K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2017, 11:58   #1
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Raskmelding af kommune?

Klik på billede for større version

Navn:  IMG_6558.jpg
Visninger: 173
Størrelse:  142,1 Kb
ID: 516Hej alle. Jeg står i den situation at jeg har været sygemeldt i 2,5 år pga piskesmæld. Jeg blev fyret for 2 år siden og mistede sdp og kom i jobafklaringsforløb i sep 2015. Jeg var på barsel ca 1 år (juni 16-juli 17). Skulle være fortsat på Jobafklaring, hvor det inden var aftalt jeg skulle afklares i praktik hvor mange timer jeg ka arb. Nu ny sagsbehandler der ikke ville lade mig fortsætte i Jobafklaring, men har i stedet indhentet sp.lægeerkl. og vurderer her udfra, sammen med en sundhedsfaglig koordinator (som jeg ikke kan få at vide hvem er!), at "der er intet til hinder for at jeg kan stå til rådighed for alm arb" -Altså en raskmelding. Planen er en praktik på tre mdr, der trappes op fra 9 t/uge til 30 timer/uge! I min gamle arbejdsfunktion som tandplejer jeg SLET IKKE kan holde til med nakken.
Dette er tolket ud fra speciallægens konklusion:

"...hvorfor en arbejdssituation bør ske med stor variation, små indlagte pauser, sænkede arme uden indirekte belastning, kun lettere og sandsynligt i et vist reduceret timetal, dog skønsmæssigt med god mulighed for højere timetal end hidtil mulige. Håbet og planen kan derfor være, at pågældende snarligt opstarter en passende arbejdsfunktion jf. ovenstående -med et stigende timetal".

Det er ud fra den kontekst at jeg sagde, jeg havde været i praktik 9 timer/ uge førhen, og jeg selvfølgelig selv håber jeg kan finde noget jeg kan arb med i flere timer end det (selvfølgelig optaget på telefonen).


Har mr scanning og røntgen der påviser skader i min nakke og ryg. Går pt på Smerteklinik som bl.a. har skrevet i Statusattest "væsentlig og varig funktionsnedsættelse".

Mine spørgsmål er: har jeg ikke ret til at fortsætte mit jobafklaringsforløb som blev bevilget efter mit stop af sdp og få afklaret min erhvervsevne??

Må sagsbeh raskmelde mig?

Hvorfor må jeg ikke få at vide hvem sundhedsfaglig koordinator er, når nu personen er med til at træffe afgørelse om at jeg er rask nok til alm arb!?
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2017, 12:56   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der er for nogen tid siden lavet en principafgørelse som ifølge den private socialrådgiver Ricky Magnussens fortolkning siger at det ikke er tilladt at sende syge borgere på kontanthjælp efter et ressourceforløb eller jobafklaringsforløb altså med mindre de afviser forlængelse eller er blevet raske, desværre har jeg ikke lige mulighed for at finde den nu.

Problemet med din sag er om du har været på jobafklaringsforløb eller på barsel i den sidste tid, det er jo lidt en fortolkningssag.

Umiddelbart vil jeg mene at du bør ringe til DUKH og få vejledning til hvad du skal gøre.

Sidst redigeret af Nørd; 31-10-2017 kl. 12:58.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2017, 12:58   #3
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Tak Nørd, jeg undersøger det lige nærmere.
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2017, 13:40   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er vist denne afgørelse som Nørd henviser til https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=192246
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2017, 13:43   #5
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Tak webmaster.
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension