K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2011, 13:26   #11
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Uha nu må i krydse fingre for mig, alle de sidste udtagelser fra overlægerne er nu samlet, og min sag er lagt til lægekonsulenten. Håber han kommer til den rigtige konklusion - at jeg er stabil, og næste operation er kun et forsøg på forbedret livskvalitet.

Jeg trænger virkelig til en afklaring, ellers kommer min psykolog til at tjene mange flere penge på mig.....
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 13:57   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Krydser fingre for dig :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 14:30   #13
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Uha nu må i krydse fingre for mig, alle de sidste udtagelser fra overlægerne er nu samlet, og min sag er lagt til lægekonsulenten. Håber han kommer til den rigtige konklusion - at jeg er stabil, og næste operation er kun et forsøg på forbedret livskvalitet.

Jeg trænger virkelig til en afklaring, ellers kommer min psykolog til at tjene mange flere penge på mig.....
Stort kram til dig og vid med dig selv at det er dem at der nogle idioter
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 15:01   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Uha nu må i krydse fingre for mig, alle de sidste udtagelser fra overlægerne er nu samlet, og min sag er lagt til lægekonsulenten. Håber han kommer til den rigtige konklusion - at jeg er stabil, og næste operation er kun et forsøg på forbedret livskvalitet.

Jeg trænger virkelig til en afklaring, ellers kommer min psykolog til at tjene mange flere penge på mig.....
...også her krydses fingre for godt udfald, PiaTT :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 09:00   #15
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Gode råd søges....

Hej

Citat:
For 2 år siden var jeg igennem en stor operation for at få fjernet cyster og væv i underlivet, under denne operatoin fik jeg desværre et hul på min urinleder som ikke blev opdaget. Blev først opdaget efter udskrivelse, og jeg var igennem en akutoperation. Derefter gik det kun den gale vej.
Hul på din urinleder! er det en komplikation ved din operation eller var det en kirug der "rystede" på hånden

Hvis der her var tale om det sidste er du berettiget til en erstatning for fejlbehandling

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 17:46   #16
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Takker jer alle, håber jeres tanker hjælper i den rigtige retning.

NPH du er inde på et godt spørgsmål, kirurgen siger at det var en komplikation, jeg har tit haft lyst til at indberette min sag for patientforsikringen, da dette har haft store konsekvenser for mig, men er samtidig bange for at komme i udføre over for lægerne. Min tilstand er kronisk, og jeg har brug for løbende behandling......

Egen læge har dog luftet, at jeg burde at få noget for svie og smerte.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 19:46   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej PiaTT,

Jeg ville tage fat i patient forsikringen vedr. evt. fejl operation omkring din urin leder, der er ikke nogle der kommer og undskylder om 10 år for evt. svie og smerte.

Endvidere vil jeg krydse fingre for dig mht. fleks, men pas på dig selv, det er ikke det værd at gå på arbejde og blive mere syg, så det må du også være opmærksom på. Lad være med at love for meget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 00:26   #18
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Thumbs down

Lidt opfølgning fra min sag....

Da jeg ikke havde hørt noget fra min sagsbeh kontaktede jeg hende i denne uge, bare for at høre hvad ventetiden fra lægekonsulenten var. Men der var sørme kommet svar - dog ikke positivt for mit vedkommende......!

Han er faldet over en enkelt linie fra Skejby, hvor overlægen afslutter en længere forklaring med man man håber på et godt resultat af næste operation, men nedsættelse af smerter, skal siges han i starten skriver at jeg er gjort opmærksom på at det ikke er sikkert jeg bliver smertefri, han beskriver alle de andre diagnoser, MEN så den skide sidste linie.

Hvilket betyder at lægekonsulenten drager den konklusion at jeg sikkert bliver bedre, og derfor ikke er stabil

Min sagsbeh tager min sag med på møde med lægekonsulenten og andre (jeg formoder det er et for visitationsudvalg) for at snakke min sag igennem, da hun mener der skal tages hensyn til de andre diagnoser. Og hun vil have afklaret deres mening om fremtiden, og jeg skal have en begrundelse for hvorfor man evt ikke kan give mig fleksjob.

Okay så langt så godt - det der så væltede mig totalt var information om, at jeg snart mistede mine dagpenge, jeg siger nej da jeg fik en 2 års forlængelse sidste år. MEN det gælder pludselig ikke mere, da det var en forlængelse til rask melding og fuld selvforsørgelse, det kan man se jeg ikke kan opfylde, derfor skal mine dagpenge rettigheder revurderes.

Jeg har SÅ ondt i maven, troede jeg var sikret i det næste år med. Syntes systemet er pisse uretfærdigt og tramper mere og mere på folk som i forvejen ligger ned.
Hvis den dælens lægekonsulent dog ville læse ALT hvad andre skrev, men hvis han kan helbrede mig - er jeg klar også til at arbejde fuldtids og gerne med 12 min mere dagligt. Er ikke for sjov skyld jeg ikke arbejder mere end 15 timer....

Puha skulle lige have luft, håber ikke det er alt for uoverskueligt det jeg har skrevet, men jeg er bare så utrolig gal og ked samtidig.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 13:51   #19
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Nu har jeg virkelig brug for jeres store viden.

Siden sidst: Fik afvide at jeg ikke kunne blive afklaret i august mdr. idet jeg skulle igennem nok en operation. Lægekonsulenten udtalte jeg ikke var stabil og jeg evt. fik en større arbejdsevne efter næste operation.
Min sagsbehandler gav mig den besked at min 2 årig forlængelse af dagpenge ikke mere var gældende, da denne var til fuld selvforsørgelse, hvilket man ikke mere mente var realistisk.

Okay ikke stabil til fleksjob, men samtidig er det ikke realistisk at jeg bliver fuld selvforsørgende i løbet af det næste år (blev forlænget sidste år). Så mine dagpenge udløber i november mdr.

Min sagsbehandler gav udtryk for det var et problem jeg ikke kunne blive opereret hurtigt, for det ville jo hjælpe min situation iforhold til en afklaring. Og en evt. mulighed for forlængelse med 39 uger.

Så var jeg så utrolig heldig at blive indkaldt meget hurtigt til operationen for en uge siden. Det gik godt og jeg har det efter omstændighederne rimeligt.

Ringede derfor til min sagsbehandler og fortalte at jeg var udskrevet og hvordan det var gået. NU står jeg dælme stadig meget dårligt med hensyn til dagpengene, for jeg skal først til næste kontrol på sygehuset i januar, de kan ikke sige noget sikkert omkring resultatet før 3 mdr. efter operationen.

Kommunen vil nu indhente nye oplysninger fra sygehuset og forlægge dem deres lægekonsulent, og min sag skal sikkert til en ny vurdering. Men kan det virkelig passe at jeg ikke kan få dagpengene forlænget fordi der skal gå mdr. før næste kontrol og mine dagpenge skal vurderes imellem tiden???

Fik afvide jeg ikke var stabil efter en operation, for uger siden var begrundelsen at jeg ikke var stabil fordi jeg skulle opereres.....! Jeg er SÅ frustreret og ked - har ikke mange kræfter og syntes kommunen tager det sidste.

Håber i kan finde hoved og hale i mit indlæg, og takker for jeres hjælp.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 20:05   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej PiaTT,

Måtte lige bladre lidt tilbage for at huske din sag, ved ikke om det hjalp.

Det jeg kan de ud af det du skriver er at din sagsbehandler tror at du bliver rask når du er blevet opereret !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hun tror at forlængelse af dine sygedagpenge kan forlænges med 39 uger og dermed tænker hun arbejdsprøvning efter endt operation, hvor du så efter flg. nok kommer til det ordinære arbejdsmarked ???

Det din sag skal hen i mod er afklaring mod fleksjob eller førtidspension, dvs. §27 stk. 1 nr. 4. Dette kræver dog at der i dine lægelige papirer også er skrevet at du ALDRIG kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked. Måske skal der bare indhentes yderligere dokumentation herfor.

Har du modtaget partshøring omkring stop af dine sygedagpenge ? Det formoder jeg ikke da du ikke skriver dette, så måske skulle du komme din sagsbehandler i forkøbet omkring forlængelse af sdp.

Det der taler i mod forlængelse af sdp. i din sag er at din lidelse ikke er stationær og stabil (selvfølgelig), men dette skal du ikke tænke så meget på. Ved ikke om du stadig vil kunne forlænges efter §27 stk. 1 nr. 3 hvor du venter/ er i behandling !!??

De to forlængelses muligheder jeg tænker på lyder som flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

og den din sagsbehandler umiddelbart kan tænke på er §27 stk. 1 nr. 2:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Men den er da for langt ude pt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-10-2011 kl. 20:14.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension