K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2006, 21:28   #1
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
Hold jer langt væk fra forsøg

Jeg har i dag fået afslag på ansøgning af forhøjelse af Ftp. Jeg blev i 01 tilkendt mellemste ftp. pga. en kronisk mavetarm sygdom der desværrer også giver mange smerter i alle leddene jeg har i længere perioder gået på smerte center, hvor jeg blev medicineret med meget høje doser morphin og her mener jeg virkelig meget, jeg har været oppe på 90mg. i døgnet. det er meget til min kropsvægt der ligger på 48-50kg. alle kunne se det ikke var løsningen, så jeg blev trappet stille og roligt ned til min nuværende dosis på 10mg/døgn. min læge havde hørt om et FORSØG de kører på Aarhus uni. Hospital, der FORSKER i smerter og hvordan man evt. vil kunne komme til at, håndtere smerterne så dagligdagen bliver lettere.Dette forsøg meldte jeg selvfølgeligt til, hvem ville ikke gerne have en lettere dagligdag Samtidig ansøgte min egen læge om forhøjelse af ftp. Hun har skrevet til kommunem at, citat" Der er ingen tvivl om hun er totalt invalideret af sin tilstand og at, det vil være fuldstændigt udsigtsløs at, arbejdsprøve hende" citat slut. Smertecenerets læge udtaler citat" Det konkluderes at, hun i over 10 år har lidt af en mavetarmsygdom der også giver hende store smerter i leddene" citat slut. Hans konklution lyder citat"hun har i mange år været af denne smertetilstand at, hun ikke kan forventes at klare bare nogle få timer på arbejdsmarkedet, og at et forsøg her på straks ville medføre øgning af medicin" citat slut. Kommunens lægekonsulent konkludere citat"Ud fra hvad overlæge Anders Olesen skønner er der således næppe mulihed for at afprøve resterhvervsevnen uden det fører til evigt sygemelding. Tilstanden må antages at være varir og uden mulighed for behandling. Det oplyses dog at, hun er henvist til FORSKNINGSENHEDEN for funktionelle lidelser i aarhus. Det forventes ikke dog ikke at, hun vil blive mere arbejdsfør, men højest opnå en lille bedring i smerterne" citat slut. Som skrevet har jeg fået afslag med den begrundelse at jeg deltager i et FORSØG, det på trods af jeg ikke engang ved endnu om jeg bliver udtaget, og at som deres egen lægekonsulent siger, max. kan opnå en lille bedring af mine smerter. Det er sq godt gjort at, fordi men melder sig til et forsøg, som jeg ikke aner om jeg bliver udtaget til, bliver min/lægens ansøgning afslået. Så Til jer der evt. får et tilbud om at, være med i et forsøg, sig for guds skyld nej:|:| Selv om det måske kan hjælpe nogen. det var derfor jeg meldte mig, med en indstilling der hedder ,det er ikke sikkert det kan hjælpe mig men måske nogle andre kan få glæde af den viden de måtte komme frem til. Den hænger jeg så på nu:@ Der til kommer så ,jeg syntes det er et kæmpe resource spild, når nu kommunens lægekonsulent udtaler sig som han gør. Jeg troede ærlig talt at kommunen lyttede til deres lægekonsulent. Måske er jeg naiv:| Men hvorfor bruger de ham så. Jeg anker selvfølgelig det her må være en OMMER:@:@. Så til alle jer der ude................. DELTAG ALDRIG I ET FORSØG.
Vil I ikke godt være søde at, skrive lidt til mig jeg trænger til lidt moralsk støtte, snøft snøft jeg troede jo, jeg gjorde det i en god sags tjeneste
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 22:13   #2
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

du får lige en krammer

og ej hvor er det altså strengt at man selv forsøger bare lidt på at få det bedre og alligevel straffes man , sq ikke nemt at være menneske idag
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 22:17   #3
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Hej Guffi
Jeg vil gerne trøste dig, jeg syntes du er beundringsværdig og meget modig når du stiller op til et forsøg. Du burde hædres og IKKE straffes på den måde.
Tænk hvis man kunne give diverse personer mulighed for at prøve ens smerter. Jeg gætter på de ikke kunne holde til en dag.
Jeg håber du anker og hvis du kommer med i forsøget får færre smerter.
Mvh kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 23:31   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Ja hvad kan man sige... I dette samfund bliver man ikke belønnet for at hjælpe og for at slide sig selv op (mere end man i forvejen er i vores situation) Men tager hatten af for dig at du gjorde det !!! Det er gøre en forskel måske ikke for sig selv men for andre ja det er prisværdigt!!!

Herfra en KÆMPE knuser

Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 02:07   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Guffi Skrev
Citat:
Hun har skrevet til kommunem at, citat" Der er ingen tvivl om hun er totalt invalideret af sin tilstand og at, det vil være fuldstændigt udsigtsløs at, arbejdsprøve hende" citat slut. Smertecenerets læge udtaler citat" Det konkluderes at, hun i over 10 år har lidt af en mavetarmsygdom der også giver hende store smerter i leddene" citat slut. Hans konklution lyder citat"hun har i mange år været af denne smertetilstand at, hun ikke kan forventes at klare bare nogle få timer på arbejdsmarkedet, og at et forsøg her på straks ville medføre øgning af medicin" citat slut. Kommunens lægekonsulent konkludere citat"Ud fra hvad overlæge Anders Olesen skønner er der således næppe mulihed for at afprøve resterhvervsevnen uden det fører til evigt sygemelding.
Hej Guffi

Nu spørger jeg sikkert dumt....
Du skriver at du er tilkendt ftp i 01....øhhhh skal man så stadig arbejdsprøves ???....
Jeg må ærligt tilstå at jeg troede at når man først var tilkendt en pension....ja så var det slut med alle de arbejdsprøvninger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 09:46   #6
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re:hold jer langt fra forsøg

Kære Guffi.
Jeg sender dig herfra mange mange hjertevarme knusere.
Jeg synes at din historie er ganske forfærdelig læsning også fordi den gør en så magtesløs med hensyn til ord.Guffi,jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige for at trøste dig,jeg synes simpelthen at det er sådan en umenneskelig behandling du udsættes for.Jeg har så utrolig svært ved at forstå kommunens behandling af din sag,for jeg tænker på om de tænker at der rent faktisk er et menneske bag "sagen"Et menneske der også har følelser,-som tillige i mange år har været meget syg, og måttet leve med de afsavn/prøvelser det nu indebærer,både socialt,familiemæssigt,. yderligere er det veldokumenteret at arbejde vil gøre situationen værre.Din sag er så veldokumenteret af alle eksperter at der uden nogen som helst dikkedarer skulle komme en kendelse med forhøjet Fp. og synes at det er umenneskeligt at du nu- via anke - igen skal være i usikkerheden.Fantastisk at du straks har overskuddet til at anke.
Der siges jo at man skal være stærk for at være syg,jeg må indrømme at det passer 110 procent,,hele tiden at skulle mobilisere et overskud for at bevare sin værdighed,at klare det ene nederlag efter det andet,mistænkeliggørelsen(der er måske en rest arbejde tilbage),uvisheden for fremtiden.Endvidere gør du selv en indsats for at få det bedre i forbindelse med forsøget og straks falder straffen!!!Det er godt nok meget tankevækkende.
Godt at du havde overskud til at dele din historie med alle os herinde.
Guffi -du skal vide at jeg tænker meget på dig og lad endelig høre fra dig.
Kærligst fra
Juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 10:35   #7
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Web

Der har du den store forskæld på midlertidig FP og alm FP

Klienten på den midlertidig ved ca hvornår denne skal "bevise" om denne fortsat er beretiget til FP, mens den alm FP´er til en hver tid kan resikere at få besked på det samme.

Formålet med disse opfølgnings arbejdsprøver er naturligvis at fange de få FP´ere der har fået det bedere og der med er blevet i stand til at varetage et job, for naturligvis skal en arbejdsduglig ikke side på en FP.

Kommunerne KAN vælge at lave disse opfølgninger hvis de vudere at det har de lige lyst til (loven omformuleret til egne ord... det er stort set det der står) Det er ikke alle kommuner der gør det, og i de få som gør, er det ikke alle FP´ere der får besked på at deltage i sådan en opfølgning, dvs at en der er død syg kan resikere at få besked på at deltage, mens den der for fx 5 år siden "kun" led af en alvorlig deprission kan resikere at få lov til at gå i fred til sine dagens ende, selv om at det klart vil være mere logisk at lade den meget syge gå og bede den med deprissionen om en opfølgning af den simble årsag at der er langt stører helbredelse blandt de psykisk syge end blandt det fysiske, de fleste fysisk syge får det kun værer som tiden går, ligegyldigt om de arbejder eller ej.

Så nej en FP er ikke bare uden videre for livstid, ikke for alle.

Men jeg er så ikke klar over om dem før 03 bilver vuderet efter den gamle metode, eller efter den nye? Ej heller har jeg endnu hørt om nogen der har fået besked på at starte i en flex ordning i stedet for FP, så jeg tror faktisk ikke der er ret mange der har mistet deres FP, med mindre altså at de har fået den ydelse midlertidig fra start af.

Men er det urimeligt?, jeg syntes ikke det er urimeligt at man fra td til anden skal bevise at man stadig er beretiget til den ydelse man får, mit problem er at for en hel del mennesker er det så åbenlyst at de ikke har fået det bedere, hvad H skal de så i en arbejdsprøvning efter? det har jeg meget svært ved at se logikken i... Altså hvis et par læger (egen og en spical) kan konstatere en forværing eller stilstend, syntes jeg ikke der skal gøres mere ud af det, så lad dog folk være i fred. Men at der bliver fulgt op på dem som så har fået det bedre syntes jeg da kun er iorden, for selfgælgelig skal man ikke side på en ydelse når man (for stort set alle i denne gruppe) delvis kan forsørge sig selv.
Ved det er problemet så at der er stor arnejdsløshed bladt flexere, og den del syntes jeg bestemt der skal gøres noget ved, der er ikke meget kvalitet i at gå fra en pension til en kontanthjælp, tvært imod, for spicelt den psykiske gruppe ville de alene kunne gøre dem uarbejdsdygtige igen igen, og så er man ligesom kommet lige vidt.

Så stod det til mig, bliver der gjort noget ved den flex arbejdsløshed (på arbejdsgiver siden) før de begynder at konstatere om FP´re er arbejdsduglige eller ej.

Der er torods den store mangel på arbejdskraft stadig stor negativitet fra arbejdsgiverenes side (og de fastansattes) over for de folk der kommer ind fra en kontanthjælp eller som er blevet sendt ud af AF eller kommunerne, så sendt som i går sad jeg og hørte på en afdelingsleder for et firma, snakke meget negativt om denne gruppe arbejdere, og her er tale om raske mennesker, når den er så negativ der, forstår jeg godt at arbejdsløsheden er stor blandt flexere (og ja han fik på puklen kan jeg godt love dig/jer... det er min søsters mand... om han så tager opsabngen til sig, tja? man har vel lov at håbe)
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 11:43   #8
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Losuma.

HVad sker der lige for dig????? Først valgt jeg egentlig "bare" at tro du måske er i et dårligt humør i dag,men jeg syntes nu alligevel du er på afveje hvad angår mit indlæg og det bliver jeg lige nød til at kommentere. Jeg er ikke "frataget" min ftp. OG så vil jeg godt gøre opmærksom på at jeg er tilkendt ftp. På en kronisk og uhelbredelig sygdom.Det der er sagens kerne i mit til fælde er........... jeg har fået det værrer og min læge ansøger så om den højeste ftp, til mig, der ud over opfordre hun mig til at være med i et forsøg, det ikke helbreder men højest vil kunne gøre sådan at jeg evt, ville kunne komme lettere igennem Dagligagen. Jeg har fået afslag med den bemærking at, jeg pt. deltager i et FORSØG, som jeg ikke engang er udtaget til endnu, og ej heller ved om jeg bliver det. Jeg er ikke en ftp. der "gemmer" mig, jeg ville hellere end gerne tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg må indrømme at, jeg føler din kommentar er et angreb på mig, Ja faktisk syntes jeg ikke din kommentare høre hjemme under mit indlæg. Måske skulle du lige læse indslaget igen.
Mhv. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 11:48   #9
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Guru

Ja når man ansøger om forhøjelse og får afslag skal man have afprøvet resterhvervsevnen. også selv om man er tilkendt ftp. i 01.
Husk på at ingen spørgsmål er dumme, det er jo af, spørgsmålene og svarende vi bliver kloge.
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 12:13   #10
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re:deltag ikke i forsøg.

Hej Guffi.
Jeg må da godt nok også lige erkende at jeg blev helt mundlam efter at have læst Losumas indlæg.:@:@:@ Jeg forstår til fulde at du føler dig angrebet samt er såret.Jeg troede rent faktisk ikke at det var på den måde dette forum var tiltænkt.
Guffi - op på hesten igen
Lad høre fra dig.
Mange eftertænksomme tanker
fra
Juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spænende forsøg LUM Politik og Samfund 2 11-11-2010 14:38
Magnetstimulation forsøg i Aalborg jsn Dit og Dat 0 09-06-2009 09:41
Hjortens nye forsøg @PerChr Politik og Samfund 6 10-03-2009 17:23
forsøg på lidt hjælp Huldra Et godt link! 7 26-01-2009 19:05
Forsøg med uvildige lægekonsulenter? popiae Lægekonsulenternes Rolle 1 23-09-2008 00:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension