K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2015, 10:25   #1
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Exclamation Genoptagelse PRIVAT erstatningssag

Hej Allesammen

Jeg har lige fået en ny vurdering fra ASK på min erhvervsevne %. De fastholder den stadig er på de 50%.

Dette på trods af, jeg er i fast fleksjob på 10 timer om ugen, og har arbejdet sådan i over to år nu. Desuden har jeg fået tilkendt jeg at min erhvervsevne er nedsat med 2/3 dele fra mit pensionsselskab, og her får jeg nu en løbende ydelse mdl.

Hvordan kan ASK - stadig vurdere min procent til kun 50% og ikke hæve denne?

Min sag er en privat erstatningssag og kører via ERSTATNINGSNÆVNET idet der er en ukendt skadevolder.

Såfremt ASK stadig fastholder, for min advokat har bedt dem revurdere, idet de ikke i sagens akter har taget min løbende erstatning og min fastansættelse med i deres kommentarer.

Nogen der har tanker om revurdering om ASK måske ændre, når de ikke har alle fakta til grund? og....

Er der muligheder ved domstolene? Nogen der ved det?

hilsen mig
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 10:53   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har ikke brugbart svar....

Kære Anna1

... men scan vore vidensbank igennem her:

http://www.elmer-adv.dk/voldsskader/

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 11:08   #3
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej

Ja det er nogle svære spørgsmål.... er der andre indput kom gerne med dem

hej
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 12:26   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Erhvervsevnetab udregnes ud fra det økonomiske tab - lønnedgang..

Udgangspunktet er din løn 12 mdr før ulykken incl. tillæg som f.eks. pension, feriepenge, osv.

Når du er tilkendt fleksjob med 10 timer pr. uge får du formodentlig suppleret op til 37 timer.
Så kan du selv se hvad forskellen er imellem månedlig flexløn og gammel løn om det er de 50%

Citat fra Advokat:
"Erstatning for tab af erhvervsevne er den klart økonomisk tungeste erstatningspost, idet den skal kompensere for det varige indkomsttab.
Ved vurderingen af tab af erhvervsevne ser man på, hvad skadelidte kan tjene ved at arbejde med skaden. I denne vurdering tages foruden skadens medicinske betydning og indvirkning også højde for skadelidtes alder, uddannelse, tidligere arbejde samt mulighed for revalidering og omskoling.

Heroverfor sammenlignes med indtjeningen, som den ville have set ud (prognose), hvis skaden ikke var sket. Indkomst i form af tilskud fra det offentlige fx ved flexjob på grund af skaden indgår i indtjeningsevnen efter skaden. Det betyder, at det er den samlede løn inkl. tilskud fra kommunen der indgår i vurderingen af om der i anledning af skaden er indtruffet en erstatningsudløsende indtægtsnedgang.

På dette punkt adskiller reglerne sig efter arbejdsskadesikringsloven fra de almindelige erstatningsregler efter erstatningsansvarsloven, hvor der bortses fra offentlige tilskud. Forskellen mellem indtjeningsevnen før og efter skaden beskriver erhvervsevnetabsprocenten. Kunne skadelidte fx tjene kr. 400.000 før skaden, men efter skaden, uanset evt. revalidering maks. kr. 200.000 er erhvervsevnetabet 50 %.

På et andet punkt adskiller reglerne i arbejdsskadesikringsloven sig fra reglerne i erstatningsansvarsloven. kun 4/5 af årslønnen indgår i beregningen af erstatningen. Dette fordi skadelidte har en selvrisiko. Efter erstatningsansvarsloven indgår den fulde årsløn. Endelig er der et årslønsmaksimum, der ligger under det niveau der gælder efter erstatningsansvarsloven, så højt lønnede ikke får fuld erstatning. Det har været intentionen, at man selv skal forsikre sig mod et særligt stort tab."

Sidst redigeret af lgkh62; 14-10-2015 kl. 12:30.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension