K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 10:49   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Fleksjob regler

Så kom det nye år og jeg skal ud i arb prøvning her så snart det er faldet på plads i 3 måneder start ca 16 timer. det vist meget normalt kan jeg forstå på de søde mennesker herinde?

Så skal man op i tid for at vurdere ens arb evne har jeg forstået.

Og kan jeg arbejde mere end 20 timer ca er man ikke fleksjob berettiget hvis det er aktive timer. sådan har jeg forstået reglerne, er det nogenlunde korrekt?

jeg skal ud og tale med firmaet snart og vil gerne være sikker på jeg siger det rigtige nemlig.

Kan de 3 måneder så blive forlænget? og skal man det?

Hvis man er heldig og de kan bruge en det sted man er i arb prøvning kan jeg se nogen får job på den måde... hvis jeg så kan arbejde 20 timer og bliver indstillet til fleks får han så halvdelen af min løn betalt?
og hvis jeg kun kan arbejde 15 timer hvad så?

Er der nogle ting jeg skal være obs på?

Sidst kan jeg se nogen skriver noget om nye regler hvis man ikke får job og bliver indstillet til fleks, hvad er det for regler?

Får jeg så ikke ledighedsydelse alligevel og er det så ikke til jeg bliver 60 mere?

Hvor længe så ?Jeg skal vurderes hvert år ikke? hvordan vurderes det? ved en ny arb prøvning eller?

puha mange spørgsmål jeg ved det godt :-)

mange tak på forhånd.
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 11:19   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja at starte på 16 timer er meget normalt, hvis du arbejder 100% i 20 timer er chancen for fleks ikke stor, hvis du tilkendes fleks skal din arb. giver betale 12,8 timer men du vil få løn for 37, hvis du er forsikret for fuld tid.

Der er også normalt, at prøve at komme op i tid også for at se hva du kan holde til.

man kan godt få udvidet sin arb. prøvning og mange får det, det kan være du ikke er mødt op nok, eller du er usikker på hva du kan holde til, eller at arb. giveren måske vil beholde dig, hvis han får nogle mdr. ekstra eller noget helt andet.

Det kan også være, at prøvningen gik så dårligt, at sb vil prøvet et andet fag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 13:02   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg er lige nu i arbejdsprøvning eller rettere opkvalificering. ( opkvalificering er typisk det sidste før flexgodkendelse, og der mulighed for kursus og betalt transport ).
Jeg startede i 13 uger med en start tid på 10 timer, timerne kan sættes både op og ned, pt er jeg på 13 3/4 time, men har både været sat op og ned i timer.
Jeg er så forlænget yderligere i 13 uger, med den begrundelse at de er interesseret i mig i flexjob. Kommunen har så de næste 13 uger til at få mig godkendt, og jeg skal på 2 ugers AMU kursus, ikke just for at bestride jobbet, men fordi at vi skal kunne flere ting indenfor faget for at blive godkendt til flex.

Min jobkonsulent spurgte mig faktisk om jeg var interesseret i forlængelse, inden han nævnte det for arbejdsgiveren, han ville nemlig ikke nævne noget hvis jeg ikke var interesseret.

Nye regler det må være tilbagetrækningsreformen du tænker på, det bliver først fra 2013, og har ikke hørt noget om at de rører ved ledighedsydelsen, men de vil kigge på tilskuddene ved flexjob, så det bliver de lavest lønnede der får tilskuddene og ikke dem der tjener 600.000 kr i flexjob.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 17:07   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her kan du se nogle gode råd i forb. med arb.prøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20802&page=3

På K10 er der skrevet vanvittigt meget om arbejdsprøvninger, så jeg kan varmt anbefale dig, at bruge sidens søgefunktion.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 01:37   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser

Nye regler det må være tilbagetrækningsreformen du tænker på, det bliver først fra 2013, og har ikke hørt noget om at de rører ved ledighedsydelsen, men de vil kigge på tilskuddene ved flexjob, så det bliver de lavest lønnede der får tilskuddene og ikke dem der tjener 600.000 kr i flexjob.

Hmmm, desværre er der nogen flere ændringer i spil, bl.a. aflønning af en fleksjobber, den røde regering mener jo; at der skal være et insitament for en forøgelse af timerne, så resttimerne(dem udover arbejdstimerne) skal "kun" aflønnes med dagpengesatsen


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:37   #6
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hm ja det er jo ærgeligt hvis de ændrer tingene

er der ikke andre der har nogle svar på disse ting?

Er det korrekt man ikke er berettiget til nogen fridage i en arb prøvning?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:55   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hm ja det er jo ærgeligt hvis de ændrer tingene

er der ikke andre der har nogle svar på disse ting?

Er det korrekt man ikke er berettiget til nogen fridage i en arb prøvning?

Hej Olsen22

Selvfølgelig har man krav på fridage 2-3 fridage om ugen er meget normalt... -kender flere der - udover lør- og søndag har fri hver onsdag, så er ugen mere overskuelig

Og ja, det er ærgeligt hvis der kommer ringere ændringer som fleksjobber... -udover de meget høje lønninger som nogen fleksjob har udløst(langt over kr. 600.000,-).


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 18:00   #8
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Olsen22

Selvfølgelig har man krav på fridage 2-3 fridage om ugen er meget normalt... -kender flere der - udover lør- og søndag har fri hver onsdag, så er ugen mere overskuelig

Og ja, det er ærgeligt hvis der kommer ringere ændringer som fleksjobber... -udover de meget høje lønninger som nogen fleksjob har udløst(langt over kr. 600.000,-).


.

Ja ok synes også det lyder vildt hvis man kan tjene så meget .....

Jo tænkte ikke på weekend, det regner jeg også med at få tænker ved andre ting man skal læge eller sådanne ting?

Hvis jeg skulle få afslag på fleks så ryger man på kontant hjælp ikke og hvis man ikke kan få dette så er man selvførsørgende mens man anker?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:18   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Ja ok synes også det lyder vildt hvis man kan tjene så meget .....

Jo tænkte ikke på weekend, det regner jeg også med at få tænker ved andre ting man skal læge eller sådanne ting?
Du kan sagtens få lovlige fridage ved lægebesøg, sygehus o.lign

I min nuværende arbejdsprøvning har jeg da haft fri til besøg ved ørelæge 2 x FU på sygehus, 2 fridage i efterårsferien, og ugen mellem jul og nytår ( havde ingen børnepasning i julen ). Så det kan du sagtens få fri til, det skal bare aftales med jobkonsulenten.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:24   #10
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Tak for dit svar...

Jeg har selv fået af vide jeg ikke kan få ferie overhovedet i den periode og det vil jeg bare være ked af også hvis det skulle blive forllænget .....
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendelse af fleksjob, regler. simsons Spørgsmål ang fleksjob 4 26-07-2013 16:04
Nye regler fleksjob Knopf Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 21-08-2012 19:42
Nye Regler om Fleksjob angel1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 03-08-2012 20:17
Fleksjob og regler for ferieledighedsydelse? Flex Alt det andet 29 08-09-2011 20:44
Nye regler for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 6 14-12-2010 15:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension