K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2010, 05:30   #91
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de er sg smarte i Ålborg...for de har delt det op i afdelinger...

Her er det andet link som drejer sig om beskæftigelse og famlieafd http://www.aalborgkommune.dk/Om_komm...r%20i%20FB.pdf

Det du har lagt på Jsn er for ældre afd....tilsyneladende...

Jeg er godt nok ved at være træt af disse svarfrister.....

De laver dem simpelthen om konstant....så det er fuldstændig umuligt at lave en liste over kommunes svarfrister....og det er et fuldtidsjob at forsøge...

Det kan ikke tolkes som andet end at det er med vilje at de gør dette så svært...

De burde pålægges at indberette deres svarfrister til socialministeriet så de kan lave en liste over dem....

Det er simpelthen ikke til for alm borger at finde disse frister...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 09:20   #92
Beawis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: Haderslev
Indlæg: 7
Styrke: 0
Beawis er ny på vejen
Her er en for haderslev den er g(l)emt under fanen om kommunen

http://www.haderslev.dk/files/1676/frister%281%29.pdf
__________________
Når regeringen frygter folket, er det frihed; Når folket frygter regeringen,er det tyranni-Thomas Jefferson
Beawis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 09:21   #93
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Ja de er en tak for smarte.
Men kan da skrive under på de ikke overholder dem.!

Søgte om forlængelse af min medicinbevilling den 14-11-2009, og jeg har intet hørt endnu om det.
Til tros for at jeg har rykket flere gange.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 09:41   #94
Beawis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: Haderslev
Indlæg: 7
Styrke: 0
Beawis er ny på vejen
Jeg kan oplyse at i Haderslev kommune er de heller ikke for gode til at over holde svarfrister.

Jeg søgte om boligstøtte d 1.okt. skulle så have svar senest d 30.okt. intet skete.
Griber knoglen for at høre hvad der sker, får at vide at de IKKE er begyndt at behandle sagen, da de kun bliver kørt en gang om måneden den 15.

Bliver stillet om til en der kan tage en beslutning efter jeg oplyser om Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. (Tak til k10)

Vupti 2 min senere er den godkendt.

En mere sag er mit sygesikringsbevis det tog 2mdr
__________________
Når regeringen frygter folket, er det frihed; Når folket frygter regeringen,er det tyranni-Thomas Jefferson
Beawis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 05:18   #95
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Når svartiderne ikke overholdes en meter, så ringer vi til Peter.

Stik lige den her.... intet under, at kommunerne handler, som de gør.

De lærer det jo "oppefra"... Borgen.

Citat:
§ 20-spørgsmål S 720 Om Beskæftigelsesankenævnenes sager.Af Flemming Møller Mortensen (S)

Til beskæftigelsesministeren
Inger Støjberg (V)
07-01-2010


Samling: 2009-10
Status: Anmeldt


Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren redegøre for den acceptable/forventelige sagsbehandlingstid, når det gælder Beskæftigelsesankenævnenes sager?

Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar Referatet kunne ikke findes.
http://www.ft.dk/samling/20091/spoer...S720/index.htm

Så er det vel ikke længere Tilsynet, man henvender sig til.

Gad vide, hvem det så er, når man ikke kan få oplyst sagsbehandlingstiderne hos dem, der skal forvalte dem?!

Hvad gør du ved den, Peter?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 22:04   #96
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Een frist er ikke det samme som den anden frist...

Kære Zuza.

Du spørger: hvad vil du gøre ved den?

Jeg vil tage dig med i min helikopter, flyve op i 20.000 fod. Så kigger vi ned på vores retssamfund.

Her ser vi en "paraply" som hedder Retssikkerhedsloven hvor der under den findes nogle love bla.:
Lov om aktiv socialpolitik.
Lov om en aktiv, beskæftigelsesindsats
for så vidt angår opgaver, som påhviler
kommunen i jobcenteret.
Lov om social service.

Herunder sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Her ser du en kommune der erkender dette:
http://ipaper.ipapercms.dk/Middelfar...dlingsfrister/
hvor sagsbehandleren/socialrådgiveren SKAL overholde fristen. Punktum!

Så har vedkommende en nødbremse der kun må bruges UNDTAGELSESVIS. Hvor økonomi eller manglende resourcer IKKE må bruges som undskyldning.
Så SKAL borgeren have skriftlig besked om hvorfor og hvornår sagen så kan afsluttes. Punktum!

Så bliver vi forvirrede når vi taler om reviladering, flexjob og pension.
Fordi, at her siger loven at fristen først gælder når SAGSBEHANDLEREN afleverer sin undersøgelse og indstilling til pensionsnævnet, som så har 3 mdr til at komme til en afgørelse.

Men så findes der nogle andre sagsbehandlingsfrister, som eksempelvis disse tilfældige: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6266 som er INTERNE frivillige frister, der ønskes nås. Men disse er IKKE lovkrævede.

Så når vores klager går til de forskellige nævn findes der IKKE nogle krævede sagsbehandlingsfrister.

Så nu lander vi igen. Er du tilfreds med medarbejderes svar?

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 22:11   #97
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Er du tilfreds med medarbejderes svar?
Ja, dig har jeg ingen klager over...

Men hvorfor redegører Støjberg ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 22:17   #98
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fordi hun er uhøflig eller har ikke styr på det.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 22:21   #99
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Smart træk af kommunerne, ikke?

Så kan kommunerne "bare" overholde sagsbehandlingstiderne og lave andre ulovligheder, og så spekulere i, at borgerne ikke anker afslaget.

For når sagsbehandlingstiderne i ankeinstanserne er "uendelig", så fungerer borgerne som kommunernes kassekreditfunktion (bankerne låner jo ikke penge ud mere, selvom borgerne har hjulpet dem igennem krisen), indtil der rettes op på ulovlighederne.

Ja, de fattige skal låne penge til "systemet" og slås med medicinudgifter osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 22:33   #100
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har ret, desværre

Zuza det ser vi jo desværre mange gange.

Min personlige mening er at det skyldes de øverste embedsmænd/kvinder, forvaltningschefer, kommunaldirektører eller hvilken titel de nu har.

De er åremålsansatte, professionelle topembedsmænd. Har en løn derefter. Ønsker at drive kommunen som en rendyrket forretning. Selvfølgelig og ok. Men.....når ders egne mål sættes over lovens bogstav kan vi se at ulovligheder bliver tilladt. Enkelte gange ser vi det som direkte ordre der ikke er lovlige. Oftes i slutningen af et budgetår.
Så bliver der lagt pres på sagsbehandlerne om at eksempelvis invalidebiler og pensioner skal trækkes ud. Til næste budgetår.

Hvor topchefen måske er begyndt i en ny kommune. Med gode anbefalinger fra politikerne fordi vedkommende har været dygtig til at kører kommunen som en "forretning".

Disse åremålsansatte topchefer cirkulerer rundt i de forskellige kommuner.
De modtager bonusser når de forlader en kommune, til tiden eller før tiden.

Men prøv at fang et navn på en tilfældig topembedsmand. Følg navnet og så vil du opdage at navnet dukker op i en anden kommune senere.

Også kaldet "Tordensskjolds soldater"

Kan det nu passe? Ja, efter min mening, da en forvaltningschef var årsagen til at jeg begyndte på disse vigtige sagsbehandlingsfrister. Det tog mig 2 år at få ham overbevist om at det var ulovligt at der ikke var oplyst nogle sagsbehandlingsfrister.
Var til møde med ham flere gange. Han lyttede kun. Sagde absolut intet udover bla bla.....han vidste hele tiden jeg var på rette spor.
Men jeg vandt over ham til sidst.

Nu er han kommunaldirektør i en anden kommune : Så nu vil jeg gerne have dit svar på om der i den kommune er offentliggjort sagsbehandlingsfrister? Jeg har skrevet til ham om ulovlighederne. Tror du han gider svare?
Men jeg fanger ham snart da hans kommune er een af de kommuner vi snart klager til Statsforvaltningerne over.
Kan vi tabe? Nej, fordi vi har vundet 5 gange.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-01-2010 kl. 22:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension