K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2017, 13:25   #1
LVMT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
LVMT er ny på vejen
Overvejer at søge om fleksjob men er det vejen at gå??

Forsøger at finde hoved og hale i det hele, så håber der er nogen der kan hjælpe mig i mine overvejelser og tanker.

Pt. er jeg ansat på 30 t i kommunalt regi i sundhedssektoren. Jeg gik fra 35 t ned til 30 t for et år siden pga. gentagende sygdomsperioder og manglende overskud og har i den forbindelse også fået en §56 pga. colitis ulcerosa samt depression.
Men trods nedsat tid og flere sygedage med brug af §56 er det svært at få hverdagen til at hænge sammen. Jeg er derfor begyndt at overveje om det kan være en mulighed at søge fleksjob. Har netop haft 14 dages fravær på §56 og det giver dårlig samvittighed ift. arbejdspladsen, de borgere og kollegaer jeg "svigter" når jeg igen er fraværende.

Jeg har været på arbejdsmarkedet i 10 år, fik arbejde lige efter min uddannelse og har været ansat uafbrudt siden i 2 forskellige jobs. Jeg har haft 5 længerevarende sygeperioder pga. stress og stressudløst depression samt colitis udbrud med undersøgelser og forsøg på forskellig medicinering af denne sygdom.
Ift. min colitis får jeg Imurel der virker immunsupprimerende dvs. at jeg hurtigere bliver syg med alm. infektioner og sygdomme og at jeg er længere tid om at blive rask. Så alt i al plejer jeg at sige " hvis jeg havde været en hest,var jeg blevet skudt for længst!"

Jeg har i de 10 år jeg har været på arbejdsmarkedet arbejdet med det jeg er glad for og jeg har prioriteret at bruge kræfterne på arbejdet, for derefter i perioder at falde om når jeg kom hjem uden energi til at være der for familie og venner eller mig selv. Når jeg skriver det lyder det ikke specielt fornuftigt men jeg har hængt fast med næb og klør i en forestilling om at MAN går på arbejde og gør sin del til at hjælpe andre med det MAN er uddannet til og tjener sin løn.

Efter min seneste længerevarende sygemelding med en svær depression og ledsagende angst er jeg begyndt at revurdere dette og kan se at jeg har presset mig selv alt for meget. Det er også derfor jeg har valgt at gå ned i tid for af mindske arbejdspresset og få noget mere tid til at restituere mig. Jeg kan bare mærke at det slet ikke er nok og jeg frygter at det munder ud i endnu en depression.

Men hvordan griber jeg det an?

Kan I se fleksjob som en mulighed for en med min sygdomshistorik?

Eller er der andre veje jeg ikke har tænkt på?

Jeg har ikke nævnt fleksjob for min arbejdsgiver. Kan læse mig til at der er noget der hedder fastholdelsesfleksjob men at det ikke virker til at være en reel mulighed. Er det korrekt?

Tusind tak for at du læste med. hvis du er nået så langt.
LVMT er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension