K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2010, 16:51   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Lukkedage, og nyansat kontanthjælpsflekser uden ferie???

Hej allezusammen. Jeg er jo, som man kan læse i mine andre tråde, blevet forlænget i mit drømmejob, men....

Hvad gør jeg nu..Der er lukkedage i vugge/børnehaven, fra d.23-12 til og med 31-12. ( noget komm. selv bestemmer.

Jeg glæder mig selvfølgelig, til endelig at få nogle fridage, da jeg ikke har haft " ferie" i over 14 mdr. til den tid, men..

De andre ansatte, bliver aflønnet som ferie, men jeg har ingen feriedage, og da jeg er ansat, kan jeg jo heller ikke holde : Aktiveringsfri!!

Jeg er jo uden " skyld" i Komm. bestemmelser om disse lukkedage, så altså..... er der nogen der har været ude for det samme?

Blev I trukket for disse dage?

Jeg kan ikke finde noget omkring disse spørgsmål, men håber at nogen har været i situationen, og kan svare på det.

fra "Helle den lykkelige ansatte fleksjobber"

Ps. nej... jeg er ikke berrettiget til ledighedsydelse endnu.

Sidst redigeret af helle4; 05-11-2010 kl. 16:53. Årsag: ps
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:10   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
anf ferie har man ikke ferie tilgode eller ferie dage tilbage/optjent så betaler komunen vil sige du får ledighedsydelse i de x antal dage du holder ferie
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:16   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Nej superkok, som jeg skriver, er jeg ikke berrettiget, til ledighedsydelse endnu, da jeg ikke har haft 9 mdr. arbejde, som kontanthjælpsflekser, skal man have det, før man kan få ledighedsydelse.

fra Hellemor.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:16   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du får vel alm. løn i det fleksjob, du er i ikk??

Når man i starten af det nye fleksjob ikke har nogen feriepenge til gode fra f.eks. tidligere job, så kan man søge om feriepenge hos kommunen.

Jeg ved, at da jeg blev ansat det 1 år f.eks., der søgte jeg ledighedsydelse i de ferieuger, jeg ikke havde nogen feriepenge tilgode. Det må også gælde for dem, som var på kontanthjælp inden jobbet, vil jeg tro.

Så du må nok hellere kontakte din jobkonsulent. Husk at "melde" ferie INDEN ferien påbegynder, ellers får man ikke pengene....

Når du er ansat som fleksjobber, har du lige så meget ret til 5 ugers ferie som dine kollegaer.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:17   #5
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Jeg er nødt til at spørge, hvad kontanthjælpsflekser er - kommer du direkte fra kontanthjælp og ind i jobbet, eller hur?
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:21   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Jeg er nødt til at spørge, hvad kontanthjælpsflekser er - kommer du direkte fra kontanthjælp og ind i jobbet, eller hur?
hej

kontanthjælpsflekser--- personen som fik bevillget flex men de modtager kontanthjælp...

du modtager kontanthjælp indtildu får rigtige job. vh
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:22   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg fik ledighedydelse da jeg ikke havde ferie dage til gode pga firmaet lukkede havde ikke været der 9 md de kalde ferie ydelsen ledighedydelse kan være den var det samme ydelse og jeg var på kontanthjælp da jeg blev flexjob visisteret

men som jeg fik avide havde jeg ikke optjent ferie så betale komunen mine ferie dage men om de mente de var samme ydelse som ledighedydelse skla jeg ikke kunne sige kan ikkeh elt huske

Sidst redigeret af superkok; 05-11-2010 kl. 17:29.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:31   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Andepigen: jeg var på kontanthjælp, da jeg blev tilkendt fleksjob, og derfor fortsætter man på kontanthjælp, til man kommer i job, mere om dette, kan læses i mine og andres tråde

Curls: jo jeg får almindelig løn, og nej, som kontanthjælpsflekser, kan du ikke søge om feriepenge" .

Mit eget bud er at: jeg kan spørge,.... og Komm. vil så.... evt. supplere op til hvad jeg skulle have haft i kontanthjælp...

Det ender så med at jeg får ingenting, da min løn - lukkedage, vil svare til en kontanthjælp...

Håber ikke jeg lyder for kringlet der!

Hellemor.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:55   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Andepigen: jeg var på kontanthjælp, da jeg blev tilkendt fleksjob, og derfor fortsætter man på kontanthjælp, til man kommer i job, mere om dette, kan læses i mine og andres tråde

Curls: jo jeg får almindelig løn, og nej, som kontanthjælpsflekser, kan du ikke søge om feriepenge" .

Mit eget bud er at: jeg kan spørge,.... og Komm. vil så.... evt. supplere op til hvad jeg skulle have haft i kontanthjælp...

Det ender så med at jeg får ingenting, da min løn - lukkedage, vil svare til en kontanthjælp...

Håber ikke jeg lyder for kringlet der!

Hellemor.
Jeg forstår ikke, at når du er ansat med alm. løn, og at dine kollegaer så får ferieløn, og så vil vil de ikke give dig ferieløn???

For jeg husker, at jeg fik det, da jeg arbejdede et andet sted før, hvor jeg fik alm. løn, som jeg plejede i lukkedage.....

Det jeg har læst mig frem til nu i lovene er, at man først kan opnå feriepenge som ledighedsydelse, når man har været ansat i 9 mdr....

Men tag en snak med kommunen uanset hvad, det sker der jo ikke noget ved.
Jeg synes da, at du skal sidestilles som dine kolleagere. Du er jo ikke i aktivering. Du er jo i job!! Husk det !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:28   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
er man fast ansat løsarbejde osv optjenerm an ferie dage/penge gør alle der arbejde

men ja snak med komunen ang hvad du gør når de holder ferie osv nu da du ikke har optjen osv men vil nok give dig mindre end løn
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mørketal: 105.000 uden job buster Politik og Samfund 2 19-10-2011 13:02
Uden Løn niceman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-11-2010 01:22
Uden Løn niceman Alt det andet 1 20-11-2010 07:13
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Ftp. uden arbejdsprøvning. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 06-09-2010 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension