K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2016, 22:32   #11
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
jjson - takker det var et meget nyttigt link
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2016, 00:52   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emilmarius Se meddelelser
Er der nogen der ved om det kan betale sig at blive ved med at betale til
A-kasse og fagforening når jeg helt sikkert aldrig kommer i ordinært arbejde igen.Er pt på sygedagpenge og afventer afklaring, arbejdsprøvning m.m
Jeg kommer aldrig til at stå 100 % til rådighed for arbejdsmarkedet og det skal man jo for at få udbetalt understøttelse.
Der er mange ting man skal være opmærksom på, inden man melder sig ud af a- kassen.

Hvis du betaler til efterlønsordningen, så frasiger du dig muligheden for at bliver overført til flexydelsesordningen, hvis du bliver visiteret til flexjob.

I nogle tilfælde kan medlemskabet af a-kassen bringe dig tilbage på sygedagpenge hvis du har været, eller kommer i revalideringsforløb.

Så længe du har dagpengeret, kan det være en god ide at blive ved med at betale til a-kassen, selv om du ikke er tilmeldt efterlønsordningen. Spørg din a-kasse om hvor længe du har dagpengeret.

Mvh. Susanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg kan udtale om min sag. Jeg har været medlem af A kasse i 18 år. Jeg har imellemtiden været selvstændig, på dagpenge, sygedagpenge, genoptaget pension og igen nu afklaring. Jeg har stadigvæk betalt kontingent uafbrudt.
Jeg fik næsten et år dobbelt ydelse fuld pension+fuld dagpenge. Dagpenge hjælp mig hver gang jeg kom i problem. Om dobbelt ydelse kan I søge i retsinfo.
Jeg vil ikke slette min A kasse. For mig har det betalt sig.
Her må være sket en fejl, man kan ikke få pension og fulde dagpenge på samme tid.

Hvis nogen havde opdaget det, så er jeg sikker på at du har stået til at blive smidt ud af a-kassen og skulle have betalt dagpengene tilbage. Jeg siger ikke du har gjort det bevidst, alle kan lave fejl.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension