K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 06:37   #1
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Er der nogen der kan svare mig på...?

Jeg er pt. under udredning til fleksjob. Onsdag i sidste uge havde jeg så møde med kommunens flekskonsulent, som ville, i samråd med kommunens lægekonsulent, sende mig til speciallæge.

Jeg har nu fået en tilbagemelding om at jeg skal til en psykolog.

Har lidt svært ved at forstå, hvorfor jeg skal til psykolog, når det ikke er mit hoved, der fejler noget. Jeg har kroniske smerter efter en diskus prolaps operation, så jeg ville finder det mere nærliggende, at komme til en neurolog.

Er jeg helt galt på den, når jeg tænker "resourcespild", eller hvad? Hvordan skulle en psykolog vurdere min arbejdsevne?

Det virker på mig, som om at kommunen har til hensigt, at holde mig længst muligt, i den kategori, der hedder "hun koster os ikke noget". (Har snart stået uden indtægt i 1 år)

Jeg mener selv, at hvis jeg fejler noget psykisk, er det kommunens skyld. Jeg er blevet mødt med så meget mistro og mistillid, at jeg efterhånden har meget dårlig samvittighed over at jeg er syg.

Men, men, men..... Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor jeg skal til psykolog, når det er smerter der forhindre mig i at fungere på arbejdsmarkedet?

Sidst redigeret af sniffeline; 10-11-2010 kl. 06:40.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 06:58   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
desværre

Den bruger kommunerne desværre meget tit, netop for at trække tiden ud. De afprøver alt hvad de kan finde på.

Selvom det lyder fuldstændigt vanvittigt så er du nød til at deltage. Alle de skøre påhit kommunen finder på, er du nødt til at tage, og acceptere. Hvis du siger nej og stiller dig negativt, så kommer de endnu mere efter din r*v. du skal ALTID samarbejde, ellers falder resultatet ikke ud til din fordel.

Du kan sagtens sige til sagsbehandleren, jeg skal nok gøre det fordi i beder mig om det, men jeg er ikke enig i at det er en god ide fordi......

Mit råd er tag til den psykolog, de kan hurtigt skrive papirer på at der ikke er noget psykisk i vejen, og så er det emne afprøvet og manet i jorden

man skal være ekstremt stærk for at være syg, desværre.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 08:06   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Måske de vil have en psykolog til at vurdere om dine smerter er reelle nok, og at de ikke er psykisk betingede.

Det er vist efterhånden ikke ret mange der får fleks eller fp uden at have været omkring en psykolog.

Mine problemer er også udelukkende fysiske og alligevel måtte jeg omkring en psykolog, som slog fast, at mine smerter er reelle nok og, at smerterne påvirker hukommelse og koncentration.

Så det behøver ikke at være negativt.

Bed om at få oplyst navnet på den psykolog de vil sende dig til, så kan du google personen og se hvad der står om ham/hende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 08:20   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
de prøvede ogås med mig du skal snakke med en psykolog skete så ikke det troer mange gange at ens smerter er sykken [staves] med andre ord de troe det kun er i ens hoved var heldig at jegh avde alt på papir fra sygehuse fysioterapoiter osv men det er sgu ireterende at de generalt ikke troer på folk smerter er rell nok
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 08:43   #5
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Jeg er pt. under udredning til fleksjob. Onsdag i sidste uge havde jeg så møde med kommunens flekskonsulent, som ville, i samråd med kommunens lægekonsulent, sende mig til speciallæge.

Jeg har nu fået en tilbagemelding om at jeg skal til en psykolog.

Har lidt svært ved at forstå, hvorfor jeg skal til psykolog, når det ikke er mit hoved, der fejler noget. Jeg har kroniske smerter efter en diskus prolaps operation, så jeg ville finder det mere nærliggende, at komme til en neurolog.

Er jeg helt galt på den, når jeg tænker "resourcespild", eller hvad? Hvordan skulle en psykolog vurdere min arbejdsevne?

Det virker på mig, som om at kommunen har til hensigt, at holde mig længst muligt, i den kategori, der hedder "hun koster os ikke noget". (Har snart stået uden indtægt i 1 år)

Jeg mener selv, at hvis jeg fejler noget psykisk, er det kommunens skyld. Jeg er blevet mødt med så meget mistro og mistillid, at jeg efterhånden har meget dårlig samvittighed over at jeg er syg.

Men, men, men..... Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor jeg skal til psykolog, når det er smerter der forhindre mig i at fungere på arbejdsmarkedet?
Det behøver ikke at være negativt, som smerteplaget, at komme til psykolog.

Det betyder heller ikke, at kommunen ikke tror på dine smerter.

En psykolog kan hjælpe med teknikker, der gør det langt lettere at leve med kroniske smerter, sådan at dine smerter ikke fylder alt eller urimeligt meget i din hverdag.

Prøv at google smertetackling, det er dèt en psykolog kan hjælpe dig med.

At lære rigtig smertetackling, er for kroniske smerteplagede, en ren gave.

Også jeg blev sendt til psykolog, meget modstræbende - men at lære at leve med kroniske smerter, viste sig som en kæmpegave - for mig.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 09:16   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, en psykolog kommer vi vist ikke uden om.
Med SÅ mange smerter MÅ der jo være noget galt på 1.sal

Jeg har været omkring 1 psykiater der sagde så sødt, Jammen du er jo ikke hypokonder men desperat. Det vil enhver blive med sådan et sygdomsforløb.
1. psykolog sagde præcis det samme.
Meeeeen kommunen er ikke helt sikker, måske er det fordi 1. sal er at Jeg får smerter. Ikke omvendt.

Hvorfor er det SÅ svært at forstå..?

Pøj pøj med det.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 09:45   #7
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Sniffeline.
Jeg var i mit arbejdsprøvningsforløb også omkring en psykolog.

Jeg har fibromyalgi, og da jeg fik at vide, at de ville have mig til psykolog, tænkte jeg også at, det er sgu da ikke hovedet, det er galt med, men kroppen.

Men som sibt siger, så kan psykologen hjælpe dig med, at lære at håndtere dine smerter og få en tålelig hverdag.

Det var ikke et spørgsmål, om der var noget galt med min psyke,for det var der ikke, men en slags smertehåndtering.

Jeg fik mulighed for, at fortælle hvordan jeg havde det med mine smerter og fik nogle "redskaber" til at kunne lære at tackle dem i hverdagen.

I en arbejdsprøvning, er det en god ide, at deltage i de "ting", som kommunen finder nødvendige, da det ellers kan virke som om, du ikke er samarbejdsvillig
Simba
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:15   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline.

Nu kan man jo blive henvist til en pysk. af mange årsager, som øvrige også skriver. Men har du aktindsigt? Og har SB slet ikke fortalt dig formålet med du skal til psykolog? Hvis SB ikke vil uddybe dette, så spørg om kopi af henvisning el. er det faktisk en attest, psyk 121, så vil der være forskellige spørgsmål de stiller til psykolog, som måske kan afklare for dig, hvad det går ud på.

Generelt, må det være sådan, at SB skal informerer dig om din sag, således at du er klar over, hvad det er der skal afklares og hvorfor?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:17   #9
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg er klar over at en psykolog kan hjælpe mig med at leve med smerter. Jeg var i forsommeren på et genoptræningsophold, som netop satte fokus på at lære at leve med smerter.

Jeg har haft smerter i over 2 år, så jeg ved efterhånden hvad der fungere og ikke fungere for mig. Afspænding, afledning, medicin, osv. Så det er slet ikke det jeg har brug for. Jeg er desuden skrevet op til behandling på Ålborg smerteklinik, og det er kommunen udemærket klar over.

Som sagt mener jeg stadig at det er ressourespild af kommunens penge, at sende mig til psykolog for at udrede mig.

Jeg mener stadig, at de kun er ude på, at køre mig rundt i systemmet. Indtil jeg tilsidst bliver så rundtosset at jeg falder død om.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:19   #10
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Sniffeline.

Og har SB slet ikke fortalt dig formålet med du skal til psykolog?
Grunden til at jeg skal til psyk. er at afklare om jeg er berettiget til et fleksjob.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kan svare på mit spørgsmål. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 17-12-2010 22:20
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36
Hvem kan svare mig på følgende spørgsmål? phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 12 20-09-2010 02:31
Hvor lang tid har kommunen til at svare på en klage? tiny2tkv Alt det andet 1 09-03-2010 01:49
Statsministeren skal svare om lægekonsulenter zuza Lægekonsulenternes Rolle 2 24-03-2009 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension