K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2008, 08:53   #1
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Svært at forstå ferie regler i fleksjob

Hej

Jeg er blevet godkendt til fleksjob, og regner med jeg snart bliver ansat da min praktik plads gerne vil have mig. Jeg forstår ikke nedenstående regler???

Betyder disse regler at hvis jeg bliver ansat i januar så kan jeg kun holde 5 dages ferie i løbet af et helt år? Vil det sige at resten af det ferie jeg får, da kan jeg ikke få penge?

Jeg forstår ikke rigtig det de skriver. Har fundet det på arbejdsdirektoratet.



Retten til antallet af feriedage med ledighedsydelse afhænger af datoen for opnåelse af ret til ledighedsydelse eller tidspunktet for ansættelse i fleksjob.

Er man ansat i perioden 1. maj – 31. juli, har man ret til 15 feriedage med ledighedsydelse i det indeværende ferieår.
Er man ansat i perioden 1. august – 31. december, har man ret til 10 feriedage med ledighedsydelse i det indeværende ferieår.
Er man ansat i perioden 1. januar – 30. april, har man ret til 5 feriedage med ledighedsydelse i det indeværende ferieår.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 09:26   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Løvetand

Ser lidt kryptisk ud. Men du skal huske på ferieåret går fra 1 maj til 30 april året efter.

Men ellers kontakt evt fagforening og hør nærmere.

Tillykke med dit flexjob

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 12:12   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Løvetand ja det er desværre denne her du går under

Er man ansat i perioden 1. januar – 30. april, har man ret til 5 feriedage med ledighedydelse i det indeværende ferieår.

Hvis du derimod har noget ferie til gode fra a.kasse eller tidligere arbejdsplads sidste ferie år så har du også dem..

Og dertil skal du regne med at hvis virksomheden holder lukket så kan du heller ikke få¨ledighedydelse men skal søge supplerende kontanthjælp, så ved du at virksomheden du er i skal holde ferie lukket allerede nu, så er det om at få sparet lidt sammen til denne periode ...

Det er dybt godnat men der er desværre faldet sm -afgørelser på det ...

http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 12:43   #4
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Løvetand ja det er desværre denne her du går under

Er man ansat i perioden 1. januar – 30. april, har man ret til 5 feriedage med ledighedydelse i det indeværende ferieår.

Hvis du derimod har noget ferie til gode fra a.kasse eller tidligere arbejdsplads sidste ferie år så har du også dem..

Og dertil skal du regne med at hvis virksomheden holder lukket så kan du heller ikke få¨ledighedydelse men skal søge supplerende kontanthjælp, så ved du at virksomheden du er i skal holde ferie lukket allerede nu, så er det om at få sparet lidt sammen til denne periode ...

Det er dybt godnat men der er desværre faldet sm -afgørelser på det ...

http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/
Hejsa

Gælder det ikke kun frem til at det nye ferieår starter 1. Maj?
Ellers som kommer jeg da vist også i klemme
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 15:18   #5
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Benjamin jeg kender desværre ikke reglerne og er stadig lidt forvirret. Men tak for svarene
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 16:46   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan holde ferie med ledighedsydelse i 5 dage....i perioden 1 Januar til 30 April....

Så starter det nye ferie år....og der kan du holde normal ferie som alle andre...

Så de 5 ferie dage er altså kun til de første 4 måneder af året...

Du kan se dette af denne afgørelse: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../A-055-02.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 22:13   #7
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Okay Så er jeg med. Mange tak for det
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob 20 timer/uge - regler ved ferie/sygdom Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-09-2013 22:18
Er lige godkendt til fleksjob, men hvordan skal jeg forstå afgørelsen ... karsk Spørgsmål ang fleksjob 1 30-09-2012 16:18
regler om ferie qv78 Alt det andet 5 14-03-2012 20:27
Regler for arbejde-ferie kontanthjælp? Tigul Alt det andet 7 18-12-2011 22:53
Er der nye regler ved sygdom og ferie ? c.l.e.o. Politik og Samfund 0 26-07-2011 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension