K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 09:11   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Thumbs up ved I hvor mange vi er !

Ved i egentligt hvor mange vi er !
26. marts 2011 14:32
[118 ] [5 ] Anbefal

Ved i egentligt hvor mange vi er en ½ million plus pårørende det er nok 700,000,00

ca.180000 ledige
ca.180000 kontanthjælp
ca.130000 sygedagpenge
ca.11000 ledighedsydelses modtagere
så vis vi står sammen skulle der være rigtig god mulighed for at politikerne og fagbevægelsen vil lytte til "OS"

Vi kunne starte en parti den ville få mange mandater hvis vi alle stemte på den, ja vi kunne også starte vores egen fagforening/a-kasse.

Det er 100% sikker hvis vi gik i gang med at lave nogle af de nævnte ting så ville politikerne og fagbevægelsen vågne af deres tornerosesøvn, for hvis der er noget de ikke kan li' så er det når det gælder stemmer og mandater man kan miste.

Men nu håber jeg vi kan gå i gang med at samles i en forening til at starte med.

Og en ting kan i være sikker på VI ER KLAR TIL KAMP

Så de arbejdsløse ikke kommer på kontanthjælp efter 2 år, det skal være mulighed for mere uddannelse under arbejdsløsheds perioderne, så kunne man tilbyde nystartede virksumhedder at få medarbejder i løntilskud, syge skal have en menskeligt behandling så de ikke havner mellem 2 stole og ikke kan få sygeløn ....... og læs mere på :

www.behandlosordentligt.dk

Mvh.

Peder Bæk
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 10:01   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har glemt alle dem uden indtægt vi tæller ingen steder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 12:32   #3
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jamen så lad os da få stiftet det parti! Og det skal være inden de beslutter sig for at syge ledige ældre kontanthjælmodtagere og andre "udskud" ingen stemmeret har! Hvad med atat spørge erik Clausen om han vil stå i spidsen for et sådant parti? Set i lyset af hans film "hvordan slipper vi af med de andre" er han nærmest selvskreven.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 16:52   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Hvor er os på førtidspension ?? du kan godt nå det i nu. Før der er valgt.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 17:13   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Post sådan gør vi- et nyt parti

PARTIER OG KANDIDATER

Hvordan danner jeg et nyt parti?

Der findes ingen regler i lovgivningen for, hvordan du stifter et nyt parti. Enhver kan således stifte et nyt parti og drive politisk virksomhed. Du behøver ikke engang selv have valgret eller være valgbar for at stifte et politisk parti.

Vil du opstille partiet til folketingsvalg eller valg til Europa-Parlamentet, skal du dog først anmelde partiet for indenrigs- og sundhedsministeren. Den følgende gennemgang forklarer, hvordan du gør.


Nyt parti til folketingsvalg

Hvis du ønsker at opstille et nyt parti til Folketinget,
1) skal du først anmelde partiet for indenrigs- og sundhedsministeren. Det skal ske senest kl. 12 femten dage før folketingsvalget.

Sammen med anmeldelsen skal du indlevere
2)et antal vælgererklæringer, det vil sige nogle formularer, hvor personer, der har valgret til folketingsvalg, skriver under på, at de gerne vil støtte, at partiet kan stille op til folketingsvalg.

For at kunne deltage i folketingsvalg, skal partiet femten dage inden valget have indsamlet et antal vælgererklæringer, der mindst svarer til 1/175 af samtlige gyldige stemmer, der blev afgivet ved det sidste folketingsvalg. Ved folketingsvalget den 13. november 2007 blev der afgivet 3.459.420 gyldige stemmer.
Et nyt parti skal derfor for tiden indsamle mindst 19.769 vælgererklæringer for at kunne deltage i folketingsvalg.


Godkendelse af navn på nyt parti

Inden partiet kan komme i gang med at indsamle vælgererklæringer, skal 3)partiets navn godkendes af Valgnævnet.
4) Valgnævnet skal endvidere godkende den formular, som partiet anvender til at indsamle vælgererklæringerne.
Godkendelsen af partinavnet og formularen gælder i tre år fra datoen for godkendelsen. Valgnævnet kan under særlige omstændigheder forlænge godkendelsen af formularen og partinavnet for ét år.



Du kan søge om at få partinavnet og formularen godkendt ved at henvende dig til Valgnævnet. I ansøgningen skal du skrive det ønskede partinavn samt dit navn, adresse, e-mailadresse og/eller telefonnummer, hvor du kan kontaktes.



Sammen med ansøgningen skal du indsende
5)en formular, som skal bruges til at indsamle vælgererklæringer for partiet, og som skal godkendes af Valgnævnet.

Du kan hente en tom formular til vælgererklæringer på vores hjemmeside, hvor du kan udfylde formularen med det ønskede partinavn samt kontaktoplysninger, som vælgerne kan bruge til at sende formularen retur til partiet. Du finder et link til en tom formular til højre for denne tekst.

Du kan også bede Valgnævnet om at lave formularen for dig – så skal du blot fortælle nævnet, hvilke kontaktoplysninger du ønsker skal stå på formularen under partinavnet (f.eks. navn på partinavnets indehaver, adresse samt evt. telefonnummer, e-mailadresse og/eller partiets hjemmeside).



6)Du kan sende ansøgning om godkendelse af nyt partinavn samt eventuel formular til:

Valgnævnet

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Slotsholmsgade 10-12

1216 København K



Du kan også sende ansøgningen pr. e-mail til valgpostkassen, eller ringe til Indenrigs- og Sundhedsministeriet på tlf. 72 26 90 00 og bede om at blive stillet om til Valgnævnets sekretariat.


Må jeg lægge vælgererklæringsblanketten ud på min hjemmeside?

7)Du må godt lægge partiets vælgererklæringsformular ud på partiets hjemmeside, f.eks. som pdf-fil, så interesserede vælgere kan hente blanketten på hjemmesiden og udfylde den.
Hvis du giver vælgeren mulighed for at udfylde formularen på partiets hjemmeside, skal vælgeren herefter
8)udskrive blanketten og underskrive den i hånden. Herefter skal vælgeren sende formularen til folkeregistret i sin bopælskommune til attestation.


Må en vælger indsende vælgererklæringen elektronisk?

En vælger må godt scanne den underskrevne vælgererklæring ind og sende den med e-mail til partiet, der derefter sender vælgererklæringen til folkeregistret, eventuelt elektronisk, til attestation. På samme måde kan vælgeren selv sende den indscannede vælgererklæring pr. e-mail til folkeregistret til attestation. Hvis vælgererklæringen skal sendes elektronisk til partiet og/eller folkeregistret (det vil sige via e-mail), skal den sendes med sikker e-mail for at overholde persondatalovens bestemmelser. Det skyldes, at vælgererklæringer indeholder personfølsomme oplysninger i form af CPR-nummer og oplysninger om politiske tilhørsforhold. Det er nemlig et krav efter persondataretten, at udfyldte vælgererklæringer skal krypteres, når de sendes med elektronisk post. Alternativt kan partiet oprette en sikker side på internettet til at fremsende sikker e-post.


Kan en vælger anvende digital signatur i stedet for at underskrive blanketten?

Folketingsvalgloven stiller krav om, at en vælgererklæringsblanket for at være gyldig skal dateres og underskrives af vælgeren personligt, det vil sige i hånden.



En digital signatur kan derfor ikke træde i stedet for den håndskrevne underskrift. Vælgeren må dog godt scanne den underskrevne blanket ind og sende den elektronisk (pr. e-mail) til partiet eller folkeregistret. Da vælgererklæringen indeholder personfølsomme oplysninger i form af CPR-nummer og oplysninger om politiske tilhørsforhold, skal udfyldte vælgererklæringer krypteres, når de sendes med elektronisk post. Det er et krav efter persondataloven. Alternativt kan partiet oprette en sikker side på internettet til at fremsende sikker e-post.


Vil du vide mere


Socialministeriet|Holmens Kanal 22|1060 København K|Tlf. 33 92 93 00|Fax 33 92 93 00|[email protected]
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 20:37   #6
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
desværre er det altid overskuddet det kniber med for os alle - hvis det overhovedet skulle blive en realitet, ville det kræve at få nogle mennesker med mere "stabilt" overskud ind over. Ellers er det min triste fornemmelse at det hele nemt ikke bliver til andet end snak.

For det er benhårdt arbejde at lave et parti - desværre. Men Østerbro - har du mod på at sætte noget igang selv?

Hvor mange medlemmer har behandlosordentligt fået?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 23:09   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
man kan jo også sige, at selvom det ikke kan blive til noget i den lange ende, så kan det måske på den korte ende give et opråb om hvad det er vi mærker, føler og tænker..

men ja, det er vist rimeligt hårdt arbejde at starte noget op.. men held og lykke alligevel hvis nogen af jer tager springet..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 22:39   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Ved i egentligt hvor mange vi er !
26. marts 2011 14:32
[118 ] [5 ] Anbefal

Ved i egentligt hvor mange vi er en ½ million plus pårørende det er nok 700,000,00

ca.180000 ledige
ca.180000 kontanthjælp
ca.130000 sygedagpenge
ca.11000 ledighedsydelses modtagere
så vis vi står sammen skulle der være rigtig god mulighed for at politikerne og fagbevægelsen vil lytte til "OS"

Vi kunne starte en parti den ville få mange mandater hvis vi alle stemte på den, ja vi kunne også starte vores egen fagforening/a-kasse.

Det er 100% sikker hvis vi gik i gang med at lave nogle af de nævnte ting så ville politikerne og fagbevægelsen vågne af deres tornerosesøvn, for hvis der er noget de ikke kan li' så er det når det gælder stemmer og mandater man kan miste.

Men nu håber jeg vi kan gå i gang med at samles i en forening til at starte med.

Og en ting kan i være sikker på VI ER KLAR TIL KAMP

Så de arbejdsløse ikke kommer på kontanthjælp efter 2 år, det skal være mulighed for mere uddannelse under arbejdsløsheds perioderne, så kunne man tilbyde nystartede virksumhedder at få medarbejder i løntilskud, syge skal have en menskeligt behandling så de ikke havner mellem 2 stole og ikke kan få sygeløn ....... og læs mere på :

www.behandlosordentligt.dk

Mvh.

Peder Bæk
østerbro, det er en FANTASTISK IDÈ!
Desværre ville jeg kun kunne bidrage til arbejdet med meget lidt og overvejende via nettet.
Men jeg ville gerne betale til dem, der kunne gøre arbejdet.

Som MTVRV1 er inde på, så er vi flere:
Jeg mener det var dig selv, der fandt frem til, at ca. 1800 var uden forsørgelse.

Og er der ikke også 250.000 FP'er, mener jeg at kunne huske - dem er man jo også begyndt at jagte med skånejobs fra nogle kommuner, såvidt jeg har forstået - de kunne også tænkes at være interesseret.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 23:16   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Ikke for at være lyseslukker, men jeg kan ikke se, hvordan det vil hjælpe vores sag at opstarte et politisk parti på sagen

Ingen ville tage os alvorligt - andet end en vis procentdel af dem, der er kommet i klemme i systemet - resten vil jo stemme rødt, hvis det er det
Tværtimod vil oprettelsen af et parti kun yderligere provokere de forbehold, som raske mennesker har overfor syge; hvis vi er friske nok til at lægge energi ind i et parti, så kan vi sørme også godt arbejde for føden - dermed endnu mindre grund til at tage partiet alvorligt, for så handler det bare om snyltere af samfundet, der vil have mere

Derudover får man ingen til at 'spilde' sin stemme på et parti, som ingen forhandlingsmulighed har, ingen stemme, intet at have noget som helst i. For hvordan skal disse ting finansieres?
Så skal vi til at sætte os ind i nationaløkonomi, og udarbejde forslag til besparelser på andre områder. Områder, vi nu skal sætte os ind i, så vi kan forsvare disse besparelser, osv osv

Hvis man skal lave et politisk parti, er man nødt til at gøre det ordentligt, ellers er det spildte kræfter

Lav hellere en forening, og ret fokus på at presse de allerede eksisterende partier. Ressourcerne vil være langt bedre givet ud her - og effekten ganske givet ligeså
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 08:11   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Det jeg synes der her stikker i øjnene er "spin"!

Sammenlagt med FTP..ja, så skulle der være ca. 750.000 alt i alt!
medmindre mit relæ har slået fra?

Sidste dag læste jeg noget, hvor relæet har slået fra, men kan huske der stod 1,9 millinoner på overførselsindkomster....en venstre orienteret annonce.....

750.000 kontra 1,9 millioner - hmm... sig mig er forskellen ikke til at få øje på?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
se hvor mange på ftp i kommuner østerbro Politik og Samfund 7 25-04-2013 19:14
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
Hvor mange får afslag på føp? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-07-2010 09:31
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension