K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 16:18   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tjek lige min seneste rettelse også!
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:37   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Betty.
Få din fagforening på banen.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 14:12   #13
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
fagforening

så har jeg snakket med fagforening.

de mener kun at det er §27 stk 3. jeg i givet fald kan falde ind under.

Anbefalingen går fra dem på at jeg får en underskrevet udtalelse fra min læge og vedlægger partshøring. De sår så tvivl om hvorvidt kommunen mener hun er kompetent til at udtale sig om at jeg forventeligt kan vende til arbejdsmarkedet indefor det næste år!?

Men hvis hun ikke kan - hvem så? hun kender mig da bedst!

Nå men de mente at jeg hurtigst muligt skulle få en psykiater tid og få en udtalelse der - gerne inden 12/4!

Der er jeg så på venteliste og er lovet at komme til indenfor et ½ år!.

Angående dårlig behandling og vejledning fra kommunens side og den forkerte paragraf mm. mente juristen at det nok ville give vedkommende en næse - men dårlig vejledning giver ingen penge!

De bekræftede at jeg ikke kan forvente sygedagpenge efter 31/3 og jeg nok skulle ha søgt kontanthjælp der. Men er jeg vejledt om det!? kan snart ikke finde ud af det længere...

Er der nogen der ved om jeg kan få kontanthjælp og hvor meget når min mand tjener 320t om året!! Tør slet ikke fortælle hvad vores udgifter er - jeg var jo engang den der tjente mest!
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:44   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du har faktisk to år på 27.1.3 (2X52 uger).

Men det kræver så også, at en læge tør sætte sin underskrift på, at du er HELT rask indenfor den periode.

Men kan du det, så er det jo bare godt!

Tror desværre ikke du kan få kontanthjælp, ellers er det i hvert fald kun meget lidt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:45   #15
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
kommer lige fra jobcentret...

ingen mulighed for kontanthjælp - så stort rundt 0 hvis sygedagpengene ikke forlænges!...

måtte styrte grædende ud og hjem...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Du har faktisk to år på 27.1.3 (2X52 uger).

Men det kræver så også, at en læge tør sætte sin underskrift på, at du er HELT rask indenfor den periode.

Men kan du det, så er det jo bare godt!

Tror desværre ikke du kan få kontanthjælp, ellers er det i hvert fald kun meget lidt.
min egen læge har skrevet under på det - og det er vedlagt partshøringen..

Sidst redigeret af Stezu; 08-04-2010 kl. 23:06. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:04   #16
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
9/4 modtog jeg mail fra sagsbehandler om at hun ikke har modtaget lægeudtalelse hverken via post eller mail!

jeg havde dog - på jeres anbefaling - sørget for få underskrift på at jeg afleverede lægeudtalelse som bilag ved den først partshøringsfrist - af receptionisten med stempel på jobcentret - så nu forsvinder der også dokumenter i sagen

derfor afleverede min mand ny partshøring med kopi til afdelingslederen og bad om at aflevere det personligt til sagsbehandleren. Hun dukkede så IKKE op men sendte istedet en anden -som min mand orienterede om det forsvundne dokument, med en bemærkning om at de måske skulle tage det op internt hvis der ikke bare forsvandt dokumenter, men at de også sagsbehandler efter forældet lovgivning.

han kunne så fortælle min mand, at min sagsbehandler "er ved at afvikle nogen af sine sager" så det måske blev ham vi skulle snakke med fremover?.

vi kan ikke rigtigt finde ud af om vi skal kontakte socialchef/kommunalbestyrelse/borgmester INDEN der falder endelig afgørelse eller om vi skal vente til en eventuel klagesag!? hvad synes I?

synes det er helt vildt, der bare sådan kan "forsvinde" dokumenter??
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:12   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville da sende en måske ikke klage men en venlig borgeroplysning til borgmester og hele kommunalbestyrelsen det er jo lidt synd for dem at alting sådan bliver væk , skriv kort og godt at du vil gøre dem opmærksom på at du aflevere ting og får kvittering for det og at det så efterfølgende bliver væk og at du som borger syntes at det er yderst ubehageligt at sådanne ting kan blive væk for hvor er de og hvem kan så læse dem

Men det er nu ikke sjældent det sker jeg undre mig også nogen gange over hvor div papir er , og kan jo så finde andres papir i mine aktindsigter ... sjusk med noget så intimt som lægepapir .. så jo hvis ikke en klage så en forbruger oplysning
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:17   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du har nu gjort, hvad du kunne for at aflevere kopi af de lægelige oplysninger. Godt du har kvittering.

Det er jobcentrets problem nu. De må finde ud af, hvem der skal behandle din sag nu. Du har gjort dit nu, så nu må du bare afvente.

De SKAL have set din partshøring før afgørelse. Så hvis der kommer en afgørelse, hvor ikke står noget om, at de ikke har set på partshøringen, så er det bare om at klage over det......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:23   #19
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
tidsfrist?

er der nogen der ved hvor lang tid der går nu før jeg får en afgørelse??
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:36   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betty Se meddelelser
er der nogen der ved hvor lang tid der går nu før jeg får en afgørelse??
Engang efter partshøringsfristen.... Der kan godt gå 1-3 uger. Det er vist meget forskelligt. Har hørt om nogen, der har fået sygedagpenge stoppet, selvom de ikke har fået afgørelsen. Og hvis man har fået sygedagpengene forlænget, så har de fået sygedagpengene i tilbagevirkende kraft. Forlang at få afslaget på skrift, hvis de giver dig et mundtligt afslag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
sygedagpenge stoppes siger kommunen hjælp dreamz786 Din historie 23 13-05-2010 18:23
Tjener på at stoppe sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2010 13:20
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension