K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2008, 11:40   #1
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
spørgsmål om hvad man må

hej alle sammen, jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal foreholle mig, jeg er i flex job 3 timer daglig i en dagligvare butik, nu har jeg lige erfaret at når der er status optælding så skal jeg være med til det, men så overskrider jeg jo de 3 timer , da optældningen er efter arb tid,og jeg får ikke fri den efterfølgene dag, jeg ved jeg bukker under hvis jeg skal arb mere en 3 timer , da der er nogle dage jeg ikke kan klare mere en 1 time men kæmper mig igennem de sidste 2 timer ,dumt at man ikke tager hjem, men jeg ved det går ud over mine kolegaer ,har været ansat på kontragt siden oktober ,og har i gennemsnittet en sygedag i ugen øv,,jeg kan godt mærke at jobbet tæer på mine krafter, at side ved kassen i tre timer er hårdt, jeg har 10 min pause midtvejs,, jeg er bare så træt og har bare så ondt, jeg ved nok at jobbet ikke er det rigtige men hvilket job er det, jeg er bare så glad for jobbet, skal lige sige at jeg har, fibromyaligi,
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 12:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal selvfølgelig overholde din arbejdstid...og dine skånehensyn...

Din arbejdstid er dit skånehensyn....eller det går der under...

Du kan evt mærke efter og se om du evt kan blive der hvis du får fri den efterfølgende dag...

Jeg ville kontakte chefen og sige dette til ham/hende....og hjælpe dette ikke...ja så skal du med det samme kontakte din sagsbehandler/jobkonsulent og forlægge problemet...

Jeg kan kun forstille mig at de vil sige at du selvfølgelig skal overholde dine skånehensyn...men for en sikkerheds skyld....så enten gør det skriftligt eller optag det på en båndoptager, mobil, diktafon...

Har du fleksjob bevis ?

Ellers bed om at de laver et.....helst et hvor dit skånehensyn i form af nedsat arbejdstid står påført....(selvfølgelig skal dine andre skånehensyn også står der)
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 13:42   #3
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal selvfølgelig overholde din arbejdstid...og dine skånehensyn...

Din arbejdstid er dit skånehensyn....eller det går der under...

Du kan evt mærke efter og se om du evt kan blive der hvis du får fri den efterfølgende dag...

Jeg ville kontakte chefen og sige dette til ham/hende....og hjælpe dette ikke...ja så skal du med det samme kontakte din sagsbehandler/jobkonsulent og forlægge problemet...

Jeg kan kun forstille mig at de vil sige at du selvfølgelig skal overholde dine skånehensyn...men for en sikkerheds skyld....så enten gør det skriftligt eller optag det på en båndoptager, mobil, diktafon...

Har du fleksjob bevis ?

Ellers bed om at de laver et.....helst et hvor dit skånehensyn i form af nedsat arbejdstid står påført....(selvfølgelig skal dine andre skånehensyn også står der)
hej tak for dit svar ,jeg kan ikke få fri dagen efter, og heller ikke slippe for at være med til optælding, der er status på en onsdag hvor jeg skal arb fra kl 15-00, til 18-15, med kasseoptældning , status starter kl 19-00, og til vi er færdifg, omkring 23-00, hvad er et fleksjob bevis,, jeg har nogle papire hvor der står jeg er godkendt til flex og så ansættelsekontragr har ikke modtaget noget hvor der står hvad mine skånehensyn er,selv om de blev oplyst af min jobkonsulent,, ikke tunge løft, ikke ensformet arb, ikke for mange opgaver samtidig , pauser indlagt mmm
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 13:48   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan kontakte den fagforening, der var medunderskriver på din ansættelseskontrakt.

Det er jo ikke meningen, at du skal miste dit job, fordi dit timeantal overskrides.

Jeg vil anbefale dig at ringe til fagforeningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:07   #5
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du kan kontakte den fagforening, der var medunderskriver på din ansættelseskontrakt.

Det er jo ikke meningen, at du skal miste dit job, fordi dit timeantal overskrides.

Jeg vil anbefale dig at ringe til fagforeningen.

hej zuza, der var ingen med fra fagforeningen, kun mig ,min arbejdtsleder og jobkonsulenten,han sage at han vile sende papire til mig hvor der stod om mine skåne hensyn, men der stod bare ikke noget om dette da jeg fik dem,, må nok hellere prøve at ringe til ham
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:10   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
ALLE fleksjobansættelser SKAL underskrives af fagforeningen, også selvom man ikke er medlem af en fagforening.

Ansættelsesbeviset SKAL underskrives af arbejdsgiver, kommune, fagforening og dig.

Fagforening ser på løn osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:15   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitta Se meddelelser
hej tak for dit svar ,jeg kan ikke få fri dagen efter, og heller ikke slippe for at være med til optælding, der er status på en onsdag hvor jeg skal arb fra kl 15-00, til 18-15, med kasseoptældning , status starter kl 19-00, og til vi er færdifg, omkring 23-00,
Hmm vil det sige at du faktisk arbejder fra 15 til 23 for det er da ikke mere end tre kvarter du har fri ..

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme sætte mig ned og skrive til sagsbehandler og jobkonsulent, skriv at du ikke magter de dage med status at du er visiteret til tre timer om dagen og det er aftalen tre timer om dagen og at du desværre må melde pas på de status optællinger...

Hvad med jobsamtalen og kontrakten fremgik det af dem at du skulle være med til de status ?

Da du var til jobsamtale og da kontrakten blev skrevet skulle der meget gerne have været en repræsentant fra fagforeningen med, men det ser vi desværre tit ikke sker , havde du en med og er du i fagforening ?

For mig lyder det som om du har svært ved at sige fra og du i forvejen har svært ved at klare de timer du allerede er ansat , så det ville være en god ide at begynde at skrive jobdagbog hverdag som dokumentation til evt senere problemer (bare hvad tid du er mødt pauser og hvordan du har det også når du kommer hjem )

Men helt klart skriv til din jobkonsulent og sagsbehandler og fortæl dem hvordan det foregår dernede og at du ikke mener at det er i henhold til den indgået aftale og at du gerne vil have at der kommer noget hjælp til dig fra kommunens side...

Citat:
hvad er et fleksjob bevis,, jeg har nogle papire hvor der står jeg er godkendt til flex og så ansættelsekontragr har ikke modtaget noget hvor der står hvad mine skånehensyn er,selv om de blev oplyst af min jobkonsulent,, ikke tunge løft, ikke ensformet arb, ikke for mange opgaver samtidig , pauser indlagt mmm
fleksjobbevis er noget man kan bede kommunen om at udarbejde når man søger job (de skal skrive det hvis du beder om det ) hvad ang at din jobkonsulent har oplyst skånehensyn osv får mig til at få en mistanke om at der ikke har været en faglig orginasition inden over ved ansættelsen...

de skånehensyn der er oplyst skal overholdes, hvad med time antal er de ikke skrevet ned i din kontrakt ?

Du kan læse i fleksjobpjecen at

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår
i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.


Gør lige din jobkonsulent opmærksom på det hvis han har "glemt" det og har han ikke så kontakt den fagforening der har været med til at lave din kontrakt og meld dig gerne i fagforening hvis du ikke er det (ikke a kasse ) jeg kan ikke forestille mig andet end at du skal være i HK

jeg kan anbefale dig at læse hele fleksjobpjecen du kan finde link til den under nyttige link oppe i toppen ...
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:30   #8
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
ALLE fleksjobansættelser SKAL underskrives af fagforeningen, også selvom man ikke er medlem af en fagforening.

Ansættelsesbeviset SKAL underskrives af arbejdsgiver, kommune, fagforening og dig.

Fagforening ser på løn osv.

hej igen ,fagforeningen var ikke med og har heller ike skrevet under ,måske forde det er en privat ajet supermarked jeg arb for?har lige haft kontagt med min konsulent, han sage at jeg skulle overholde mine 3 timer da det er det jeg kun kan holde til,endten skal jeg have fri samme dag eller efter ,han sage at jeg skulle mholde fast,og hvis der skulle opstå problemer skulle han nok tage erfærge hurra for det, da jeg nok er tilbøjlig til at give efteter ,har lige set mine papire efter jeg har et flexjob bevis tak for hjælpen knuser
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:33   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er ligegyldigt, om det er en lille købmand eller en kæmpe fabrik.

Det er KOMMUNENS ansvar, at fagforeningen inddrages.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:36   #10
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hmm vil det sige at du faktisk arbejder fra 15 til 23 for det er da ikke mere end tre kvarter du har fri ..

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme sætte mig ned og skrive til sagsbehandler og jobkonsulent, skriv at du ikke magter de dage med status at du er visiteret til tre timer om dagen og det er aftalen tre timer om dagen og at du desværre må melde pas på de status optællinger...

Hvad med jobsamtalen og kontrakten fremgik det af dem at du skulle være med til de status ?

Da du var til jobsamtale og da kontrakten blev skrevet skulle der meget gerne have været en repræsentant fra fagforeningen med, men det ser vi desværre tit ikke sker , havde du en med og er du i fagforening ?

For mig lyder det som om du har svært ved at sige fra og du i forvejen har svært ved at klare de timer du allerede er ansat , så det ville være en god ide at begynde at skrive jobdagbog hverdag som dokumentation til evt senere problemer (bare hvad tid du er mødt pauser og hvordan du har det også når du kommer hjem )

Men helt klart skriv til din jobkonsulent og sagsbehandler og fortæl dem hvordan det foregår dernede og at du ikke mener at det er i henhold til den indgået aftale og at du gerne vil have at der kommer noget hjælp til dig fra kommunens side...



fleksjobbevis er noget man kan bede kommunen om at udarbejde når man søger job (de skal skrive det hvis du beder om det ) hvad ang at din jobkonsulent har oplyst skånehensyn osv får mig til at få en mistanke om at der ikke har været en faglig orginasition inden over ved ansættelsen...

de skånehensyn der er oplyst skal overholdes, hvad med time antal er de ikke skrevet ned i din kontrakt ?

Du kan læse i fleksjobpjecen at

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår
i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.


Gør lige din jobkonsulent opmærksom på det hvis han har "glemt" det og har han ikke så kontakt den fagforening der har været med til at lave din kontrakt og meld dig gerne i fagforening hvis du ikke er det (ikke a kasse ) jeg kan ikke forestille mig andet end at du skal være i HK

jeg kan anbefale dig at læse hele fleksjobpjecen du kan finde link til den under nyttige link oppe i toppen ...
hej ,hejdien,,, jeg har læst hvad du skrev ,vil svare senere da jeg skal på arb kl 15,00, og skal lige have et pusterun inden ,og ind og likke på sofaen en halv time knuser
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23
Hvad er fleksjob - Ofte stillede spørgsmål Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 10-10-2005 06:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension