K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2008, 22:16   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ok...Jeg troede, at du havde været hos psykiater, og at der lå et papir derfra nu. For hvis papiret ligger i din sag nu, så skal det med, hvis det bare er der FØR mødet.

Ja, din sag er indviklet... det sørger kommunerne ofte for, så man bliver vanvittig af deres mystiske krumspring for at spare penge.

Men det er godt, du har fagforeningen som støtte.

Brug dem mest muligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 22:19   #12
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Jeg har været hos psykiater og kommunen har fået papirerne fra ham for ca. 14 dage siden... Men jeg har fået at vide at de ikke vil lægge det i sagen til pensionteamet da det ikke var kommet da jeg søgte §17 og det ikke var kommet da de sendte sagen afsted...

Når jeg forhåbentlig bliver indkaldt til partshøring så skal min fagforening med og så vil vi se om de vil tage det fra psykiateren med.

Ja forvirrende.. lige nu er der 3 afdelinger der har gang i min sag.. min rådgiver i sygedagpenge, en i ledighedsydelse/fleks og så pensionsafdelingen...

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 22:25   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvor er det bare for bureaukratisk.

Det strider DIREKTE imod at afklare borgerens forsørgelsesgrundlag hurtigst muligt. Den paragraf kender fagforeningen sikkert.

Der er også noget, der hedder officialprincippet om at oplyse din sag. Den paragraf kender fagforeningen sikkert også.

Jeg synes, du skal meddele dem, at du søger EEN gang til, hvis du får afslag.

Det er da spild af kommunens og din tid.

Jeg skal love for, at de kan holde sig selv beskæftiget, men ikke borgerne. Og dog... borgerne holdes beskæftiget med at kontrollere kommunens elendige sagsbehandling.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 16:26   #14
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Ja zuza du har helt ret det er spild af en hel masse tid som kunne bruges meget mere fornuftigt.. men sådan tænker kommunen ikke.. desværre.. Jeg er med garanti ikke den eneste det hives sådan rundt i manegen..

Jeg må lige se om jeg kan finde de paragraffer som du snakker om der..

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 16:32   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kapitel 1

Formål

Citat:
Bekendtgørelse af
lov om en aktiv beskæftigelsesindsats


§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at

1) bistå arbejdssøgende med at få arbejde,

2) give service til private og offentlige arbejdsgivere, der søger arbejdskraft, eller som vil fastholde ansatte i beskæftigelse,

3) bistå kontant- og starthjælpsmodtagere og ledige dagpengemodtagere til så hurtigt og effektivt som muligt at komme i beskæftigelse, således at de kan forsørge sig selv og deres familie, og

4) støtte personer, der på grund begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30223

Citat:
Sagens oplysning m.v.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20928#K2



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 08-04-2008 kl. 16:38.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 11:30   #16
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Endnu engang tak for hjælpen Zuza.

Jeg synes lige jeg vil fortælle dig at jeg i dag har ringet til kommunen for at høre om der er sendt brev til mig ang. partshøring da jeg har telefonisk fået at vide at min sag skal på mødet på mandag..

Hende jeg snakkede med slog mig op på skærmen og var også inde og lede efter min sag fysisk.. men hun kunne sørme ikke finde noget.. hun kunne ikke svare mig på om den skal på på mandag.. men hun ville gerne have lov at undersøge sagen og så ringe tilbage til mig.. det er nu 2,5 timer siden så de hygger sig sikkert med at finde min sag.. smil..

Hun spurgte om jeg var blevet partshørt i dec 07 da min sag også var på der og det kunne jeg fortælle hende at jeg heller ikke var blevet inviteret til... det undrede hende...

Som de dog bare har styr på tingene...

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 21:20   #17
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej igen

Efter at have snakket med pensionsafdelingen flere gange torsdag og fredag er der kommet lidt klarhed...

Min §17 ansøgning kommer først på møde i maj måned. I næste uge vil de sende ressourceprofil samt invitation til at komme og fortælle det jeg vil inden mødet. Jeg fik også at vide at man ikke har taget papirerne med fra psykiateren, men hende jeg snakkede med anbefalede mig selv at tage en kopi med og håbe de vil tage det med når de skal tage en beslutning..

I næste uge skal min sag revurderes på fleksteamet da jeg har anket deres afgørelse om at give mig fleksjob, er spændt på hvad de siger til det om jeg får medhold eller om sagen sendes videre til beskæftigelsesankenævnet.

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 03:03   #18
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 17
contact er ny på vejen
Hej Lotte A.

Da jeg i sin tid stod i samme situation som dig, anbefalede min fagforenings juridiske afd.
ikke at møde op fysisk til en partshøring, for som de sagde, skulle jeg helst sidde i kørestol uden arme og ben, men der imod hjalp de mig med en skriftelig partshøring, som
i mit tilfælde gav pote, da jeg kæmpede mod visitationsteamet.

Pøj Pøj
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 13:42   #19
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej igen

Vil lige komme med lidt nyt i min sag.
Jeg fik ikke medhold i min anke ang. fleksjob så nu sendes sagen videre til beskæftigelsesankenævnet.

Har lige fået at vide i dag at samme dag som min §17 skal på møde der har kommunen også indstillet mig til §18 så den skal også på samme dag!!! Så nu kommer den undersøgelse fra min psykiater med når de skal vurdere, herligt.

Men min sag er lang fra slut. I min §17 ansøgning er vi ikke enige om ansøgningstidspunktet så det skal ankes nu.

Derudover skal vi når sagen er slut forhåbentlig med pension så skal vi have klaget over sagsbehandlingen i min sag, for den er under al kritik.

Knus Lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengelov i høring zuza Nyt om loven 19 21-03-2009 17:11
Har lige et spørgsmål ang pensionsansøgning Louise At søge førtidspension 18 10-02-2009 15:05
I høring - om vederlagsfri fysioterapi zuza Politik og Samfund 1 17-03-2008 19:16
Om §17 og §18 Pensionsansøgning @PerChr Nyt om loven 0 21-01-2008 17:56
Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning Helle Smith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 34 22-09-2006 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension