K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 13:30   #1
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
20 år og førtidspension?

Jeg er en kvinde på 20 år som søger råd/tanker omkring hvad jeg skal gøre i min situation. om der er muligt for mig at søge førtidspension?



Jeg har haft et meget turbulent rent ud sagt ******* til barndom/liv og aldrig haft det som andre børn. nogle aftener var der ikke aftensmad, hvor jeg blev nødt til at lave noget til mine fire søskende. (ikke engang min storebror gad få fingeren ud af røven) vasketøjet flød og igen mig der ordnede det og alle de andre huslige pligter. der var tit "fest" druk, stoffer og alle mulige mænd i min mors liv. (og ikke de "gode" mænd så at sige).
hun mødte på et tidspunkt en mand som tit ikke kunne magte os da vi måske var en håndfuld. (men selv om det, slår man IKKE på børn) han var magt syg og vi kunne aldrig få et ord indført. og hvis vi ikke var ordentlige, bare det hvis vi sad forkert på en stol så tog han hårdt fat i vores arm og så var det på hovedet i seng (uden aftensmad). en masse skænderier, en masse lektier som aldrig blev lavet. jeg/mine søskende kom meget bagud i skolen.
Jeg fik aldrig lov til at lege med barbie dukker som andre børn, eller kigge børnetime. jeg var "mor" i huset og fik rollen selv om jeg ikke havde bedt om det. kan huske engang min lille bror blev rigtigt ked af og vores mor stod ved siden af mig. så sagde min lillebror "mor" til mig. han ville ikke at vores rigtige mor skulle hjælpe, da vi er blevet svigtet så meget som vi nu har. og mit hjerte sank virkelig! fordi sådan er det jo ikke meningen det skal være!! man skal jo kunne komme til sin mor når man er ked af det.


Nu er jeg 20 år og været igennem en masse psykologer for at prøve rede alle de tråde ud omkring mit liv. føler bare ikke det hjælper mere pga. "det er en del af mig" og glemmer aldrig de ting jeg oplevet, mærket på min krop. (blandt andet incest af min storebror). jeg har svært ved at sove om natten på et tidspunkt sov jeg altid med tændt lys. (da jeg mødte min dejlige kæreste) og blev mere tryg så begyndte jeg at sove med slukket lys. (med det tog 1 år)! grunden til at jeg altid havde det tændt var fordi jeg var bange for at min storebror kom i mørket og ville gøre det igen. selv om han jo slet ikke var på det opholdsted jeg boede på. men frygten lå så tæt udenpå min krop, jeg bare var så bange.

Jeg har været igennem et misbrug af stoffer, som jeg er ude af (og har været clean i snart fire år) hvilket jeg kan takke min søde kæreste for!!
jeg har virkelig forandret mig de sidste fire år til det bedre.

men alligevel er frygten, angsten, stressen, maridt, ingen omgangskred/familie, dårlig hukommelse, konstant mavepine, humørsvingninger, indre uro, smerter i ryg/lænd. som gør at jeg ikke kan "overskue" en helt almindelig dag. det højeste jeg haft et arbejde er i to mdr. det at skulle være social med andre mennesker har jeg det rigtigt svært ved!! får angst, stress anfald og kvalme! det at skulle tage en uddannsel har jeg prøvet for at se om jeg kunne men igen der kommer alle de ting frem med at jeg har angst, bliver utroligt nemt stresset, får mavepine, ondt i hovedet og kvalme. og vil helst bare være hjemme hvor jeg føler mig tryg og tilpas. bare det at skulle handle hader jeg!!

Jeg ved med mig selv, at for at "sikre" min fremtid og at få de regninger betalt hver måned er førtidspension. jeg vil ikke rykkes imere af psykologer, komunen, sagsbehandler, støttepersoner, lærere i at skulle skubbes ud over klippes når jeg hverken er klar eller kan overskue det psykisk! jeg har kontakten min læge for at "se" om jeg kan få snakket ud og få lagt kortene på bordet og se hvad han kan gøre. for magter ikke mere nu!


Hvis du har et godt råd til hvad jeg kunne fortælle ham så han forstår min situation eller et råd hen på vejen modtager jeg alt med kyshånd.

Kram.
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 13:59   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er trist af have sådan en barndom og du har været rigtig meget igennem
kunne godt sige til dig, du skal have en penison.

Men sådan hænger systemet alså ikke sammen
har du nogen diagnoser og får du medicin af nogen art

du får ikke meget ud af og snakke med din egen læge omkring pension
der skal du have fat på en psykiater og få lavet en status
for at du kan få en pension skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og din arbejdesevne skal være vurderet til ubetydelig resten af dit liv.
ved godt man kan få penion efter du er fyldt 18
men netop din målgruppe har kommunerne nemlig stor fokus på
du skal sikkert også i arbejdsprøvning og så videre.

ved godt at det ikke er det du vil hører, men at få en penison er en meget lang proces

men kan ikke udtale mig om mere, da jeg ikke kender noget til hvad dine læger skriver

kan se du har været på et opholdsted
er du så stadig tilknyttet psykiatrien
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 14:26   #3
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er trist af have sådan en barndom og du har været rigtig meget igennem
kunne godt sige til dig, du skal have en penison.

Men sådan hænger systemet alså ikke sammen
har du nogen diagnoser og får du medicin af nogen art

du får ikke meget ud af og snakke med din egen læge omkring pension
der skal du have fat på en psykiater og få lavet en status
for at du kan få en pension skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og din arbejdesevne skal være vurderet til ubetydelig resten af dit liv.
ved godt man kan få penion efter du er fyldt 18
men netop din målgruppe har kommunerne nemlig stor fokus på
du skal sikkert også i arbejdsprøvning og så videre.

ved godt at det ikke er det du vil hører, men at få en penison er en meget lang proces

men kan ikke udtale mig om mere, da jeg ikke kender noget til hvad dine læger skriver

kan se du har været på et opholdsted
er du så stadig tilknyttet psykiatrien



Tak for svar! jeg ved det er en lang process at gå igennem. (også specielt alene når man ingen har). jeg har kontaktet min læge og håber på han kan henvende mig til en psykiatiker og så måske få stillet en diagnose.
Social angst/stress og så henvende mig til komunen (der hvor de sidder og behandler sager omkring førtidspension)?

Nej tror ikke jeg er tilknyttet psykiatrien.
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 14:30   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tænker rigtig meget at du skal have noget ordentlig hjælp til at takle dine oplevelser i barndommen og dit nutidige liv.

Jeg synes det er alt for tidligt at skulle have pension, fordi man ikke kan takle barndommens overgreb og bl.a. ikke orker at være social.


Du skal have noget hjælp til at bearbejde din skrækkelige barndom - og den hjælp findes et eller andet sted - der er mange andre der har været i lignende situation, men som er kommet ud på den anden side

Du skal have noget hjælp til at trives sammen med andre mennesker - det kan godt være at du aldrig bliver super social og udadvendt, men mindre kan osse gøre det.

Du skal ikke holde holde dig hjemme de næste 60-70 år fordi du ikke orker andet end at være hjemme.

Kan sagtens sætte mig ind i at du tænker at en pension ville være lykken, så får du fred.

Men pension dog ikke noget man bare lige får - alle muligheder for behandling skal være udtømte og der tror jeg ikke du er endnu
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 14:41   #5
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg tænker rigtig meget at du skal have noget ordentlig hjælp til at takle dine oplevelser i barndommen og dit nutidige liv.

Jeg synes det er alt for tidligt at skulle have pension, fordi man ikke kan takle barndommens overgreb og bl.a. ikke orker at være social.


Du skal have noget hjælp til at bearbejde din skrækkelige barndom - og den hjælp findes et eller andet sted - der er mange andre der har været i lignende situation, men som er kommet ud på den anden side

Du skal have noget hjælp til at trives sammen med andre mennesker - det kan godt være at du aldrig bliver super social og udadvendt, men mindre kan osse gøre det.

Du skal ikke holde holde dig hjemme de næste 60-70 år fordi du ikke orker andet end at være hjemme.

Kan sagtens sætte mig ind i at du tænker at en pension ville være lykken, så får du fred.

Men pension dog ikke noget man bare lige får - alle muligheder for behandling skal være udtømte og der tror jeg ikke du er endnu

det handler ikke om at jeg ikke orker være social, eller at jeg er til tider genert! det er intet med det at gøre. det er psykisk og fysiske ubehag ved at skulle være sammen med andre mennesker. at kunne magte/have overskud til en hel/halv arbejdsdag som ikke er der. Jeg tænker slet heller ikke at pensionen er lykken overhovedet ikke! jeg ville bare have nogen afklaring omkring om man kunne søge det i min alder, og hvem man henvender sig til.

Det er op til mig læge/sagsbehandlere hvad der sker, jeg håber selv der måtte være et eller andet så jeg ikke skal have førtidspension. som måtte forsøge mig til resten af mine dage! nu må vi se hvad der sker.


Syndes dine kommentarer virker lidt lige på og råt som om jeg sidder her og lyver? jeg ved da godt der skal meget til at man får det. og er godt afklaret med de regler som følger med så bare rolig
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 14:54   #6
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Kære SLA...

Vil bare fortælle dig at jeg sidder med en klump i halsen over din historie...hvor det dog gør mig forfærdeligt ondt at læse om den slags barndom, et ungt menneske som dig, som bare er behandlet så dårligt gennem hele livet...

Jeg har intet jeg kan sige til dig i forhold til pensionssag, men jeg vil bare sende dig SÅÅ mange varme krammere og knusere...for dem har du sandelig manglet! Din stedfar sender vi ad ******* til!! jeg har en datter på 18 år, og det gør sgu ondt at tænke på hendes opvækst, kontra din...ikke at der ikke også i hendes liv har været nogle bump på vejen...men dit har jo bare været så slemt søde du...


mange store fra Fibro og jeg ønsker dig al tænkelig held og lykke med din sag fremover!
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 14:55   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg tror ikke nogle her syntes du lyver, men at vi gerne vil fortælle dig, at det næsten er umuligt, at få pension i din alder og du er jo på vej op af på tros af dit dårlige liv, så jeg tænker også der er ikke der du skal hen, selvfølig skal du have hjælp men du er meget ung og har mange muligheder med dit liv.

Jeg håber, at du får hjælp og at det kan give dig et godt liv på længere sigt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:02   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er ked af hvid du misforstod mig, det var ikke hårdt ment

Jeg tænker slet ikke at du lyver, jeg vil nok bare håbe at du kan få noget hjælp, så du kommer ud på den anden side - synes du fortjener det, efter alt du har været igennem

Alle over 18 år kan søge pension, det bedste er dog at alle behandlingsmuligheder er udtømte, da det eller med stor sansynlighed bliver afslag.

Håber alt det bedste for dig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:07   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Velkommen her til k10 SLA.... ♥

Hmm.. det er en smadder trist barndom og ungdom du bærer rundt på i din livsrygsæk..

Stort tillykke med at du har været clean i 4 år.. ♥

Det er meget svært at få en førtidspension.. og særligt når man som du er 20 år....

Hvordan med skolegang... afsluttende eksamen osv osv

Og er du sygemeldt nu .. eller på kontanthjælp

Du skriver at du selv kan mærke en fremgang i de sidste 4 år... og du har en sød kæreste...
Vil du evt kunne klare en udd evt med en mentor .. eller en HF med mentor..

Du kan nok høre at jeg famler lidt i blinde.. for ud over at ha den der socialangst.. hvor og hvordan står du så pt..

Jeg håber at din læge sender dig til en knaldgod psykiater .. og at h*n har en psyk. sygepl hvor du kan få nogle samtaler..

Der vil komme masser af råd til dig herinde.. - læs dem med positive øjne.. for der er ingen der er ude på at træde på dig.... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:43   #10
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Velkommen her til k10 SLA.... ♥

Hmm.. det er en smadder trist barndom og ungdom du bærer rundt på i din livsrygsæk..

Stort tillykke med at du har været clean i 4 år.. ♥

Det er meget svært at få en førtidspension.. og særligt når man som du er 20 år....

Hvordan med skolegang... afsluttende eksamen osv osv

Og er du sygemeldt nu .. eller på kontanthjælp

Du skriver at du selv kan mærke en fremgang i de sidste 4 år... og du har en sød kæreste...
Vil du evt kunne klare en udd evt med en mentor .. eller en HF med mentor..

Du kan nok høre at jeg famler lidt i blinde.. for ud over at ha den der socialangst.. hvor og hvordan står du så pt..

Jeg håber at din læge sender dig til en knaldgod psykiater .. og at h*n har en psyk. sygepl hvor du kan få nogle samtaler..

Der vil komme masser af råd til dig herinde.. - læs dem med positive øjne.. for der er ingen der er ude på at træde på dig.... ♥

Knus Lone


Tusinde tak for de søde ord, det varmer. Jeg skal nok kigge mere på hvad i skriver end det jeg tror i mener .

Jeg har en afsluttende 9 klasses afgangseksamen. intet job, eller efaring. undtagen de to mdr jeg gjorde rent. jeg skal til læge på mandag og se hvad der bliver ud af det. har ringet rundt hele dagen for at få svar/lidt afklaring på¨det hele og hvad med flexjob 15-20 timer om ugen? eller er det urelevant for en på 20 år? jeg prøver "se" flere muligheder og hvad jeg ellers kan gøre for at ikke komme på førtidspension. så alle råd er velkomment
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension