K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 19:25   #1
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
Unhappy Håber der er nogen der kan hjælpe mig....

Min søn gik for et par år siden konkurs med sit firma, fik en stor gæld - men er i gang med at søge gældsanering. Sidste år var hans samlede indtægt max 100000 før skat. Pga. hans skattegæld fra firmaet, var hans personfradrag sat til næsten ingenting, og der gik længe før skat gik med til at ændre det.
Han måtte sige sin lejlighed op, fordi han ikke kunne betale husleje - og han har boet hos venner og bekendte nogle måneder.
Nu har han modtaget brev fra skat, og de meddeler ham at de har modregnet de 20.000 kr han skulle have haft retur, i den skat han skylder fra firmaet.
Selvfølgelig vil han gerne betale sin gæld, men han kan jo ikke bo på gaden så længe det varer.
Jeg mener at have læst at man skal have et rådighedsbeløb på 5000 kr efter at have betale husleje.
Jeg håber der er nogen der kender reglerne, for jeg kan ikke finde dem på nettet. (Han har ikke modtaget kontanthjælp, det kunne han ikke få, når han ikke havde en fast adresse)

mvh busser
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 20:08   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er et rådhedsbeløb, men der betyder, at der kun skal være til det mest nødvændige,
ingen tv, telefon, bil osv, og han kan jo bare bo på et værlse, de er ikke lette, at bide skere med.

få en advokat ,det er nok den eneste løsning.

Der er selvfølig også gældssenering som er meget svært, at få når det er skattegæld
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 20:18   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Han skal finde sig et sted at bo.
Søge om indskudslån hos kommunen. (har han krav på!)
søge kontanhjælp. (har han også krav på !)
og søge om hjælp til indbo osv (det må være §81 eller §82 tror jeg) (og har han også krav på!)
Samt søge boligsikring. (og igen - har han også ret til i forhold til husleje/indtægt)

han får ikke en gældssanering igennem uden fast adresse og budget der kan dokumenteres. !!!!

Hvis han har svært ved at finde noget at bo i der hvor han gerne vil bo, må han søge andre steder hen. Der står ledige lejligheder mange steder. F.eks i Odense (boligforeningen Kristiansdal - kig på deres hjemmeside)

Hvis han ikke kan finde noget der er "småt" og billigt nok ka han overveje at leje et værelse ud. Han kan også søge ekstra hjælp til huslejen (§34) I Odense der er en studieby er det ikke svært at udleje et værelse.

At flytte et andet sted hen, kan være en stor beslutning, men kan også vendes til noget positivt. Og hvis det er helt slemt, må han tænke på at det trods alt kun behøver at være i en periode.

Der er også den mulighed at han køber (eller evt låner?) en gammel campingvogn og bliver fastligger på en campingplads.

Det er meeget opslidende ikke at have sit eget hjem, ikke at kunne lukke døren og få lov til at være alene. Det er meget stressende og betyder at man ofte intet kan overskue. En base der er nogenlunde stabil - så kan/må man tage det andet hen ad vejen.

Og husk at alting løser sig altid i sidste ende - på den ene eller den anden måde.

Knus og held og lykke ! (har selv stået i samme situation)
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 20:27   #4
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Det bedste din søn kan gøre = Søge Advokathjælpen = Det er gratis = De kan råde din søn til, hvad, der er bedst at gøre (pålidelig kilde).

Det kan "vist" Googles hvor det forefindes i dit område, mener de har base på biblioteket, når det er der. Ellers prøv at spørge på Hovedbiblioteket i dit område.
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 20:35   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lægger lige et link ind til Gratis Advokathjælp:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indsla...1012102725.htm

Københavns Retshjælp
Tietgensgade 31 C, Tlf. 3311 0678, Man-tors 19-21, fre 19-20.
Kritisk Retshjælp
Enghavevej 57, 1674 Kbh V, Tlf 3322 3344, Tir+tors 19-21.
Gellerupparkens Retshjælp
Dortesvej 1, 8220 Brabrand, Tlf 8625 7135, Man-ons 10-14+16-1830, tors 10-14.
Retshjælpen i Vestergade
Vestergade 51, 5000 Odense C, Tlf 6612 0944, Tirs-tors 13-16, tors 15-18.
Arbejdernes Retshjælp
Drewsensvej 1 C, 8600 Silkeborg, Tlf 8681 0300, Man 8-16, tirs+tors 8-12.
Østertorv 1 B, 1, 7800 Skive, Tlf 9752 0389, Tirs 16.15-18.15.
Århus Retshjælp
Vester Allé 8, 8000 Århus C, Tlf 8619 4700, Man,ons,tors: 13-16, tir: 16-19, Fre: 10-13.
Listen er ikke komplet, så hvis du vil vide om der findes et tilbud nær dig, så ring til dit kommunekontor og spørg.

-MEN kig ind på linket, der findes mange gode oplysninger
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 20:54   #6
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Gældssanering: Der skal være fast bopæl og fast arbejde (indtægt).
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 23:26   #7
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
Rigtig mange tak til jer der har taget jer tid til at hjælpe mig.
Vi har fundet en løsning mht. et sted at bo, og vi skal nok sørge for at få opfyldt kravene for at kunne indlede en gældssanering.

Jeg forstår bare ikke at skat kan trække ham et alt for stort beløb i skat - så stort, at han ikke har mulighed for at betale sin husleje, el og varme.
For at få penge til mad og medicin -blev han derfor nød til at flytte ud af sin lejlighed.

Kan skat virkelig beholde for meget indbetalt skat - når man kun tjener 100.000 kr om året - FØR skat???

I har ret i at det nok er bedst at gå til en advokat - min søn er jo lønmodtager nu - ikke selvstændig.
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 01:06   #8
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
man kan gå til enhver advokat og søge om fri proces - burde bestemt ikke være noget problem med den lille indtægt.. derudover ved jeg at min kæreste gik i skifteretten og underskrev et papir om insolvens.. (det kan man når man lever langt under sultegrænsen - med fast bopæl i hvert fald.. så får man lala fred et halvt år ca...(mener jeg) han søgte gældssernering for et par år siden og blev gældsfri et år efter ca... med en gæld på ca 1 mil og fremtidsudsigt som førtidspensionist.

Men vær opmærksom på at kreditorerne og SKAT godt kan finde på at sende krav efter gældsserneringen er gået igennem på krav om betaling af gæld stiftet før gældssernering - men ved at vise papiret fra godkendelsen på gældsserneringen skal han selvf ikke betale.. de har haft chancen.. lige til info hvis det nu lykkedes... :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 01:08   #9
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af busser24 Se meddelelser
Rigtig mange tak til jer der har taget jer tid til at hjælpe mig.
Vi har fundet en løsning mht. et sted at bo, og vi skal nok sørge for at få opfyldt kravene for at kunne indlede en gældssanering.

Jeg forstår bare ikke at skat kan trække ham et alt for stort beløb i skat - så stort, at han ikke har mulighed for at betale sin husleje, el og varme.
For at få penge til mad og medicin -blev han derfor nød til at flytte ud af sin lejlighed.

Kan skat virkelig beholde for meget indbetalt skat - når man kun tjener 100.000 kr om året - FØR skat???

I har ret i at det nok er bedst at gå til en advokat - min søn er jo lønmodtager nu - ikke selvstændig.
men ja det er skat - de må praktisk talt gøre som det passer dem næsten.. når man skylder dem penge får man under ingen omstændigheder noget udbetalt før gælden til dem er væk...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår ikke brev mht ferie-håber nogen kan hjælpe? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 14-10-2012 21:44
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogen kan hjælpe ErikS Spørgsmål ang fleksjob 10 27-12-2010 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension