K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2010, 15:27   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Sunsil jeg tror bare lige det tager lidt tid for din mor at sluge den kamel,som man siger ,jeg syntes du skal lytte til dit indre ,så ved du hvornår det er rigtigt at tage kontakt igen.at hun ikk åbnede ved sidste besøg har nok været en blaning af stædighed og eftertænksomhed ....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 17:40   #22
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
..hun har kun haft kontakt til min søster for nylig efter 6 års tavshed

Jeg vil gerne høre, hvad I mener........
Uhhh det lyder som en i min famile stædig som bare pokker, og venter på man selv kommer og beder om godt vejr...

Jeg har ikke kontakt til den person mere, og kan kun sige som jeg før har sagt.

Vi vælger ikke selv vores famile, Men vi vælger vores venner selv.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:05   #23
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Suncil.
Som jeg læser det, så er din mor en sur gammel dame der ikke kan se det hyggelige ved tilværelsen. Det kan der være mange grunde til. Du er i din fulde ret til at VÆLGE, at du ikke ønsker at beskæftige dig med hende, når hun har den indstilling. Men det lyder absolut ikke som om, at du er i nærheden af, at kunne trives med en sådan beslutning.
Ergo må der arbejde til. Første skridt var brevet. Det har hun så kunne tænke over nu. Og så er der den situation; din datter giver en gave, og har intet hørt siden. Ikke nogen god begyndelse... Hvilken type besøg var din datter på? Et pligt besøg på 8½ minut og afsted igen? Dine børns forhold til hende må nu en gang ligge mange år tilbage, og din mor må immervæk også selv gøre en indsats; for pokker, unge mennesker lever deres eget liv... Hun kan jo ringe til dem.
Jeg syntes, at du skal fortsætte offensiven. Hiv hende ud af hendes vante omgivelser, ud i sneen, og fortæl hende, hvor ked af det du er. Vær ærlig, og gå helt til roden af problemerne. Hvornår er det gået galt? Sig at du ønsker hende i dit liv, og om hun ikke nok vil være med til, at finde en måde I kan være sammen på, uden I begge bliver sure og kede af det. Ingen mudderkastning - kun ærlighed omkring hvordan DU har det, ikke hvad HUN GØR. Skal du "kritisere", så brug vendinger som "det jeg hører dig sige, er" og "når du gør sådan og sådan, så føler jeg" i stedet for at bebrejde (selvom du meget vel har grund til at bebrejde hende, den anden fremgangsmåde er nu engang bare mere fordrende for at få hende i tale). Tag tyren ved hornene og få det sat på spidsen i stedet for at holde dig selv på pinebænken. Hvis det ender med, at I ikke skal have kontakt andet end et par gange om året, så er det måske hårdt, men dog noget du kan forholde dig til. Jeg krydser dog fingre for, at I kan komme frem til enighed om at prøve på at få et rart forhold. For eksempel at I laver noget 1 gang om måneden UD AF HUSET. Gå en tur, tag ud og spis frokost, tag til bankospil, se en udstilling. Fuldstændig ligemeget om det interesserer jer, bare I gør det sammen og kommer ud af de vante rutiner.
Jeg håber virkelig at hun også vil arbejde på det, for det lyder som om, at du bruger RIGTIG, RIGTIG meget energi på det nu, på trods af, at du ikke har talt med hende siden jul.

Bedste ønsker.
Anna

P.S.
Jeg forstår så udmærket godt, at du ønsker input; men pas nu på ikke at lytte til hverken mig eller nogen anden.
Det er din og kun DIN beslutning, da det er dig der skal leve med konsekvenserne.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Min datter har lige fået konstanteret OCD Jessica Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 46 19-03-2010 14:58
Rådgivning til datter med adhd frklarsen Alt det andet 4 02-11-2009 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension