K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2010, 09:13   #11
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Superkok, det var da en uheldig udmelding at komme med på netop denne side.....

Jeg er den glade person som netop har fået besked på at jeg den 15. overgår til fleksjob ordningen, altså den ordning som du vil afskaffe.......

Nogle knive i skuffen er bare skarpere end andre!!!!!!

Spunken
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 09:27   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Superkok, det var da en uheldig udmelding at komme med på netop denne side.....
åh nej glemte man må ikke sige sand man skal abre sige ja helt enig osv glemte jeg lige nu er det jo et kent problem at bla løndtilskud misbruges fra arbj og til komunrner er selv slemme til det bare forde siden er til hjælp med ang flex FP osv er siden også til at være uening og turde sige ens mening og være uening ellers kan siden jo ligeså god lukke og slukke hvis man bare skal være enigm ed alle andre hvis man er det så ender det med forkerte råd

siger ikke flex er dårligt er selv flex men at en arbejdskiver har 5 flexjob folk i løndtildskud er minsbrug/næringhed det er min mening og ja jeg tør sige den tør hvor andre toer

lad os tage en hurtigt sand historie fra virkeligtheden verden firma har en flex job ansat nu vil de have en mere så ejer kan trække sig tilbage så flexjobber køre/styre osv persones forretning kun af den grund det er billiger at andsætte flex/løndtildskud det er misbrug/nærig hed længer er den ikke
Citat:
overgår til fleksjob ordningen, altså den ordning som du vil afskaffe
og har aldrig sagt flex skulle afskaffes læse folk kun hvad de vil læse og så tager de den derfra ??? flexjob er en ting løndtildskud er en helt andenting hvis det ikke er så er det sgu blever ændre i det seneste døgn løndtildskud giver er det op 80/90 kroner i times flexjob giver op til 2/3 tildskud eller noget i den stil igen har aldrig sagt afskaf flexjob
Citat:
Nogle knive i skuffen er bare skarpere end andre!!!!!!
nej alle knive skulle gerne være lige skarbe i skuffen

Sidst redigeret af superkok; 11-11-2010 kl. 09:49.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:37   #13
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Mig bekendt er der ikke regler for antallet af ansatte i fleksjob - og det bør der heller ikke være efter min mening, i den ideelle verden betaler arbejdsgiver jo netop for det fleksen er værd!

Derimod er der regler for hvor mange man kan have i løntilskud, som ganske rigtig er en anden ting, der nærmest er gratis for arbejdsgiver. Kan dog ikke huske reglerne. Kender dog en arbejdsplads hvor man er tæt på grænsen ved 2 ud af 10 ca. De har ikke lov til at få en mere.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 01:31   #14
jonna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
jonna er ny på vejen
Arrow løntilskud er vigtig for mange, det kan give livskvalitet hvis det ikke misbruges

Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ved at ansætte flexjobber s en med løndtildskud hvem tjenerm est der er ham han grienrh ele vejen til banken men det er så min mening og ja min mening er løndtildskud burtes forbydes
nu er det jo ikke sådan at man bliver millionær af at ansætte flexjobbere, ordet siger jo selv at arbejdsgiveren skal være meget flexibel, det er jo ofte forbundet med stor usikkerhed i virksomheden med den form for ansættelser, der kan være meget fravær i perioder, men virksomheden skal jo være klar til at undvære flexen i kortere eller længerer perioder, kalder man vikar ind for flexen er det jo til 100% løn.

selv om man visiteres til 15 timers flexjob om ugen er det jo ikke givet at man kan arbejde på 100% i de 15 timer, men yder det man kan, og det er jo netop derfor at tilskuddet kommer i spil, fjerner man løntilskud helt, er der mange mennesker der kommer til at halte bagefter på arbejdsmarkedet pga. helbredet.

tak hellere de arbejdgivere der viser omsorg og ansvar ved at hjælpe andre med at komme tilbage til erhvervslivet, det er jo ikke kun flexjobbere, men mange gange er det mennesker som er kommet så langt ud socialt, måske mange år på kontanthjælp, misbrugsproblemer, oama. som virkelig har brug for en arbejdgiver, der har omsorg for dem, henter dem om morgenen når de ikke er mødt til tiden, ringer og vækker, og glædes 1-2 år efter når vedkommende er kommet videre i livet, men mange falder jo også fra i den omgang. tak til dem der ikke giver op. lykken er når en gammel sag ringer efter 3 år og siger , hej kan du huske mig, ville bare sige at jeg skal til svendeprøve om 3 mdr.

den fornemmelse er der intet der slår. har heldigvis været heldig at prøve det flere gange som arbejdgiver.
nu førtidspensionist.
jonna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 20:45   #15
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Du må som virksomhed ansætte alle de fleksjobbere du overhovedet orker, der er ingen kvoteregler eller loft for hvor mange man må ha`.
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:32   #16
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ved at ansætte flexjobber s en med løndtildskud hvem tjenerm est der er ham han grienrh ele vejen til banken men det er så min mening og ja min mening er løndtildskud burtes forbydes
Det der, er jo lige nøjagtig en af de der fordomme der er !

FLEKSJOBBERE ER IKKE BILLIG ARBEJDSKRAFT !
En fleksjobber, kan sagtens have ting der skal tages hensyn til, som gør at man ikke bare skal regne med at tjene penge på det, som arbejdsgiver.

Inden jeg fik mit fleksjob, var jeg rundt til flere virksomheder der specifikt havde bedt om en fleksjobber, men flere trak sig da det gik op for dem at der også var forpligtigelser.
Det er således ikke bare hyggejob vi skal have, eller jobs hvor vi ska lknokle.
Vi har jo faktisk mange kompetencer også når vi er i fleksjob, og det bliver arbejdsgivere altså faktisk nødt til at betale os for.

Arbejdsgiver får således kun dækket hvad der må svare til dens ansattes "mangler"
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:35   #17
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Demo Se meddelelser
Du må som virksomhed ansætte alle de fleksjobbere du overhovedet orker, der er ingen kvoteregler eller loft for hvor mange man må ha`.
Jeg mener faktisk at der er et max, nemlig 100%
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:13   #18
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hos os er vi 4 pluds chefen,
1 flexjobber ( mig)
1 løntilskud
2 praktikanter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 09:22   #19
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Sikke dog noget vrøvl, Superkok

Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ved at ansætte flexjobber s en med løndtildskud hvem tjenerm est der er ham han grienrh ele vejen til banken men det er så min mening og ja min mening er løndtildskud burtes forbydes
Der ER jo en grund til at arbejdsgiveren får løntilskud - og årsagen er jo, at fleksjobbere ikke kan yde en indsats på lige fod med almindeligt ansatte.
Derfor får han tilskud - og han gør samfundet en tjeneste - og jeg tror ikke han griner på noget tidspunkt...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange timer har du. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 27 04-03-2011 22:03
Hvor mange jobsøgninger Simmer Spørgsmål ang fleksjob 1 07-01-2011 14:39
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension