferie uden at have ferie. Du skal bare holde fri i Danmark.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 18:34   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hey kapke. Måske du kan bruge denne afgørelse fra ankestyrelsen https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=154721

Den var ny for mig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension