K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2010, 11:29   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skal der også være plads til folk med humor herinde...

I skal først være bange den dag jeg skriver den overskrift ...og i kan være helt sikker på at den ikke bare kommer i en tilfældig tråd...

Nej jeg har ikke nogen planer om at lukke K10...og skulle jeg få det så dårligt at jeg ikke selv kan...ja så ville jeg da forsøge at finde nogen som kan overtage driften af siden...selvfølgelig i samme stil som den hele tiden har været...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 11:40   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
bare giv mig nøglerne til siden :P men ja sjov skla der være plads til eller køre vi surt i det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 13:20   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, overskriften skræmte, men da jeg så den var fra Peter, så smilede jeg fra øre til øre - han er jo en af guttermændene, og linket var jo ironi så det baskede

Så nej, jeg blev slet ikke sur eller noget, blot lidt ked af jeg ikke selv havde fundet på det

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 14:19   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
YES! Nu er den god nok.....

Alle vores problemer bliver nu løst.

Kommunerne har fået besked på, at dansk lovgivning skal overholdes.


http://denoffentlige.dk/minister-ire...g-loven-ledige

Beskæftigelsesministeren oplyste i dag i Folketingssalen, at han har bedt en af sine styrelser om at indskærpe overfor kommunerne, at de skal overholde reglerne.

Ministeren uden stemmer, fra Dansk Arbejdsgiverforening
http://bm.dk/da/Ministeriet/Om%20ministeren.aspx

Kære Peter Hansen

Tak for din e-mail af 6. september 2005. I din e-mail skriver du om kommunernes administration af § 3, stk. 2 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Jeg kan se, at du også har sendt e-mailen til justitsministeren og indenrigs- og sundhedsministeren. Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område hører under mit område. Jeg har derfor aftalt med justitsministeren og indenrigs- og sundhedsministeren, at jeg besvarer din henvendelse.

Kommunerne skal selvfølgelig overholde de krav, der stilles til dem i loven. Og det er rigtigt, som du skriver, at kommunerne skal fastsætte en overordnet frist for, hvor lang tid der må gå, før der skal være truffet en afgørelse. Dette betyder, at hver kommune har en pligt til at fastsætte generelle frister inden for hvert enkelt sagsområde. Derimod er det ikke et krav, at kommunerne fastsætter frister for hver type af sager eller i de konkrete sager.

Hvis din kommune ikke fastsætter disse overordnede frister, der er krav om i loven, kan du rette henvendelse til de kommunale tilsynsmyndigheder. Tilsynet kan herefter sætte ind med forskellige sanktioner, hvis de finder, at kommunen ikke har overholdt loven.


Der er således en myndighed, der kan føre tilsyn med om kommunerne overholder de forpligtelser, der følger af loven. Jeg mener derfor ikke, at der er behov for ændringer i loven på dette område.


Med venlig hilsen

Eva Kjer Hansen

Kære Peter Hansen

Tak for dine henvendelser af 2. september 2009 og 21. september 2009 om kommuners sagsbehandlingstider. Indledningsvis vil jeg beklage det sene svar.

Der findes ikke nogen generel lovregel for, hvornår en myndighed skal besvare en henvendelse fra en borger. Det følger imidlertid af retssikkerhedsloven, at en myndighed skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt.

Kommunen skal efter retssikkerhedslovens § 3, som du skriver, fastsætte en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Det betyder, at hver kommune skal fastsætte generelle frister for de enkelte sagsområder. Fristerne kan være længere for typer af sager, som erfaringsmæssigt kræver længere tid, og der kan fastsættes kortere frister for sager, som normalt kan afgøres hurtigt. Hvis kommunen ikke kan overholde fristen, skal borgeren have skriftlig besked om, hvornår en afgørelse kan forventes.

Jeg vedlægger til din orientering en afgørelse af 9. oktober 2009 fra statsforvaltningen Hovedstaden vedrørende netop gældende fristregel i retssikkerhedslovens § 3 – det kan være den sag, som du selv har indbragt.

Generelt mener jeg, at det er vigtigt, at kommunerne behandler sagerne hurtigst muligt, og jeg lægger i den forbindelse stor vægt på, at borgerne skal vide, hvilken sagsbehandlingstid, de kan forvente af deres kommune på de enkelte områder.

Folketinget vedtog den 14. april 2009 et lovforslag om ændring af retssikkerhedsloven, som fra den 1. april 2010 tydeliggør kommunernes pligt til at fastsætte frister for behandling for de enkelte sagsområder og til at offentliggøre disse frister.

Ændringen er således med til fremover at styrke serviceniveauet for sagsbehandlingen i kommunerne yderligere og giver den enkelte borger større indsigt i kommunernes sagsbehandlingstider.

Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til mig.

Med venlig hilsen

Karen Ellemann

Kære Peter Hansen

Tak for din mail omhandlende sagsbehandlingstiderne i det offentlige. Det er meget positivt, at vi rundt omkring i det danske land har ildsjæle som du, der tager et ansvar og gør en indsats for at gøre vores samfund endnu bedre.

Jeg er meget enig med dig i, at der ikke er brug for mere lovgivning på området. Det, der er brug for, er en opstramning af den, vi allerede har. I Retssikkerhedslovens §3 stk. 1 står der, at behandlingen af borgernes sager og klager skal ske "så hurtigt som muligt". Virkeligheden er dog den, at skatteborgere kan risikere at vente i flere år på deres sagsbehandling. Det er fuldstændig uacceptabelt! Derfor, mener jeg, at staten i samarbejde med kommunerne bør sætte et mål for, hvor længe borgerne bør vente på at få svar på deres sag eller klage. Helt konkret foreslår vi konservative, at en sagsbehandling som udgangspunkt højest bør tage 3 måneder. Det er dog altafgørende, at en fastsat tidsramme ikke går ud over kvaliteten af behandlingen. Derfor må vi acceptere, at de mere komplicerede sager vil tage længere tid at behandle, hvorfor tidsrammen også vil være derefter. En sagsbehandling bør dog ikke tage over et år. Er det tilfældet, mener jeg kun, det ville være rimeligt, hvis borgeren fik adgang til at køre sagen med fri proces.

Ved at fastsætte en tidsramme for sagsbehandlingen vil det blive langt nemmere at sanktionere, hvis denne ikke bliver overholdt. Jeg mener dog ikke, der er grund til at indføre konsekvenser på nuværende tidspunkt. Jeg kan dog ikke udelukke, at det kan blive nødvendigt i fremtiden, hvis ovenstående tiltag ikke er tilstrækkeligt.

Jeg sætter stor pris på, du stiller din viden til rådighed. Jeg har dog en meget stram kalender på nuværende tidspunkt, så det bliver nok problematisk at finde en dag at mødes. Du er dog altid meget velkommen til at sende mig mails, som jeg vil besvare så hurtigt som muligt.

Med venlig hilsen

Henriette Kjær
MF


Kære Peter Hansen,

Tak for din mail.

Som jeg tidligere har skrevet til dig, har Socialudvalget den 15. april 2009 truffet beslutning om, at der skal iværksættes en særlig indsats på Handicapcenter København for at nedbringe arbejdspuklerne - således også sagsbehandlingstiderne - netop med henblik på at sikre, at man kan leve op til de fastsatte frister.

Der er således stor politisk fokus på at sikre, at fristerne bliver overholdt både fra min og fra Socialudvalgets side.

Med venlig hilsen

Mikkel Warming


Karen Hækkerup:

Lov er lov og lov skal holdes


Det var det klare budskab fra Social- og integrationsminister Karen Hækkerup ved dagens åbne samråd om kommunernes overholdelse af loven.

Ministeren understregede, at kommunerne selvfølgelig skal overholde loven og følge nævnenes afgørelser, og mente, at det bør være en undtagelse, hvis tilsynet skal ind over, for at borgerne får deres ret.
https://www.facebook.com/STOTSygdoms...32486003473465


Folketinget.

Kommunerne skal overholde lovgivningen


http://muskelsvindfonden.dk/handicap...-lovgivningen/

Det er NU du skal tænke lidt over, hvor værdifuld k10 er for dig.

Det er nu du skal beslutte, ikke at tage k10, som en selvfølge.

Det er nu du skal være bevidst om, hvor mange kræfter der bliver lagt i, netop at hjælpe dig.

Så hold af k10!!!!


Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:27   #25
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg EEEEELSKER K10

og er dybt taknemmelig for at "nogen" gider holde siden kørende

men føj - den overskrift på dette indlæg er bare så tarvelig , fik kaffen galt i halsen og turde næsten ikke klikke ind på tråden! først da jeg så at det var en gammel tråd turde jeg klikke ind !
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:44   #26
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
.

Kommunerne skal selvfølgelig overholde de krav, der stilles til dem i loven. Og det er rigtigt, som du skriver, at kommunerne skal fastsætte en overordnet frist for, hvor lang tid der må gå, før der skal være truffet en afgørelse. Dette betyder, at hver kommune har en pligt til at fastsætte generelle frister inden for hvert enkelt sagsområde. Derimod er det ikke et krav, at kommunerne fastsætter frister for hver type af sager eller i de konkrete sager.

Hvis din kommune ikke fastsætter disse overordnede frister, der er krav om i loven, kan du rette henvendelse til de kommunale tilsynsmyndigheder. Tilsynet kan herefter sætte ind med forskellige sanktioner, hvis de finder, at kommunen ikke har overholdt loven.


Der er således en myndighed, der kan føre tilsyn med om kommunerne overholder de forpligtelser, der følger af loven. Jeg mener derfor ikke, at der er behov for ændringer i loven på dette område.
Så skal vi måske lige tilføje, at mail til det kommunale tilsyn er denne: [email protected]
Så er det bare at gå igang, hvis man opdager at ens kommune, ikke overholder loven :P
Gad vide om man skulle tage alle kommunerne en for en, og notere hvem der ikke overholder den. Måske en mail pr kommune? :P

---

Edit:
Fandt så ud af at der er 98 kommuner o.O
Men hvis nogen sætter sig for at lave en liste, så hjælper jeg gerne med at tjekke nogen af dem

Sidst redigeret af MistyMiss; 13-02-2016 kl. 18:54.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:54   #27
lissi-dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
lissi-dk er ny på vejen
Hvilke områder er der som kommunerne skal oplyse om sagsbehandlingstider
lissi-dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 19:58   #28
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
FYYYYYYY PETER DET IK SJOV. MEN DET ER JO LØRDAG AFTEN HVIS DU GERNE VIL HAVE KÆRLIGE SMÆK BAG I

Mvh. Rep

Vææææ ser lige det gammel tråd. Puuuuhhaaaa

Sidst redigeret af Webmaster; 14-02-2016 kl. 15:41. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 23:51   #29
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
FYYYYYYY PETER DET IK SJOV. MEN DET ER JO LØRDAG AFTEN HVIS DU GERNE VIL HAVE KÆRLIGE SMÆK BAG I
Hr. Peter har allerede fået smæk i de citerede emails ...

Derinde på de bonede gulve har de sat en praktikant til at skrive de mails, med et indhold så de lukker kæften på kværulanten ... og så er resten af forkontoret ellers gået til forkost ... drik pis på det!

VIP'en har i aller bedste fald blot set mailen over skulderen på den person, der har siddet og fedtet med den ... vær vis på det.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2018, 10:16   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lidt historik for mange år siden

Boostet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu bliver det godt, K10 kan nedlægges.. phhmw Politik og Samfund 18 24-04-2013 12:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension