K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2011, 13:51   #1
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Exclamation Gode råd søges....

Hejsa.

Jeg har et par måneder kigget med på side linien, og nu vil jeg gerne høre om i kan hjælpe mig.

Jeg har 2 kroniske diagnoser, den første har jeg haft i mange år, var først i 20'erne da jeg fik diagnosen endometriose som er en underlivssygdom, de første mange år kunne jeg klare mit fuldtidsarbejde (med en §56 aftale), var i medicinsk behandling og var igennem forskellige operationer.

For 2 år siden var jeg igennem en stor operation for at få fjernet cyster og væv i underlivet, under denne operatoin fik jeg desværre et hul på min urinleder som ikke blev opdaget. Blev først opdaget efter udskrivelse, og jeg var igennem en akutoperation. Derefter gik det kun den gale vej.....

En lang historie kort er, at jeg nu har været igennem et utal af operationer, haft stomi og er desværre ikke blevet smertefri. Alt dette fremprovokeret nok en sygdom morbus menieres, som har betydet hørenedsættelse, tinnitus, svimmelhed, lydøverfølsomhed anfald af opkasning mv.

Under hele forløbet har jeg formået at arbejde på deltid, har dog været fuldtidssygemeldt efter operationerne (været i narkose 6 gange det sidste år). Min arbejdsplads har været super, har accepteret mit fravær og arbejdstidsnedsættelse. Har fundet nye arbejdsopgaver til mig, er blevet flyttet så jeg kan klare støj mv. Alt i alt gjort meget for jeg kunne blive på arbejdspladsen med de hensyn jeg har brug for.

Kommunen har været inde over hele tiden, har været tæt på at miste mine dagpenge (var faktisk taget fra mig - men de fortrød), fik forlænget i 2 år til fuld selvforsøgelse sidste efterår.

Jeg har haft forskellige sagsbehandlere og skal nu til at have en ny igen. Den sidste arbejdede kraftigt hen mod fleksjob, noget jeg kan få på min nuværende arbejdsplads.

Min arbejdsplads er blevet vurderet af en ergo.tep., og jeg har været igennem en jobkonsulent. De har begge vurderet, at jeg ikke kan arbejde mere end 15 timer ugentligt, og de kan ikke komme med forslag til en anden placering, hvor jeg skulle kunne arbejde mere, da min arbejdsplads i samarbejde med mig og andre (center for kommunikation) har lavet så mange tiltag og ændringer i arbejdsfunktion.
De mener hellere ikke jeg kan omskoles, og har udtalt det ikke hjælper at lave flere vurderinger.

Min sag har været ved lægekonsulent mange gange, han har udtalt, at jeg helt sikkert har en nedsat arbejdsevne dog ikke til det ubetydelige. Men samtidig er han i tvivl om jeg er stationær.

Med den ene diagnose er min tilstand stationær, men mit problem er, at jeg skal igennem nok en stor operation til efteråret. Nu mener kommunen, at de vil afvente denne operation, idet jeg måske kan få det lidt bedre efter denne, og måske kan klare en eller 2 timer mere derefter (mener at jeg måske ikke er så træt).

Hvad skal jeg gøre? De har jo accepteret at min arbejdsevne er nedsat, sygehuset siger næste operation er nok et forsøg, og arbejdsgiver er faktisk ved at være lidt utålmodig (hvilket jeg syntes er fuldforståeligt).

Håber ikke mit indlæg er for langt, og glæder mig til jeres svar.

Hilsen
Pia

Sidst redigeret af PiaTT; 28-07-2011 kl. 14:34. Årsag: Tilføjelse
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension