K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2015, 17:52   #1
dadi1145
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 51
Styrke: 16
dadi1145 er ny på vejen
arbejde udover fleksjob

jeg har et job som tolk udover mit alm fleksjob på 2 timer/ uge- efter den nye ordning. Da jeg ikke aner, hvor mange timer med oversættelser der vil være pr md, kan det ikke gøres som et andet fleksjob.
Mit spørgsmål er derfor- hvor finder jeg den lovhjemmel, der gør, at kommunen kan trække mig for de penge jeg får som tolk?
Jeg troede, at man som fleksjobber ikke bliver straffet for at arbejde og
at meningen en gang var, at man tjente npget der lingnede det man tjente før.
Men det er måske en skrøne
ptt. Jan
dadi1145 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 18:11   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skal virkelig passe på. De kan finde på at sige: "du er visiteret til 2 timer, men vi kan se at du arbejder x antal timer ved siden af, så det antal timer lægger vi oveni de to timer".
Altså de kan vurdere at det du arbejder som tolk, er timer du i stedet for skulle arbejde i dit fleksjob.
Ved dog ikke om man som fleksjobber kan have to jobs, altså så dit tolke-job går under samme regler som dit fleksjob

Tilføjelse:
Fandt lige en bekendtgørelse, hvor der er nævnt "A-indkomst eller B-indkomst", så som jeg tolker det, bør det være muligt med to indtægter/jobs.
Håber dog at nogen med mere forstand på emnet lige vil træde til med deres ekspertviden

Sidst redigeret af MistyMiss; 06-07-2015 kl. 18:17.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 18:44   #3
dadi1145
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 51
Styrke: 16
dadi1145 er ny på vejen
Bonus info- er visiteret til 20 timer ugentligt, men har ikke kunne finde andet end det på 2 timer/uge
dadi1145 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 18:48   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke om det hjælper noget, men kan se her at en har haft (næsten) samme spørgsmål:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=16003

Hvordan det så skulle regnes ud mht det svingende timetal og den svingende løn, der må vi lige se om nogen melder sig på banen i denne tråd
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 19:39   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dadi1145 Se meddelelser
jeg har et job som tolk udover mit alm fleksjob på 2 timer/ uge- efter den nye ordning. Da jeg ikke aner, hvor mange timer med oversættelser der vil være pr md, kan det ikke gøres som et andet fleksjob.
Mit spørgsmål er derfor- hvor finder jeg den lovhjemmel, der gør, at kommunen kan trække mig for de penge jeg får som tolk?
Jeg troede, at man som fleksjobber ikke bliver straffet for at arbejde og
at meningen en gang var, at man tjente npget der lingnede det man tjente før.
Men det er måske en skrøne
ptt. Jan
Den er her i citatet: Bemærk at din indtægt som tolk udover dit fleksjob kommer under stk 5. Og den indtægt modregnes som i stk 2. (evt også stk 3)

Beregning af og fradrag i fleksløntilskud
§ 3. Kommunen udbetaler fleksløntilskud til personer i fleksjob som supplement til den løn, der udbetales af arbejdsgiveren.

Stk. 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. af lønindtægten, indtil indtægten inkl. arbejdsgiverens og den ansattes pensionsbidrag pr. måned før skat udgør 13.446 kr. (2014-niveau). For den lønindtægt, der ligger over 13.446 kr. (2014-niveau) pr. måned før skat, nedsættes fleksløntilskuddet med 55 pct.

Stk. 3. Fleksløntilskuddet efter stk. 2, og løn udbetalt af arbejdsgiveren, jf. § 1, nr. 1, kan tilsammen højest udgøre et beløb, der svarer til den løn, der udbetales for ansættelse på fuld tid på ordinære vilkår inkl. tillæg m.v. i den pågældende stilling, jf. arbejdsgiverens oplysning herom. Hvis fleksløntilskuddet og lønnen tilsammen udgør mere end lønnen for fuld tid i den pågældende stilling, nedsættes fleksløntilskuddet med det overskydende beløb.

Stk. 4. Lønindtægt, der dækker arbejde, der udføres over flere måneder, men udbetales efterfølgende, skal fordeles ligeligt månedsvis over den periode, som lønnen dækker. Beregningen af fleksløntilskuddet efter stk. 2 og 3 sker herefter for den pågældende periode. Der efterreguleres fremadrettet for forskellen mellem det beløb, der er udbetalt i fleksløntilskud, og det beløb, som den fleksjobansatte på baggrund af en beregning af fleksløntilskuddet, er berettiget til. Efterreguleringen sker efter, at beregningen af fleksløntilskuddet efter stk. 2 og 3 i den pågældende måned er foretaget. Hvis det er muligt, skal efterreguleringen ske fuldt ud i den følgende måneds fleksløntilskud eller ledighedsydelse. Er dette ikke muligt, sker fradraget i de følgende måneders fleksløntilskud eller ledighedsydelse.

Stk. 5. Hvis en ansat i fleksjob har anden lønindtægt eller indtægt fra selvstændig bibeskæftigelse, finder stk. 2 og 3, tilsvarende anvendelse.

Stk. 6. Hvis en ansat i fleksjob får udbetalt løn under sygdom, barsel eller ferie eller modtager feriegodtgørelse under ferie, finder stk. 2 tilsvarende anvendelse.

§ 3 HER: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164057

BEMÆRK

Man kan kun have eet fleksjob der sætter fuldtidslønnen.. Det er så det job ( hvis der er 2 eller flere ) som har den højeste fuldtidsløn.. Men om nummer 2 job ER et fleksjob, eller bare et ekstrajob, så modregnes indtægten for disse nøjagtig ens.. ( som ovenstående citat )

Sidst redigeret af mik16; 06-07-2015 kl. 19:46.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2015, 13:51   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har stået i en lignende situation og fik at vide at
man godt kan have fleksjob med svingende timetal.
Så måske kan det alligevel lade sig gøre?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension