K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 23:08   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg sendte en mail samme dag jeg modtog omtalte mail fra min sbh, men min sbh har indtil nu ikke svaret tilbage på min mail og jeg vil ikke ringe til min sbh da jeg vil have alt på skrift.
Ganske fornuftigt.

Hvis det er 14 dage siden, eller mere, at du sendte mail'en, så synes jeg, at du skal klage til jobcenterchefen over manglende svar fra sb.

Husk blot, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Jeg kan ikke lige hitte rede i, om det er et afslag på fp du har fået, men hvis dette er tilfældet må du kunne anke det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 07:54   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ganske fornuftigt.

Hvis det er 14 dage siden, eller mere, at du sendte mail'en, så synes jeg, at du skal klage til jobcenterchefen over manglende svar fra sb.

Husk blot, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Jeg kan ikke lige hitte rede i, om det er et afslag på fp du har fået, men hvis dette er tilfældet må du kunne anke det.
Det jeg har fremhævet med sort i min forrige post i denne tråd er som det står på det der skema fra rehabiliteringsteamet og det er alt hvad jeg har at gøre med indtil nu.

Jeg fik svar på min mail fra min sbh som skriver : Det er ikke en partshøring. Du skal afvente det som kommer fra mig

Så det må jo betyde jeg først får et brev fra min sbh hvad indstillingerne lyder på fra rehabilliteringsteamet og når jeg har modtaget det brev med posten fra min sbh, så vil jeg tro jeg skal komme med kommentar hvis jeg er uenig i deres indstilling(er) ? og så gøre som jasch skriver her :

Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det lyder som om du får deres indstilling til partshøring og det er vel osse rimeligt, ligesom man tidligere fik sin ressourceprofil/arbejdsevneprofil til partshøring.

Når du modtager den gennemlæser du den grundigt punkt for punkt, og dernæst skriver du dine kommentarer og rettelser ned, så de kan komme med inden den endelig afgørelse.

Sidst redigeret af mookmik; 01-03-2013 kl. 08:00.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 08:24   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Det jeg har fremhævet med sort i min forrige post i denne tråd er som det står på det der skema fra rehabiliteringsteamet og det er alt hvad jeg har at gøre med indtil nu.

Når de skriver dette, så opfatter jeg det som, at rehabiliteringsteamet anbefaler det "nævn", som skal træffe den endelige beslutning, at give afslag på fp. Altså, at dette ikke er et afslag på fp.

"A) Rehabiliteringstemaet indstiller, at borgeren ikke tilkendes førtidspension"


Jeg fik svar på min mail fra min sbh som skriver : Det er ikke en partshøring. Du skal afvente det som kommer fra mig

Så det må jo betyde jeg først får et brev fra min sbh hvad indstillingerne lyder på fra rehabilliteringsteamet og når jeg har modtaget det brev med posten fra min sbh, så vil jeg tro jeg skal komme med kommentar hvis jeg er uenig i deres indstilling(er) ? og så gøre som jasch skriver her :
Jamen det er jo det du har fået, altså hvad indstillingerne lyder på fra rehabiliteringsteamet.

Hvis det var mig, så ville jeg skrive mine kommentarer til det modtagne på et nyt stykke papir.
Simpelthen oprette et dokument med overskriften "Kommentarer til partshøring vedr. min pensionsansøgning".
Heri ville jeg skrive alle mine kommentarer og komme med henvisning til relevante lægepapirer (vedlæg dem som bilag), og så ville jeg printe det ud, og gå op på jobcenteret og aflevere det ved skranken, og bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis det er for tidligt du kommer med dine kommentarer, så kan jeg ikke forstille mig, at der sker noget som helst ved det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 08:55   #14
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jamen det er jo det du har fået, altså hvad indstillingerne lyder på fra rehabiliteringsteamet.

Hvis det var mig, så ville jeg skrive mine kommentarer til det modtagne på et nyt stykke papir.
Simpelthen oprette et dokument med overskriften "Kommentarer til partshøring vedr. min pensionsansøgning".
Heri ville jeg skrive alle mine kommentarer og komme med henvisning til relevante lægepapirer (vedlæg dem som bilag), og så ville jeg printe det ud, og gå op på jobcenteret og aflevere det ved skranken, og bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis det er for tidligt du kommer med dine kommentarer, så kan jeg ikke forstille mig, at der sker noget som helst ved det.
Jeg er i fuld gang med at få lavet en skitse til en klage med kommentar og henvisninger til konklusioner fra forskellige steder og hvad der er dokumenteret lægeligt.

Rehabiliteringsteamet må jo ikke træffe afgørelser, så det jeg har fået indtil nu er jo deres indstilling og ikke en afgørelse, skal jeg bruge tid og krudt på at modsige deres indstilling inden min sag kommer for nævnet ...... jeg mener, det er jo stort set det samme som hvis jeg skriver i en klage over kommunens afgørelse når den tid kommer, som jeg kan byde ind med nu ......

Skal jeg vedlægge tingene i form af bilag ..... ups jeg har lavet henvisninger only, med fra hvem, hvorfra, hvornår, da disse (bilag) oplysninger jo ligger i min sag.

Sidst redigeret af mookmik; 01-03-2013 kl. 08:59.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 22:19   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg er i fuld gang med at få lavet en skitse til en klage med kommentar og henvisninger til konklusioner fra forskellige steder og hvad der er dokumenteret lægeligt.

Rehabiliteringsteamet må jo ikke træffe afgørelser, så det jeg har fået indtil nu er jo deres indstilling og ikke en afgørelse, skal jeg bruge tid og krudt på at modsige deres indstilling inden min sag kommer for nævnet ...... jeg mener, det er jo stort set det samme som hvis jeg skriver i en klage over kommunens afgørelse når den tid kommer, som jeg kan byde ind med nu ......

Jeg ved det faktisk ikke, men jeg synes det hele lyder underligt, med de beskeder du har fået fra sb.
Jeg forstiller mig bare, at det er partshøringen du har nu, og at du derfor bør reagere.
Og så tænker jeg, at det kan jo ikke skade, at være i god tid, du kan jo altid lade som om, at du har misforstået noget.


Skal jeg vedlægge tingene i form af bilag ..... ups jeg har lavet henvisninger only, med fra hvem, hvorfra, hvornår, da disse (bilag) oplysninger jo ligger i min sag.
Jeg ville vedlægge dem som bilag, på den måde gør du det nemt for dem, der skal læse det, at de ikke skal hen og lede efter tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 16:01   #16
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Kan jeg ikke lige overskue at nå nu da jeg kun har indtil på tirsdag kl 10 til at komme med kommentarer til deres indstillinger, har lige fået brevet i dag fra min sbh.

Min sbh skriver at så blev hun færdig med paragraf 19 oplæg og når der er truffet afgørelse, så laver min sbh paragraf 70a oplægget færdig til brug for afgørelse omkring fleksjob
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
Er ved at give helt op :-( Gazellen Din historie 5 03-12-2011 21:26
Undgå at give op Julcha Dit og Dat 17 22-04-2010 16:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension