K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2017, 14:03   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
fleksjob nu tilbudt pensionsopsparing

kan i hjælpe med det her mon
Jeg er på mit arbejde i fleksjob blevet tilbudt at starte en pensionsopsparing
Det er ikke noget jeg har haft så ved ikke så meget om det
er der forskellige selskaber og hvordan vælger man imellem dem og er der ikke noget med forskellige udbetalinger osv
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2017, 14:43   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
kan i hjælpe med det her mon
Jeg er på mit arbejde i fleksjob blevet tilbudt at starte en pensionsopsparing
Det er ikke noget jeg har haft så ved ikke så meget om det
er der forskellige selskaber og hvordan vælger man imellem dem og er der ikke noget med forskellige udbetalinger osv
Med få timer kan du aldrig optjene de rettigheder man kan have over en arbejdsgiver betalt pension.
Jeg ville tale med banken og indsætte pengene på pensionskonto der i stedet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2017, 19:20   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Alternativt kan du forsøge at kigge på denne side og undersøge hvilket pensions selskaber der kunne være de bedste for dig og måske kontakte nogle stykker for at høre hvilke vilkår de kan give dig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2017, 21:49   #4
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak for jeres svar jeg forstår det ikke helt

KageØre mener du jeg ikke kan få en pensionsopsparing

Nørd har prøvet at kigge lidt på det men det er godt nok svært
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2017, 22:26   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
KageØre mener du jeg ikke kan få en pensionsopsparing
Pensiosopsparing kan alle få, men pensionsordning i et selskab, der kan være tale om minimumsindbetalinger, som få timer ikke dækker.
Samtidig kan der være dele af ordningen du er udelukket af, grundet din situation med nedsat arbejdsevne og bestående sygdom/handicap.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 14:03   #6
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
KageØre ok så pga at der ikke bliver indbetalt så meget er der nogen selskaber der ikke vil have en men alle kan lave en i sin bank ?
Hvad kan sådanne ordninger være?
Og ville en aldersopsparing være en ide når indbetalingen er så lav?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 07:41   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Måske KageØre har ret i at de ikke vil tage dig som kunde i pensionsselskaberne, men jeg synes alligevel at du lige skal prøve at kontakte nogle stykker inden du opgiver.

Når man kigger på den sammenligningsside jeg linkede til tidligere, så kan man sammenligne afkast, som jo ændres noget ud fra hvor gammel du er og da jeg ikke kender din alder er det svært at indtaste for dig.

Men hvis man vælger at du er over 55 har under 30.000 i årlig indbetaling og 0 kr. i opsparing kommer disse 4 på førstepladsen:
Industriens 6,5%
PFA 6,1%
Pension Danmark 5,9%
SamPension 5,7%

Vælger man i stedet at du er mellem 40 og 55 og har under 30.000 i årlig indbetaling og 0 kr. i opsparing kommer disse 4 på førstepladsen:
Industriens 8,1%
SamPension 7%
PFA 6,8%
Pension Danmark 6,4%

Derfor vil jeg foreslå at du ringer op til disse 4 pensionsselskaber og forklarer din situation og spørger om de vil have dig som kunde og i givet fald hvilken forrentning du skal regne med.
Tilsvarende kan du ringe til en eller flere banker du har i søgelyset og høre hvordan vilkårene i en bundet pensionskonto vil være.

Selv har jeg for mange år siden oprettet en ratepension i en bank og den har lige så latterlig lav rente som alle andre bankkonti, jeg kan naturligvis købe aktier eller obligationer men så skal jeg betale for at have dem i depot, så det har jeg personligt kun haft tab ved selv om jeg ikke tabte på selve obligationerne.

Når du taler med de forskellige firmaer kan du så spørge ind til typerne af pension.

Hvis du vælger en ratepension får du kun penge udbetalt i 10 år, og så vidt jeg ved vil dit bo få pengene udbetalt hvis du dør før pensionsalderen.

Hvis du vælger en livslang så får du penge udbetalt fra du bliver pensionist og så længe du lever men hvis du dør før pensionsalderen har du mistet pengene fordi dit bo ikke vil kunne få pengene udbetalt.

En engangsudbetaling som du vil få udbetalt den dag du går på pension, også denne type pensionsopsparing mener jeg at boet får udbetalt hvis du dør inden pensioneringen.

Engangsudbetalingen vil ikke blive modregnet i tillægget til førtidspensionen men det vil de løbende udbetalinger.

De fleste har forsikringer med i opsparingen, det får du jo nok ikke da du allerede delvist har mistet din arbejdsevne, men så skal der jo heller ikke gå et beløb af til at betale for forsikringen.

Hvis du er med i en fagforening kan du også undersøge om den har en kollektiv aftale med et pensionsselskab, for hvis du kan tilslutte dig en sådan kollektiv aftale, så kan du måske få nogle bedre vilkår end hvis du er alene.

Sidst redigeret af Nørd; 31-05-2017 kl. 07:44.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 10:17   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
KageØre ok så pga at der ikke bliver indbetalt så meget er der nogen selskaber der ikke vil have en men alle kan lave en i sin bank ?
Hvad kan sådanne ordninger være?
Og ville en aldersopsparing være en ide når indbetalingen er så lav?
Aldersopsparing ville netop være mit bedste bud.
Der er pengene dine uanset hvad der sker, og laver du den i banken kan du også lave individuelle investeringer.

Man har altså ikke bare frit valg af pensions selskab, da de er bundet op på brancher og overenskomster.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 11:19   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg glemte at skrive at du skal være opmærksom på at hvis pensionsopsparingen kan hæves i utide og du af en eller anden mærkelig grund skulle ende på kontanthjælp, så kan du kun få kontanthjælp et halvt år inden du skal hæve din pensionsopsparing og leve for pengene.

Hvis du derimod sørger for en klausul om at pensionsopsparingen ikke kan hæves før tid, så kan du godt få kontanthjælp hvis det skulle ske, men har jo så ikke muligheden for at hæve den i en tid med pengenød.

Jeg ved det godt, det er ikke sandsynligt at du først ender i fleksjob og senere på kontanthjælp, men som systemet fungerer nu om dage så ved man jo aldrig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 11:36   #10
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Mange tak Nørd så forstår jeg lidt mere

Det vil være ca 8000 om året - men jeg er ikke så gammel - så er der flere år at spare op

Jeg må prøve at ringe er bare bange for de kan høre jeg ikke fatter noget og prøver at binde mig noget hø på ærmet men jeg prøver


Hov læser dit næste indlæg tak for det

Sidst redigeret af sommersen; 31-05-2017 kl. 12:07.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension