K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2013, 21:16   #11
Lotte37
Lotte 37
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Lokation: københavn
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lotte37 er ny på vejen
Jeg har en behagelig energisk mani i dag, har fået vasket op og skrevet til... gud og hver mand efter hjælp osv. den kommer til at koste nogle dage i sengen og en nedtur i nat, når manien falder, men ... mit spørgsmål er følgende; er det standard på jobcentrene, at der bare siges nej til fleksjob? sagsbehandlerne har jo ingen lægelig baggrund eller viden, men alligevel skal de tage stilling til min arb. evne? uden at forstå diagnoser eller de papirer som læger har tilsendt dem? det giver da slet ikke nogen mening? mvh. Lotte
Lotte37 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 00:09   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte37 Se meddelelser
.. men kan jeg få de papirer de selv har skrevet? for det kunne da være ret interessant læsning...
Nej, deres interne notater har vi desværre ikke ret til at se.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte37 Se meddelelser
Jeg er nu gået igang med at skrive en liste over hvem jeg skal snakke med, div. læger, psykiater osv. som jeg vil bede om en arb. vurdering!
Du skal være obs på, at det er kun jobcenteret der kan/må vurdere din arbejdsevne.

Læger o.a. behandlere må udtale sig om dine sygdomme, behandlingen af disse og prognosen, men arbejdsevnen må de ikke udtale sig om.


Og så synes jeg da, at du skal skrive en klage over, at din konsulent prøver at ringe til dig.

Se retssikkerhedsloven's §4:

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=158024

I og med, at konsulenten ringer til en hørehæmmet borger, for at lave aftaler o.l., så er sagsbehandlingen ikke tilrettelagt, så borgeren kan medvirke ved behandling af sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 16:13   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte37 Se meddelelser
..., men ... mit spørgsmål er følgende; er det standard på jobcentrene, at der bare siges nej til fleksjob? sagsbehandlerne har jo ingen lægelig baggrund eller viden, men alligevel skal de tage stilling til min arb. evne? uden at forstå diagnoser eller de papirer som læger har tilsendt dem? det giver da slet ikke nogen mening? mvh. Lotte
Man kan ikke svare på, om det er en "standard", at de bare siger nej. For sådan er det ikke. Ingen sager er ens, og det er altid en individuel vurdering i hver sag. Det er arbejdsevnen, de skal se på, for det er det, som det hele handler om, for selv 2 mennesker som har samme diagnose lider ikke på samme måde. Selv 2 med samme diagnose kan have forskellige sværhedsgrader.
Derfor arbejdsevne, så det er dét der skal give mening.....

Selvom du siger, de ikke har nogen lægelig baggrund, så har de som regel en lægekonsulent som hjælper de her sagsbehandlere til at oversætte, hvad er står, men dog her efter 1. januar, er der kommet nye vejledninger om, at de skal have hjælp fra et team (bla. læger) for få samlet tingene. De kan få rådgivning i de lægelige oplysninger på anden vis nu.

Og sagsbehandlere indhenter jo oplysninger hos lægerne ved at stille de spørgsmål, som de vil have svar på. Så ja det er altid arbejdsevnen som helhed de skal se på.

Husk du kan få de hjælpemidler, du kan have brug for fremover, f.eks. skrivetolk, tekniske hjælpemidler til f.eks. telefon - alt det også til en arbejdsplads fra jobcentret. Jeg har selv fået hjælpemidler til min arbejdsplads.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bipolar 2, HMS Arbejdsprøvning LoveFairy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-06-2013 21:31
Bipolar lidelse annagw Dit og Dat 62 22-06-2013 21:00
Bipolar + partner, kan I det? Thomas1981 Dit og Dat 9 29-10-2012 17:07
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension