K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 22:07   #1
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Antal timer i fleksjob

Hej

Jeg er ansat i fleksjob med 16,5 timer om ugen, men er meget ked af at være der, må og kan jeg hvis jeg kan finde andet fleksjob, tage et andet hvis det kun er på 5-10 timer om ugen??
Ved godt at jeg kommer på ny reform og vil gå ned i løn, men kontra det at være ked af det hver dag, og have hjertebanken af at gå på arbejde, så vil jeg hellere være glad..

Vh Robin
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 06:26   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du må ikke gå ned på ½ tid, så bliver du straffet økonomisk men har du et job , hvor det fungere, så dårligt skal du have fat i din jc og bed om hjælp.

Hjælper det ikke må du sygemelde dig, ikke sige op, så bliver du straffet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 11:19   #3
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Robin, jeg synes du skal tale med din jobkonsulent. Der kan være forskellige grunde til at du godt kan få lov til at skifte job, så synes du skal prøve at snakke med ham/hende.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 13:09   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

er også fleksjobber og blev sat til 15 timer om ugen.

Første job på gammel ordning var på de 15 timer....nyt job og under den nye reform er jeg nu på 12½ time.

Og det var jbkonsulent som fandt jobbet til mig.
Da jeg påpejede at det var under de 15 timer...sagde hun at...det betyder ikke noget under den nye reform.

Men som der skrives...Tag en samtale med din jobkonsulent...

Begynd at søge nyt job mens du er i det du har nu......Og man må godt have mere end 1 arbejdsgiver...efter hvad jeg har fået at vide af min jobkonsulent.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Jøsses; 28-05-2013 kl. 13:09. Årsag: stavefejl
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 14:08   #5
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Tak

Tak for svar, jeg har allerede på nuværende tidspunkt kontakt til både tillidsrepræsentanten og chefen under min sygemeldning, men desværre vil chefen ikke sætte mig i anden afdeling, så jeg kan komme væk fra hende jeg sidder sammen med, så nu er jeg sygemeldt, og der søger jeg på livet løs andet arbejde, for jeg vil ikke tilbage.

Det skal lige siges at jeg er ikke psykisk syg med fleksjob, men pga dårlig rygmarv og nyrer, men lige nu føler jeg mig godt nok psykisk syg...

Jeg har i dag snakket med min jobkonsulent, og under normale omstændigheder må man ikke tage et job under det timeantal man er arbejdsprøvet til siger han, men i dette tilfælde siger han at hvis jeg kan finde et andet på eks 10 timer, så skal jeg gøre det, så jeg kan komme væk derfra, så vil han notere det, så jeg ikke kommer i problemer.
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 16:43   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Du skal få fat i din fagforening hurtigst muligt - det der sker er at der er et dårligt psykisk arbejdsmiljø på din arbejdsplads og det skal du ikke tilbage til.

Der må også være en sikkerhedsrepræsentant på arbejdspladsen - ellers er det en sag for arbejdstilsynet.

Det er en alvorlig sag og noget man kan blive rigtig syg af på sigt - det skal tages meget alvorligt.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 17:11   #7
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Tak Dancer, jeg har snakket og været i dialog med arbejdsmiljø repræsentanten, som havde taget fat i min chef og foreslået om jeg ikke kunne komme i en anden afdeling, men det har chefen afslået, hun vil have at jeg skal komme ind og vi skal holde møde, chefen mig og min kollega, og så skal jeg fortælle hvad jeg føler og udfra dette vil hun have at vi skal få det til at fungere.... ( det har stået på i 8 måneder)
jeg føler bare at det er mig der bliver udstillet, som om det er mig der er noget galt med og ikke hende til sådan et møde...

Det skal lige siges at denne kollega har været fyret før pga samarbejdsvanskeligheder i andet firma, og alle mine kollegaer er så kede af at de ikke har sagt fra noget før, for de har godt kunne se og høre det.

Så jeg kan ikke se hvad min fagforening så kan hjælpe med??

Lige nu håber jeg bare at jeg kan finde andet arbejde eller blive fyret...
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 18:11   #8
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker du skal vise din gode vilje og deltage i mødet - men arbejdsmiljø rep. skal også deltage, det er dennes ansvarsområde.

Det vil helt sikkert blive et ubehageligt møde - men prøv om du kan holde dig neutral og husk at trække vejret.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:40   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Kære Robin91

Før jeg blev syg, har jeg oplevet nogenlunde samme situation som du sidder i nu. At sidde på kontor med en kollega, der samarbejdede så længe det gik hendes vej... Det spidsede til med tiden, og det endte med at chefen for afd. kaldte os til individuelle samtaler.
Jeg troede jeg havde min daglige chef i ryggen, det havde hun sagt, men til mødet klappede hun i som en østers (efterfølgende fortalte hun at hun havde fået mundkurv på) og da afd. chefen og min kollega havde "noget kørende", så var han hverken til at hugge eller stikke i.

Det blev et meget ubehageligt møde, hvor jeg blev udstillet som at jeg var den der havde samarbejdsproblemer, hvilket jeg aldrig har haft før eller siden.

Det endte med at jeg stor tudende lagde min opsigelse, fordi "jeg vil ikke finde mig i det her"- hidsighed. Jeg gik hjem og kom aldrig tilbage.

Det jeg vil frem til her er, at havde jeg været klogere dengang, havde jeg haft en fra fagforeningen med, som "uvildig" og som jeg var sikker på ville bakke mig op. - Jeg havde nok sagt op under alle omstændigheder, da jeg trængte til at komme videre.

Det var mere måden, som jeg fortryder. For så vandt min kollega - og det fortryder jeg den dag i dag (det er 7-8 år siden) - Jeg kan stadig blive hel hed i kinderne af hidsighed...

- Jeg siger ikke at din chef er lige så dårlig som min var, men du spørger om hvad du skal bruge din fagforening til.

Lad være med at lade dig kue og hold fast på din retfærdighedssans - skriv evt. nogle punkter op så du føler dig bedre forberedt.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:59   #10
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Til mawebbro

Tak for din beretning, men som jeg ser det, uanset om fagforeningen er med eller ej, er det jo stadig mig der har et problem med hende, og hun kan jo ikke grundlæggende lave om på sig selv, og når chefen ikke vil flytte mig eller hende, så har jeg svært ved at se mig ud af situationen, andet end at håbe på at jeg bliver fyret.

Hun vil jo vinde i sidste ende, for jeg vil og kan ikke arbejde sammen med en , der ikke vil lære fra sig og svare rigtig grimt når jeg spørg om noget og mange andre episoder..

Hun har allerede fået mig ned med nakken, og jeg vil ikke ødelægges mere, der er rigeligt med helbredet at slås med.
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og antal timer lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2013 11:37
Antal timer jeca13 Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2011 13:19
Visitering til fleksjob-antal timer? Håber Spørgsmål ang fleksjob 62 08-08-2011 13:55
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
fleksjob/antal timer mamba Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2006 02:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension