K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2010, 18:34   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hjemmetrænning??????

Hej Alle.
Jeg har lige et spørgsmål. Jeg er på et center og nu skal jeg have hjemmetrænning.
Han har været hos mig en gang og min søster var hos mig samtidligt. Hun er min støtteperson.

I dag fik jeg så af vide at hun ikke må være der når jeg skal hjemmetrænes, pga at de mener at hvis kommunen finder ud af det så vil de ikke betale det....

Mit spørgsmål er: Må de sige det?? Det er jo trods alt mit eget hjem og hun er der jo for at støtte mig. Hvad med min mand, hvis han er hjemme den dag, skal han så bare "smides" ud??
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 19:46   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja og hvis du er ryger kan de kræve du ikke ryger når de er der så skulle ikke undre mig men jeg er ligem ed på en lytte lyder såændene
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 19:59   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad de kan tillade sig.

Men jeg kunne forstille mig,at der også kunne være andre gode grunde til at din søster ikke skulle være der,når du træner,hvis hun er din personlige hjælper i det daglige.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-11-2010 kl. 20:02.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 23:20   #4
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Nej jeg ved heller ikke hvad de tænker, men syntes det virker underligt, som om der ikke må være 4 ører som hører hvad der bliver sagt
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 09:42   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej Mouse!

Jeg ville hvis jeg var dig bede om en skriftlig begrundelse for hun ikke må være der.

Desuden ville jeg kontakte kommunen, og høre om det kan være rigtig at din støtteperson ikke må være der under hjemmetræning. Igen be om det på skrift.

Det kunne jo være træningscentret har misforstået noget.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:36   #6
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Ja det var en god ide at få det på skrift
Jeg ringer til min sagsbehandler i morgen, hun er sød og rar , heldigvis
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:50   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der kan være 2 problemer i at træning hjemme skal være en hemmelighed:

1. Hvis træningen er en del af en arbejdsprøvning, vurdering eller lign. er det et problem, at de IKKE vil oplyse om, at du er blevet hjemmetrænet.
Hvis de vurdere at det er eneste mulighed, skal dette selvsagt frem i lyset.

Dette kan være meget væsentligt i forhold til afklaring af arbejdsevne, sygedagpenge og lign.

2. Det virker lumsk, og du skal selvsagt kontakte lederen, for at få en skriftlig begrundelse, for; 1. at træningen ikke offecialt kan foregå hjemme, 2; at din støtte ikke kan være der samtidig.

Du må/skriftlig, skriftlig kontakte din sagsbehandler på kommune, hvis du ikke får løst dit problem.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:09   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nu kender jeg ikke dig og din søster ,ej heller din genoptræning.

men fra min tid i hjemme plejen kender jeg til et lindene tilfælde hvor der blev sagt ,at en datter ikke måte være der når der skulle trænes af den sempel grund at,denne datter holdt sin mor tilbage i træningen,ved at blande sig ,ved at sige nej nej det er kan min mor slet ikke,og skal træningen give resutater så skal men jo preses lidt.

Det kunne også være at en boger holder sig lidt tilbage,og ikke kan give det sidste der skal til når hjælperen er der.

Men der blev sagt til den borger at det kun kunne ikke lade sig gøre hvis hun ikke var der på grund af plads mangel.
Det blev lagt ud på den måde for ikke at gøre datteren gal og for ikke at ville såre borgeren med at alle kunne se at datteren var ved at styre hele hjemmet der.iøvigt med en finger på borgerens pengepung,vilket hun selv havde givet udtryk for.

Siger ikke det er tilfældet hos dig,men det kunne jo være det var lindene tanker der ligger bag.At du måske holder dig selv tilbage eller din søster gør.

Selv ville jeg ikke have familien på side lingen hvis jeg en dag skulle have sådanne en genoptræning,det er jeg sikker på.i hverfald lige nu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 10-11-2010 kl. 12:16.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension