K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 17:35   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
4 ud af 10 accepterer øget kontrol

"En stor minoritet af befolkningen synes, at det er helt i orden, at kommunerne tjekker private bankkonti for at afsløre socialt bedrageri"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=51061&kat=8

Hm, jeg har som sagt intet at skjule men det er da et temmelig alvorligt seriøst problem at kommunerne nu kan omgå Retssikkerhedslovgivningen og hva har vi her igen igen -eller er det kun mig der har det sådan?

I DK er magten 3 delt, eller rettere det BURDE den være!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 18:10   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

I DK er magten 3 delt, eller rettere det BURDE den være!
Det var også i gamle dage buster det var sådan... Det overvågningsamfund vesten kritiserede landene øst for jerntæppet for dengang har vesten og især Danmark selv overtaget og forbedret så selv en gammel inkarneret østtysker ville vende sig i sin grav... og folk er sku ligeglade åbenbart... efter devisen har du ikke noget at skjule så må myndighederne gerne kigge i dine konti og læse dine mails og rode i din skraldespand uden at ulejlige en dommer...

Nye tider... vi gamle har det bare lidt svært ved at se alt det vi kæmpede for engang blive smidt på gulvet...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:43   #3
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
synes det er ok

at kommunen tjekker om man nu også er enlig. Hvordan de kan gøre det ved at se et udskrift fra banken kan jeg ikke forstå. Der står da ikke noget på mine kontoudtog om hvem der har sovet her.

Men jeg kunne godt tænke mig der blev lavet nogle helt faste retningslinier for hvornår man er enlig eller det modsatte. Som tingene er nu er det sådan lidt på øjemål.

Den anden dag da min eks kom og sagde hej og ville leje i haven med vores søn tilbød han at slå græsset for mig. Jeg takkede nej for brød mig ikke om hvis naboen så det og så anså det som om han bidrog med hjælp. For var i tvivl om han må slå mit græs.
Han sover her aldrig men det kan naboen jo ikke vide
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:56   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ud over penge, kommuner ønsker at kontrollere personers livsstil, hvad man spiser, hvad man køber, om man ryge osv. Man kan nemt finde ud af om man er enlig eller bo sammen med en, netop på baggrund af ens livsstil som fremgår tydeligt af ens konti.
Det er Staten som står bag udviklingen af diverse edb programmer, (SAP) som man kan bla. bruge til sådan en udspionering af en borger.

De starter varsomt, først med pensionister, kontanthjælpsmodtager, dagpengemodtager osv., men om 10 år alle andre kommer til at side i saksen.

Det hedder den nye verdensorden!

Sidst redigeret af Karo; 07-10-2010 kl. 00:26.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 08:33   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Karo nemt tjekke det da kun i de hjem hvor folk bruger dankort (ol kort) ellers kan de da ikke se hvor pengene er blevet brugt, eller hvor meget man har brugt.

Ok unem-konto, hjælper naturligvis også, men heller ikke det har jeg (og vil heller ikke have, så hellere selv bevæge mit korpus ned i banken, så kan vi også lige få en sludder for en sladder om hvad der sker i området, det så hyggeligt *gg*)

Endnu har vi en hvis indflydelse på hvor meget der skal være at tjekke, ikke at jeg tror det bliver ved, for det ender sikkert med at de må følge mig ud at handle... kønt syn.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 09:36   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja jeg hører nok også til de paranoide
Jeg hæver kontanter i banken stadig... det rager altså hverken bank eller et nysgerrigt overvågningssamfund hvor jeg bruger mine penge og til hvad...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 09:50   #7
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
forstår stadig ikke

hvordan man kan se social bedrag ud fra konto udtog. Om jeg hæver 500 kr og handler for viser da ikke om der er andre til aftensmad end mig og mine børn
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 09:58   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja jeg hører nok også til de paranoide
Jeg hæver kontanter i banken stadig... det rager altså hverken bank eller et nysgerrigt overvågningssamfund hvor jeg bruger mine penge og til hvad...
Det er jeg også, du er slet slet ikke alene.
Jeg hæver 700 kroner hver uge, så jeg har 100 kroner til hver dag. De eneste undtagelser er hvis jeg stadig har kontanter fra ugen før, så bliver de "modregnet" i overskuddet. Jeg skal dælme ikke nyde noget af at folk på kommunen/staten skal snage i hvad jeg bruger mine penge på.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 10:07   #9
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Agnes Marie

må jeg være så fræk at spørge hvormange du køber mad til for 700 om ugen. Jeg tør næsten ikke skrive det men jeg har meget svært ved at klare mig for det dobbelte. Nogen der har gode spare ideer til mad osv. Vi er en voksen og 4 børn
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 10:13   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg er en af dem, der ikke har noget imod at få tjekket på mine bankkonti, hvis kontrolgruppen i min kommune føler det nødvendigt. Betaler alt, hvad jeg kan med kort - der er dog stadigt nogen få steder, der ikke tager kort.

På den måde er det meget nemt at gennemskue, hvordan jeg lever mit liv. Ok for mig.

Jeg tror da også, mange sociale bedragere kan findes på den måde - det er helt ok for mig.

Heldigvis har jeg ikke kendskab til sociale bedragere i min bekendtskabskreds, men jeg er heller ikke støbt af et sådant stof, at jeg kunne finde på at anmelde nogen anonymt.

Glæder mig over, at flere bliver fundet via de foranstaltninger, Skat og kommunerne sætter i gang.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øget kontrol Risa Politik og Samfund 26 11-02-2013 02:39
Øget ulighed i DK Risa Politik og Samfund 3 31-10-2012 06:03
Billigere øl og øget beskæftigelse i sigte! Ninja Politik og Samfund 8 28-03-2012 01:33
Øget brugerbetaling på VUC-centre Agnes XXX Politik og Samfund 4 17-11-2010 22:26
Gå op i tid som flexer, eller accepterer vilkårene. Thelma Din historie 6 24-11-2009 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension