K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2011, 22:47   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Hvorfor er de ressourcestærke fredet?

Hvorfor er det de ressourcestærke førtidspensionister (dem på den laveste/mellemste ordning fra før 2003) som er fredet, og ikke de svageste førtidspensionister (dem som er tilkendt pension efter den højeste sats eller efter 2003, som jo kun tilkendes efter de strammeste regler)?

Det burde efter almindelig logik være omvendt: At det er dem på den laveste/mellemste ordning som netop har fået den laveste/mellemste ordning fordi de KAN arbejde og skal supplere deres pension op med skånejob, som burde være i fleksjob!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 00:23   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Fordi vi i DK har TRADITION for ikke at lave lovene med års tilbagevirkende kraft.

En tradition jeg gætter på er, fordi andet vil være for dyrt, så kan man forestille sig den gang vi fik fartbegrænsninger, skulle alle der før fartbegrænsningerne blev indført og som kørte for stærkt, have en bøde, sikke mange ressourcer der skulle bruges på det.
Eller hvad med den nu lovpligtige cykkelhjælm (som stadig ikke bliver håpndholdt af lovens lange arm)
Eller hvad med den kriminelle der blev dømt (fx 15 år) før straffen blev skærpet, skulle han så pludselig for en dommer igen, for at få forlænget sin straf (eller ind og side igen) i forhold til den nye atramning.
Og så videre.

IKKE at vi er spor uenige i netop (blandt andet) de gamle FP´ere, burde have fået deres sager revurderet, i forhold til den, og fleksordningen, som vi har i dag. Dog ville det komme til at koste meget meget dyrt, for hvem ville skulle betale for de revvurderinger? og hvor meget ville de skulle indeholde, for at være på lige fod, med det vi har nu?
Altså ville ALLE skulle i gennem en arbejdsprøvning? (for glem ikke at nogle på den højeste FP, faktisk vil kunne magte et fleksjob, derfor alle)
Eller ville det være nok med NYE lægelige dokumenter, måske de gamle ville være nok?

Og lige gyldigt hvad der så var blevet valgt, HVIS man så bordt fra den økonomiske del, ville politikerene alligevel aldrig kunne blive enige om hvad nok, indeholder, lige som nogle borgere stadig ville side med, den vi alle oplever... den er førtidspensionisten s q kommet for nemt til, h*n er nok slet ikke syg gider sikkert bare ikke arbejde, og har snyt sig i gennem det hele.

Her skal jeg slå fast, at min holdning til at dem før 03, burde være blevet revurderet efter den vi har (lidt end-) nu er ud fra den betraktning at tanken bag den. Den sytens jeg er helt rigtig, altså at det er arbejdsevnen der afgør om man kan arbejde.

Problemet er jo så bare at loven er ALT for firkantet, og den er lavet sådan at kommunerne kan spare en masse penge ved at behandle borgerene forkert, og ved hele tiden at kunne dække sig ind under VURDERINGER, som ikke behøver stemme med lægelige dokumenter, eller andre beviser, lige som gentagende ulovlige "fejl", bare kan fejes ind under gulvtæppet, uden kommunerne får en ordentlig en over nakken.

Et andet problem er at det er blevet en uskreven § (fordi den er inddirekte i KHJ loven) at ALLE ledige, syge som handicappede som gamle, som unge som raske, som-... ALLE, bare lige skal have et spark eller 5000, så skal de nok rejse sig og arbejde, fuld tid under normale vilkår.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 01:25   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
logikeren, jeg syns ikke at kunne genkende billedet af resourcestærke ftp fra før 2003, dem på laveste/mellemste ordning!

(-sagt af en ftp på gammel ordning med 3 oprindelige diagnoser -nu med 7 incl forværring, hjemmehjælp igennem 5 år, medicin ++ -osv osv....- og hun er fortsat på mellemste!)

Personligt kan jeg ikke genkende det store overskud, og skulle der være det helt store en enkelt time eller dag, ja, så går det til familien, da også min mand er fysisk handicappet!

Ingen er i dag fredet, for er du ikke produktiv ja, så er du lig med en snylter på samfundet, længere er den ikke.

Det eneste denne snylter har respekt for, er pisken og fattiggården!

MEN når det er sagt, ja, så vil jeg da også sige, at jeg syns da også at det i og for sig er ok, at det i dag er arbejdsevnen der er gældende for, om man kan arbejde eller ej(hvilket jeg så i allerhøjeste grad også syntes blev efterlevet da jeg var i systemet)

OG jeg ville da med glæde tage imod tilbuddet om en evt revurdering, for så kunne både systemet og jeg da nok få syn for sagen, endnu engang, at tjaa, der er endnu ikke noget der er blevet bedre snarere tværtimod
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 23-02-2011 kl. 13:09.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 08:59   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
resurcesterk eller ej - før 2003 det er jo nu 8 år siden,det er nok begranset,hvad der efter hånden er af resurcer at hente ind der.

Skulle der aligevel være nogle enkelte,der har lyst og evner kan de jo selv sige til,så der er heller ikke nogle der skal føle sig forbi gået -med at få en tur i møllen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor? Mumrik Alt det andet 9 10-12-2011 22:50
Hvorfor..... jasch Alt det andet 13 26-09-2011 23:07
Hvorfor trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-06-2011 17:14
Hvorfor Jøsses Alt det andet 5 09-06-2010 16:46
Hvorfor gør de det mod mig.... Mette1107 Dit og Dat 2 01-10-2008 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension