K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2006, 17:13   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Ny i junglen!

Hej, jeg er lige blevet berettiget til fleksjob UDEN forudgående arbejdsprøvning. Det har været lidt svært at følge med i, fordi min sagsbehandler var HELT ny og lavede mange fejl. Jeg havde selv fundet et sted, der ville have mig i arbejdsprøvning, men da jeg i dag ringede til dem og spurgte, om de kunne tilbyde et fleksjob istedet, svarede de, at de KUN tog folk i prøvning. Pyh, hva nu? tænkte jeg, hvorefter hun begyndte at mumle om, at man måske kunne indlægge en prøveperiode i starten, men jeg skulle tale med en anden om det. Det var ret tydeligt, at de gerne vil have gratis arbejdskraft Jeg blev noget nedslået og har ikke ringet til denne "anden" endnu. Spørgsmålet er:
Kan de få mig gratis i en periode, hvor jeg får min fleksløn alligevel bare fra kommunen? Jeg er nu lige startet på ledighedsydelse.
Tillægsspørgsmål: Jeg har fået et brev om noget fleksydelse, jeg skal betale; jeg troede, det var noget man fik? ;-) Jeg er stadig medlem af min gamle a-kasse og betaler efterlønsbidrag, skal det skiftes ud med det nye?
På forhånd rigtigt mange tak
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2006, 17:22   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Ny i junglen!

Så vidt jeg ved, kan man ansættes i en prøveperiode, mens man får ledighedsydelse for at du selv og arbejdsgiveren kan se, om det er noget for dig og dem, inden du ansættes i et fleksjob. Om de skønner det ville være godt for dig med en arbejdsprøvning, ved jeg ikke.

Ledighedsydelse er noget man får, når man venter på sit fleksjob, eller er ledig mellem 2 fleksjob. Fleksydelse er en ydelse man får i stedet for efterløn. Når du er visiteret til fleksjob skal du ikke længere betale efterlønsbidrag og ej heller a-kasse, men i stedet betale et beløb til fleksydelse. Beløbet svarer vistnok til det, man normalt betaler til efterløn.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2006, 17:22   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny i junglen!

Hej Benteh.

Og velkommen til

Det brev du har fået ang flesydelse er noget andet end det du får nu som jo hedder ledighedsydelse..

Fleksydelsen træder istedet for efterløn, forstået på den måde at som flekser så kan du jo ikke få efterløn når den tid kommer, der får man så i stedet for fleksydelse, fleksydelse det betaler man så selv til nøjagtigt som man gør til efterløn, hvis du stadig er i fagforening og har nogle spørgsmål ang fleksydelse kontra efterløn, så har fagforeningen mulighed for at hjælpe dig
Og ja efterlønsbidraget skal ganske rigtig skiftes ud med fleksydelse..
Hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt kontakte fagforeningen

Som reglen er det sådan at hvis man findet et fleksjob selv så kan man ansættes i en såkaldt praktik inden man ansættes , denne praktik bruges til at justere din arbejstider og skånebehov sådan at jobbet bliver tilpasset til dig, i en sådan praktik er man normalt maks tre månder og så skal man fastansættes, i denne praktik tid har du mulighed for at bakke ud af jobbet og de samme har arbejdsgiver...

Du kunne feks ringe til den anden person som du er blevet henvist til og høre om det er en praktik med henblik på fastansættelse i fleksjob, og hvis ikke det er så ville jeg straks lede videre hvis jeg var dig---

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2006, 17:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny i junglen!

hmm gh72 var lige lidt hurtigere end mig på send knappen
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2006, 17:32   #5
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
RE: Re:Ny

Mange tak for de forbavsende hurtige svar Jeg må hellere få ringet imorgen...
KH Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rundt i " junglen " ? annette Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 23 07-01-2007 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension